Про підсумки роботи управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області за 2019 рік та про роботу управління в напрямку популяризації електронних сервісів Пенсійного фонду України


Управлінням Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області (далі – управління) протягом 2019 року забезпечено стабільне фінансування та своєчасну виплату пенсії, вжито заходів щодо наповнення бюджету Пенсійного фонду України, покращення якості обслуговування громадян відповідно до єдиних стандартів обслуговування, впровадження ефективних технологій адміністрування та підвищення прозорості пенсійної системи.

Станом на 1 січня 2020 року в управлінні фактично отримують пенсії 72,2 тисяч осіб, у тому числі 18,9 тисяч – внутрішньо переміщенні особи.

Із загальної кількості пенсіонерів отримують пенсії в розмірі :

– до 2000 грн. – 27 %;

– від 2001 до 5000 грн. – 55 %;

– від 5001 та вище – 18 %.

Серед одержувачів пенсій  45,8 тисяч –  жінки, 26,4 тисяч – чоловіки.

На фінансування пенсійних виплат та грошової допомоги було спрямовано 3,1 млрд. грн., що на 500 млн. грн. або 16,2 % більше, ніж за 2018 рік.

Протягом звітного періоду призначено 2,2 тисяч пенсій, що на 341 пенсію більше в порівнянні з 2018 роком, проведено 20,3 тисяч перерахунків пенсій, поновлено виплату пенсії 2,7 тисячам внутрішньо переміщених осіб.

Проведені масові перерахунки пенсій з 1 січня, з 1 березня, з 1 квітня, з 1 липня,  та з 1 грудня. В результаті середній розмір пенсійної виплати з початку 2019 року збільшився на 508,56 грн. та на початок 2020 року становить 3571,56 грн.

Протягом 2019 року до бюджету Пенсійного фонду акумульовано понад 1064,6 млн. грн., що складає 34,8 % від загальної суми зобов’язань по виплаті пенсій.  Планові показники по надходженню доходів виконано на 101,9%.

Загальна сума заборгованості з платежів до бюджету Фонду зросла на 2,4 млн. грн. або на 11,6% і станом на 01.01.2020 складає 22,7  млн. грн.

Найбільше зростання боргу (на 2,4 млн. грн. або на 17,9 %) припустили підприємства, що відшкодовують фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій.

Важливим напрямком діяльності органів Пенсійного фонду є активізація роботи щодо впровадження дистанційних електронних сервісів, що дозволить створити якісні сервіси для громадян, ліквідувати будь-які підстави для виникнення корупції, пенсійній системі стати більш прозорою та ефективною.

Управління проводить активну інформаційно – роз’яснювальну роботу щодо популяризації сервісів вебпорталу Пенсійного фонду України.

Станом на 01.01.2020 на вебпорталі зареєстровано близько 22,0 тисяч осіб, з яких 7,5 тисяч осіб – активні користувачі. Протягом 2019 року послугою попереднього запису на прийом через вебпортал скористалися 1,2 тисяч громадян.

Протягом серпня – вересня 2019 року управлінням проведено активну інформаційну кампанію щодо впровадження Пенсійним фондом новітнього сервісу призначення пенсії «в один дотик», який передбачає надання документів для призначення пенсії дистанційно в електронному вигляді.

Головним завданням впровадження «електронної пенсії» є зменшення витрат часу на оформлення пенсій. На теперішній час для призначення пенсії, не потрібно приходити до управління Фонду. Послуга в «один дотик» – це лише одне відвідування установи для того, аби пройти ідентифікацію та забрати пенсійне посвідчення.

Наступним етапом стало впровадження електронної трудової книжки. Постановою Кабінету Міністрів від 27.11.2019 №1084 затверджено Порядок обліку трудової діяльності працівників, фізичних осіб – підприємців, само- зайнятих осіб. Облік трудової діяльності в електронному вигляді запроваджується з метою забезпечення накопичення, зберігання та використання інформації про набуті працівником стаж роботи, освіту, кваліфікацію для підтвердження наявного трудового стажу при призначенні пенсії та інших цілей, передбачених законодавством.

Відомості про трудову діяльність працівника передбачено надавати через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді копій документів, виготовлених шляхом сканування з обов’язковим накладенням страхувальником або працівником кваліфікованого електронного підпису. Вимоги щодо формату подання інформації встановлюються Пенсійним фондом України, яким на сьогоднішній день готується порядок подання відомостей та доопрацьовується програмне забезпечення щодо завантаження сканованих трудових книжок з порталу до реєстру застрахованих осіб.

Важливим питанням, яке знаходиться на постійному контролі, є прийом та обслуговування громадян відповідно до затверджених Пенсійним фондом єдиних стандартів обслуговування. Упродовж 2019 року управлінням надано близько 73 тис. послуг мешканцям міста, на віддалених робочих місцях прийнято 175 громадян. Здійснено 240 виїздів до осіб з обмеженими фізичними можливостями та яким виповнилось 80 і більше років, на «гарячій» телефонній лінії управління громадян надано  6,9 тисяч консультацій.

Триває робота із забезпечення засобами доступності для осіб із вадами зору, зокрема встановлено вивіски і таблички, дубльовані рельєфно-крапковим шрифтом Брайля, у тому числі мнемосхема з інформацією про розташування кабінетів.

Для збільшення інформованості населення міста з основних напрямів роботи пенсійної системи протягом 2019 року фахівці управління провели 133 зустрічі у трудових колективах, 40 зустрічей з населенням за місцем проживання, 46 лекцій для безробітних, 18 зустрічей з учнівською молоддю та студентами, на фейсбуці, інших веб-ресурсах оприлюднені 640 публікацій.

За підсумками роботи за 2019 рік можна впевнено сказати, що основні завдання, які були поставлені перед працівниками управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську, виконані.