Пояснювальна записка

до бюджету Краматорської міської територіальної громади на 2024 рік 

 

I. Соціально-економічний стан Краматорської МТГ в 2023 році і прогноз розвитку на 2024 рік

Військова агресія з боку російської федерації та введення воєнного стану на території України з 24 лютого 2022 року має значний вплив на соціально – економічний стан Краматорської міської територіальної громади у 2023 році та прогноз її розвитку у 2024 році.

Війна призвела до суттєвих руйнувань інфраструктури, спровокувала масове переселення мешканців громади до більш безпечних територій та істотних змін відносно функціонування бізнесу.

Але в умовах воєнного стану робота всіх відповідних інституцій в громаді не припинилась. Послуги поліції, ДСНС, лікарень, підприємств житлово-комунального господарства, відділень банків, доступність до необхідних сервісів, як то мобільний зв’язок, інтернет, можливість зняти готівку чи розрахуватися карткою, адміністративних послуг – все це отримують громадяни, які не виїхали з громади.

На початку розгортання бойових дій у країні, в складній ситуації опинились промислові підприємства. Щоб утриматися – вони мусили суттєво переглянути свої витрати, у тому числі – на утримання персоналу. Стандартними шляхами оптимізації стали переведення працівників на зменшену ставку, скорочення кількості робочих годин або оформлення відпустки за власний кошт, скорочення заробітної плати.

Навесні 2022 року підприємства Краматорської громади опинилися в районі бойових дій і були змушені евакуюватися у більш безпечні регіони України – тилові області, або припинити роботу.

Протягом 2022 – 2023 років промислова інфраструктура громади зазнає пошкоджень та руйнувань внаслідок ракетних обстрілів.

З тих підприємств, що були релоковані, частина поновили діяльність, це ПрАТ «КЗВВ», ТОВ «Фурлендер Віндтехнолоджі», ТОВ «ЗАВОД ДОНМЕТ». В обмеженому режимі працюють ПрАТ «НКМЗ», ПАТ «ЕМСС».

З тих підприємств, що на сьогодні не працюють, частина – аналізують та оцінюють можливі перспективи своєї діяльності, частина – не готові робити прогнози, розглядати можливість відновлення своєї діяльності планують лише після закінчення воєнних дій.

Більш гнучким є малий бізнес, він адаптувався до діяльності в умовах війни та з певною стабілізацією безпекової ситуації  поступово відновлює свою діяльність на території громади. На території громади здійснюють діяльність супермаркети і магазини національних торговельних мереж: «ЕКО-Маркет», «Чудо-маркет», «Ваш супермаркет – СЕМЬЯ», «ЕВА», «Аврора», «ANDI», «Трьошка», «Лайм», «Хумана», «Сімейна пекарня», інші. У сфері побутового обслуговування населення  здійснюють діяльність підприємства з ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів, надання перукарських послуг,  ремонту мобільних телефонів, ремонту взуття. У 2024 році очікується подальше відновлення роботи та відкриття нових об’єктів торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування. З метою підвищення ефективності роботи суб’єкти господарювання планують здійснювати реконструкції, модернізації і технічне переоснащення своїх підприємств та оновлювати їх матеріально-технічні бази.

Станом на 01.10.2023 заборгованість з виплати заробітної плати на комунальних підприємствах громади відсутня.

Ситуація на ринку праці громади залежить від багатьох факторів, у тому числі демографічної ситуації, міграційних процесів, інвестиційної та фінансової політики, економічного стану підприємств міста, рівня пропонованої заробітної плати, наявності ринків збуту тощо.

Протягом 2022 року  на обліку в Краматорському міському центрі зайнятості перебували 3269 осіб, які мали статус безробітного. Прогнозна кількість таких осіб на кінець 2023 року становить 2525, або 77,2% від кількості у 2022 році. Протягом 2022 року за сприяння служби зайнятості працевлаштовано 1311 осіб,  очікувана кількість таких осіб на кінець 2023 року – 1675, що у 1,3 рази більше від кількості 2022 року.

Продовження дії воєнного стану в Україні до 14 лютого 2024 року ускладнює прогнозування розвитку Краматорської територіальної громади у 2024 році. Найбільшими проблемами, з якими стикнуться місцеві підприємства після війни, будуть пошкоджена інфраструктура, відтік персоналу, залучення інвестицій, відновлення логістики та пошук нових ринків збуту та нових постачальників, нових локацій діяльності бізнесу, налагодження всіх процесів виробництва.

            II. Оцінка надходжень доходів бюджету Краматорської міської територіальної громади на 2024 рік

 

Бюджет Краматорської міської територіальної громади на 2024 рік сформовано згідно  змін до Бюджетного та Податкового кодексів України,  Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» та інших законодавчих актів, що стосуються місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин.

Об’єм доходної частини бюджету міської територіальної громади  на 2024 рік прогнозується у сумі 1 584 363,1 тис. грн і складається із загального, спеціального фондів та міжбюджетних трансфертів.

1. ЗАГАЛЬНИЙ ФОНД

 Доходи загального фонду бюджету  Краматорської МТГ на 2024 рік сформовані відповідно до статей 64, 101 Бюджетного Кодексу України та з урахуванням міжбюджетних трансфертів прогнозуються у сумі 1 577 372,7 тис. грн, у тому числі:

– надходжень загальнодержавних податків і зборів та власних доходів – 745 265,0 тис. грн.,

– базової дотації з державного бюджету – 115 482,8 тис. грн;

– додаткової дотації з державного бюджету на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією російської федерації – 444 282,3 тис. грн;

– освітньої субвенції з державного бюджету – 262 761,9 тис. грн;

– дотації з обласного бюджету на утримання центру соціально-психологічної реабілітації дітей – 5406,8 тис.грн;

– субвенції з обласного бюджету на інклюзивно-ресурсні центри за рахунок коштів освітньої субвенції – 3208,4 тис.грн;

– субвенцій з обласного бюджету за рахунок власних коштів, у т.ч.:

             – на оплату комунальних послуг інвалідам по зору – 229,0 тис. грн,

– на виконання окремих державних програм соціального захисту населення – 255,2 тис. грн,

– на надання матеріальної допомоги членам сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України – 135,0 тис.грн;

– на надання матеріальної допомоги постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи – 208,0 тис.грн;

– субвенції на надання освітніх послуг за рахунок власних коштів з бюджету Андріївської сільської ТГ  – 138,3 тис.грн.

Код 11010000

«Податок та збір на  доходи фізичних осіб»

Прогнозний розрахунок суми податку на доходи фізичних осіб на 2024 рік здійснений з урахуванням впливу воєнного стану в країні, який продовжений до 14 лютого 2024 року, на підставі фондів оплати праці та податку на доходи окремих підприємств громади, очікуваних надходжень податку  у 2023 році, а також з урахуванням змін в бюджетному законодавстві, які сотуються зміни напрямку зарахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення та інших винагород, одержаних військовослужбовцями і становить 484073,3 тис. грн.

Код 11020000

«Податок на прибуток підприємств»

Надходження по податку на прибуток підприємств комунальної власності на 2024 рік заплановані  у сумі 20953,0 тис. грн.

Розрахунок прогнозу податку на прибуток підприємств до бюджету міської територіальної громади на 2024 рік, здійснено на підставі даних комунальних підприємств громади, динаміки надходжень за попередні роки та впливу воєнного стану.

Код 14040000

«Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання

 роздрібної торгівлі підакцизних товарів»

Надходження коштів від акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (пива, алкогольних напоїв, тютюну) на 2024 рік заплановані у сумі 22800,0 тис. грн з урахуванням змін до Податкового та Бюджетного кодексів України, що прийняті Верховною Радою України у 2022 році в частині оподаткування тютюнових виробів та рішення військового керівництва країни про заборону торгівлі алкогольними напоями на території Донецької області на період дії воєнного стану.

Код 18000000

«Місцеві податки і збори»

Прогнозні надходження місцевих податків на 2024 рік розраховані з урахуванням норм Податкового кодексу України та заплановані в сумі 193978,5 тис. грн.

До місцевих податків належать податок на майно, єдиний податок, туристичний збір.

Надходження по податку на майно прогнозуються у сумі 78852,7 тис. грн. та складаються з:

  • податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 9901,8 тис.грн;
  • плати за землю – 68850,9 тис. грн.;
  • транспортного податку – 100,0 тис. грн.

При розрахунку надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, по юридичним та фізичним особам враховано зростання розміру мінімальної заробітної плати з 6700,0 грн станом на 01.01.2023  до 7100,0 грн. – на 01.01.2024.

При розрахунку плати за землю враховано продовження роботи про проведенню інвентаризації земельних ділянок, перегляд діючих договорів по оренді землі та контроль за виконанням землекористувачами господарських зобов’язань.

При розрахунку надходжень транспортного податку враховані дані податкової інспекції та норми Податкового кодексу України. Об’єктом оподаткування зазначеним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року ( станом на 01.01.2024 – 2 662,5 тис. грн).

Надходження по єдиному податку прогнозуються у сумі 115125,8 тис. грн і розраховані з урахуванням зростання розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 12,8% (на 01.01.2023 – 2684,0 грн, на 01.01.2024 – 3028,0 грн) та росту мінімальної заробітної плати на 8,3% (на 01.01.2023 – 6700,0 грн, на 01.01.2024- 7100,0 грн) для платників І та II груп відповідно (у зв’язку з тим, що ставки збору встановлюються від їх розмірів) та збільшення надходжень від платників ІІІ та ІV груп за рахунок інфляційних процесів на  рівні 109,7%.

Код 22080400

  «Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом

та іншим майном, що перебуває в комунальній власності»

Надходження коштів від оренди комунального майна до загального фонду бюджету  міської ТГ на 2024 рік прогнозуються у сумі 116,1 тис. грн.

Показники розраховані відповідно до даних структурних підрозділів міської ради, комунальних підприємств громади та очікуваних надходжень у 2023 році .

У 2024 році передбачається оренда комунального майна виключно на конкурсних засадах відповідно до Закону України “Про оренду державного та комунального майна”.

 

2. СПЕЦІАЛЬНИЙ ФОНД

Доходи спеціального фонду бюджету Краматорської МТГ на 2024 рік сформовані відповідно до статей 69¹, 71 Бюджетного Кодексу України та обчислені у сумі 6990,4 тис. грн, у тому числі:

– доходи бюджету розвитку – 1110,4 тис. грн від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення;

– інші доходи спеціального фонду – в сумі 5880,0 тис. грн.

Інші доходи спеціального фонду  складаються з:

– власних  коштів бюджетних установ, які утримуються за рахунок коштів бюджету міської ТГ у сумі 5483,0 тис. грн,

– 50 % грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища в наслідок господарської та іншої діяльності – 7,0 тис. грн.

– 25% екологічного податку – 390,0 тис. грн.

 

ІІІ. Видатки бюджету Краматорської міської територіальної громади

       В умовах продовження дії військового стану та суттєвим скороченням фінансового ресурсу для виконання  бюджету складання видаткової частини бюджету Краматорської міської територіальної громади на 2024 рік здійснювалося із застосуванням жорстких заходів по оптимізації витрат головних розпорядників, у тому числі шляхом концентрації ресурсів на пріоритетних напрямах діяльності,  скорочення непершочергових та виключення неефективних витрат тощо. Формування видаткової частини бюджету здійснювалося з врахуванням призупинення роботи дошкільних закладів освіти, позашкільних закладів освіти (крім мистецьких шкіл), продовженням застосування дистанційного навчання в загальноосвітніх школах та відповідним скороченням витрат на оплату комунальних послуг та енергоносіїв, відсутністю витрат на харчування та підвезення учнів, видатки на оплату праці розраховано лише на фактично працюючих працівників.

Загальний обсяг видаткової частини бюджету Краматорської міської територіальної громади на 2024 рік визначено у сумі 1 562 544,9 тис.грн в межах надходжень доходів бюджету з урахуванням міжбюджетних трансфертів, передбачених Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» та затверджених розпорядженням в.о. голови Донецької обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 12.12.2023 № 605/5-23 “Про обласний  бюджет на 2024 рік”, в тому числі видатки загального фонду заплановані у сумі 1 555 554,5тис.грн, видатки спеціального фонду у сумі 6 990,4  тис.грн.

     

1.Загальний фонд

Об’єм видатків загального фонду бюджету Краматорської міської територіальної громади на 2024 рік складає 1 555 554,5 тис.грн або 99,6% від загального об’єму видатків, з яких 832 107,7  тис.грн – це трансферти з інших рівнів бюджетів.

До обсягу видатків загального фонду бюджету входять видатки на оплату праці педагогічних працівників загальноосвітніх закладів у сумі 262 761, 9 тис.грн та інклюзивно – ресурсних центрів у сумі 3 208,4 тис.грн за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету; надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг інвалідам по зору першої та другої групи у сумі 229,0 тис.грн,  виконання окремих державних програм соціального захисту населення у сумі 255,161 тис.грн, виплата матеріальної допомоги постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи у сумі 208,0 тис.грн, надання матеріальної допомоги членам сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України у сумі 135,0 тис.грн за рахунок субвенції з обласного бюджету; на утримання центру соціально – психологічної реабілітації дітей у сумі 5 406,8 тис.грн за рахунок дотації з обласного бюджету; на виконання переданих повноважень з надання освітніх послуг у сумі 138,3 тис.грн за рахунок субвенції з бюджету Андріївської сільської ради.

Найбільшу питому вагу видатків загального фонду бюджету міської територіальної громади складають витрати на утримання закладів  соціально-культурної сфери – 621 701,3 тис.грн або 40,0% до загального об’єму видатків.  З них витрати на освіту складають 422 453,8 тис.грн, що на 7,0% більше об’єму видатків, передбачених в 2023 році, на охорону здоров′я відповідно до вимог ст. 89 Бюджетного кодексу України заплановано лише видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв та на реалізацію місцевих програм підтримки закладів, що надають медичну допомогу населенню, та складають 42 831,1 тис.грн, що дорівнює об’єму відповідних видатків передбачених в 2023 році,  на соціальний захист населення – 105 610,7 тис.грн, що на 6,9 % перевищує об’єм  видатків 2023 року, на культуру 37 018,7 тис.грн, що на 5,3 % більше відповідних видатків поточного року, на фізичну культуру та спорт 13 787,0 тис.грн, що більше на 4,9% видатків 2023 року, передбачених на утримання відповідної галузі. Витрати на утримання апарату управління складатимуть 181 463,4 тис.грн.

Розрахунок видатків на утримання установ та здійснення заходів у соціально-культурній сфері на 2024 рік проведено, виходячи з потреби у першочергових видатках при застосуванні єдиного підходу при плануванні витрат, а саме:

– видатки на оплату праці розраховано на основі даних про фактично працюючих працівників станом на 01.12.2023 року;

– враховано встановлення розміру мінімальної заробітної плати з 1 січня 2024 року у розмірі 7100 грн, з 1 квітня 8000 грн, та розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 1 січня 2024 року – 3 195 грн, з 1 квітня – 3 600 грн;

– при плануванні заробітної плати, крім основної заробітної плати,  враховано виплати та надбавки обов’язкового характеру, а також стимулюючі виплати (матеріальна допомога на оздоровлення, надбавка за престижність праці педагогів в розмірі від 10 до 30 відсотків від посадового окладу (ставки), надбавка бібліотечним працівникам за особливі умови праці,  доплати  працівникам, що отримують заробітну плату на рівні мінімальної, а також доплату за складність та напруженість працівникам  централізованих бухгалтерій);

– обсяг видатків на оплату бюджетними установами та організаціями комунальних послуг та енергоносіїв забезпечено на 100% і розраховано виходячи з очікуваного фактичного споживання їх у 2023 році та тарифів, які склалися на 1 грудня 2023року.

У зв’язку з тим, що на період  воєнного стану в Україні стаття 55 Бюджетного Кодексу України (Захищені видатки) не застосовується, видатки з бюджету Краматорської міської територіальної громади здійснюються враховуючи їх черговість, встановлену постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2021 № 590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» (зі змінами).

В першу чергу забезпечено видатки на оплату  праці  та  нарахування на заробітну плату працюючих працівників – 598 256,6 тис.грн, що становить 38,5% від об’єму видатків загального фонду на 2024 рік та на 14,5 % перевищує відповідні   планові призначення 2023 року; видатки на оплату енергоносіїв та комунальних послуг заплановані у сумі 95 538,3 тис.грн, що на  17,5% бльше видатків поточного року; видатки на продукти харчування та медикаменти заплановані у сумі 245,8 тис.грн, що на 7,6% менше обсягу 2023 року; видатки на соціальне забезпечення  та інші захищені напрямки видатків визначені у сумі 61 653,2 тис. грн.

Слід зазначити, що в межах видатків, передбачених на утримання галузей соціально-культурної сфери, передбачено видатки на виконання міських галузевих програм, в першу чергу соціального спрямування.

Так, по галузі «Освіта» з метою підвищення інтелектуального потенціалу міста та заохочення учнів загальноосвітніх навчальних закладів передбачено разова премія обдарованим учням в обсязі 200 тис.грн та випускникам, які отримали 200 балів у НМТ, у сумі 250,0 тис.грн; на проведення  протипожежних заходів  передбачено 452,4 тис.грн, на оплату навчання  студентів згідно Програми підтримки учнів, випускників закладів загальної середньої освіти міста, які вступають до вищих закладів освіти міста у сумі 1 459,73 тис.грн.

По галузі «Охорона здоров’я» передбачені видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв, а також на реалізацію місцевих програм у сфері охорони здоров’я. За даним напрямком виділено 42 831,1 тис.грн, в тому числі на забезпечення безкоштовними медикаментами у сумі 4 620,2 тис.грн., слуховими апаратами пільгової категорії громадян у сумі 565,1 тис.грн, безкоштовним зубопротезуванням у сумі 598,3 тис.грн, виробами технічного реабілітації (памперси) у сумі 229,0 тис.грн.

Крім того, на заходи соціального захисту населення передбачено: на надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги у сумі 2 869,3 тис.грн, одноразова матеріальна допомога особам постраждалим внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру під час воєнного стану- 565,0 тис.грн, одноразова матеріальна допомога у разі загибелі (смерті) військовослужбовців, членів добровольчих формувань, цивільних осіб за період дії воєнного стану -1080,0 тис.грн, матеріальна допомога онкохворим громадянам з числа ліквідаторів аварії на ЧАЄС у сумі – 85,2тис.грн., щомісячна муніципальна стипендія особам, яким виповнилося 100 і більше років – 491,44 тис. грн, одноразова допомога на поховання деяких категорій осіб – 426,0 тис. грн, матеріальна допомога мешканцям міста – 550,0 тис. грн, матеріальна допомога сім’ям, у яких виховуються діти-інваліди та діти з онкологічними захворюваннями – 75,26 тис.грн, надання пільги по безкоштовному користуванню телефоном (абонплата) особам з інвалідністю 1,2 груп по зору – 74,2 тис.грн.

На компенсацію за пільгове перевезення окремих категорій громадян авто-, залізничним та електротранспортом виділено 72 500,0 тис.грн.

У сфері культури та мистецтва планується надання разової премії Краматорської міської ради «Обдарованість»  за вагомі досягнення та значні успіхи дітям та молоді міста Краматорськ віком від 7 до 18 років та щорічна разова премія Краматорського міського голови «За вагомий внесок у розвиток культури і мистецтва міста Краматорська» на загальну суму 510,0 тис.грн, а також виплата щорічної матеріальної допомоги особам, яким присвоєно звання «Почесний громадянин міста Краматорська» у сумі 90,0 тис. грн.

По галузі «Фізична культура» для стимулювання обдарованих дітей та молоді передбачена премія міського голови провідним спортсменам міста у сумі 551,1 тис.грн.

Також, кошти загального фонду бюджету будуть спрямовані на житлово-комунальне господарство, а саме:

– на проведення поточного ремонту та утримання автодоріг міста, внутришноьквартальних доріг, споруджень на них (шляхопровід по вул. Магістральна, роботи розпочато у 2023р.), утримання світлофорного господарства та інші заходи з безпеки руху,  догляд за зеленими насадженнями у сумі 121 683,1 тис.грн;  на організацію зовнішнього освітлення міста у сумі  25 939,0 тис.грн; на утримання міських кладовищ, поховання одиноких громадян, померлих військовослужбовців ЗСУ, Національної гвардії, поліції та інших учасників ВФ, встановлення пам’ятників на похованнях померлих військовослужбовців ЗСУ, Національної гвардії, поліції та інших учасників ВФ, транспортування померлих на судмедекспертизу у сумі 6 300,0 тис.грн.;

– на відшкодування комунальним теплопостачаючим підприємствам різниці між розміром ціни (тарифу) на тепло, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання) по теплопостачанню населення – 30 000,0 тис.грн;

– на надання фінансової підтримки комунальним підприємствам у зв’язку з недоотриманням власних коштів, а саме платежів від населення за енергоносії та комунальні послуги в період дії воєнного стану, запровадженого у зв’язку з агресією Російської Федерації проти України:  КВП «Краматорський водоканал» для забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства на оплату води, електричної енергії та заробітної плати у сумі 108 213,2 тис.грн; КАТП 052810 на виплату заробітної плати та нарахувань на неї працівникам у сумі 18 000,0 тис.грн та прибирання самовільних звалищ у сумі 500,0 тис.грн;

– фінансова підтримка КП «Краматорське трамвайно-тролейбусне управління» на виплату винагороди за користування предметом лізингу (придбання тролейбусів з опцією автономного ходу) у сумі 13,4 тис.грн;

– інші видатки, тобто, облаштування контейнерних майданчиків, демонтаж рекламних засобів, тимчасових споруд і малих архітектурних форм на суму 3 500,0 тис.грн. Облаштування території Меморіалу Слави загиблих військослужбовців сил безпеки та оборони, встановлення надгробків на похованнях у сумі 1 000,0 тис.грн.

В умовах проведення бойових дій поблизу територіальної громади в бюджеті на 2024 рік передбачені видатки на нарощування обсягів місцевого та об′єктових резервів матеріально-технічними засобами у сумі 4 081,5 тис.грн та на проведення ремонтів в підвальних приміщеннях багатоквартирних житлових будинків для облаштування в них найпростіших укриттів у сумі 30 000,0 тис.грн.

На реалізацію інших заходів проекту Програми економічного та соціального розвитку територіальної громади на 2024 рік передбачено 321 292,4 тис.грн для подальшого визначення та формування бюджету розвитку шляхом передачі коштів із загального фонду до спеціального з урахуванням завершених робіт та наявності кредиторської заборгованості за результатами виконання бюджету в 2023 році.

Резервний фонд створений у обсязі 10 000,0 тис.грн.

Обслуговування місцевого боргу у 2024 році заплановано в об’ємі 8 475,3 тис.грн.

2.Спеціальний фонд

Об’єм видатків спецільного фонду бюджету Краматорської міської територіальної громади на 2024 рік складає 6 990,4 тис.грн, з яких кошти бюджету розвитку дорівнюють 1 110 ,4 тис.грн.

На реалізацію заходів, передбачених проектом Програми економічного та соціального розвитку територіальної громади на 2024 рік, інших місцевих та регіональних програм за рахунок коштів бюджету розвитку передбачено придбання тролейбусів з опцією автономного ходу, придбаних у лізинг у сумі 748,2 тис.грн та реалізація заходів з відновлення  об’єктів житлового фонду, пошкоджених внаслідок збройної агресії РФ у сумі 362,2 тис.грн.

Надходження коштів до фонду охорони навколишнього природного середовища заплановано у сумі 397,0 тис.грн та направляються на виконання Програми природоохоронних заходів на 2024 рік (проект), а саме на придбання контейнерів для збору твердих побутових відходів.

Власні надходження бюджетних установ становлять  5 483,0 тис.грн. та складаються з плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх функціональними повноваженнями, та направляються на утримання цих закладів відповідно до вимог Бюджетного Кодексу України.

 

ІІІ. Міжбюджетні трансферти

Міжбюджетні трансферти з бюджету Краматорської міської територіальної громади визначені у сумі 80 050,0 тис.грн, з яких субвенція обласному бюджету запланована у сумі 30 000,0 тис.грн для надання підтримки  підприємств  теплопостачання,  які входять  до  складу  обласного  комунального  підприємства  «Донецьктеплокомуненерго»  та  надають  відповідні  послуги в Краматорській територіальній громаді, субвенція державному бюджету для реалізації програм соціально-економічного розвитку територіальної громади на  підтримку підрозділів Збройних Сил України та інших військових формувань, а також для сприяння діяльності органів державної влади у виконання ними завдань в умовах воєнного стану у сумі 50 000,0 тис.грн, субвенція районному бюджету на підтримку та інтеграцію внутрішньо переміщених осіб Краматорського району, які тимчасово компактно проживають у більш безпечних регіонах України, у сумі 50,0 тис.грн.

IV. ФІНАНСУВАННЯ

Загальний обсяг фінансування бюджету Краматорської міської територіальної громади на 2024 рік визначено у сумі 21 818,2 тис.грн., що відповідає обсягу щорічного повернення кредиту згідно кредитної угоди на отримання внутрішнього місцевого запозичення до бюджету Краматорської міської територіальної громади шляхом отримання кредиту (позики) від АТ «Укрексімбанк» для фінансування видатків бюджету розвитку, спрямованих на створення, приріст, оновлення об’єктів довгострокового користування та об’єктів, спрямованих на задоволення інтересів мешканців міста.

Обсяг  місцевого  боргу  на  кінець 2024 року  становить 34 545,4 тис.грн.