Старому місту – турботу і оновлення

15.09.2020, 09:03, 182,

Багато хто називає себе «Старогородським» і пишається цим. На їхніх очах за останні роки відбулися колосальні зміни, вперше за тридцять років. Послідовно ремонтуються дороги, завершується відновлення системи відведення зливових вод, небаченими раніше темпами відновлюються тротуари, біля супермаркету АТБ на початку літа з’явився новий сквер, тролейбуси і комфортабельні комунальні автобуси зв’язали Старе місто і селища з центральною частиною міста, невпізнанно змінилася найстаріша вулиця Краматорська – Тріумфальна і багато іншого.

Міський голова Андрій Панков так коментує зміни, які відбулися і відбуваються в Старому місті:

– Несправедливо і неправильно було десятки років обходити житлові квартали і вулиці цієї частини міста увагою і турботою. Старе місто має чудову історію та неповторну ауру, колись затишний і зелений, за останні десятиліття став перебував у занедбаному стані, з купою проблем, і викликав почуття занедбаності і непотрібності. Скажу чесно – у мене розривалася душа від розбитих вулиць і тротуарів, від наскрізної з усіх усюд безвиході.

Для мене немає другорядних районів міста. Для мене вони всі однаково важливі. І Соцмісто, і Старе місто, і Лазурний, і селища … За п’ять років моєї каденції ми намагалися охопити перетвореннями по можливості всю територію міста. Завдання почати змінювати вигляд Старого міста, вирішити його проблеми, а їх з роками накопичилося чимало, завжди була в полі моєї уваги.

Хочу, щоб люди розуміли – будь-які будівельно-ремонтні роботи по клацанню пальців не робляться. Перш, ніж до них приступити, потрібно пройти тривалу бюрократичну процедуру. Ми довго готувалися, пройшли весь довгий ланцюжок підготовки документів і почали працювати. І я сьогодні радий, що ми зрушили з мертвої точки в Старому місті, і можу запевнити – це лише початок. Наступні п’ять років в Старому місті відбудуться колосальні зміни. Це буде чудовий район, в якому буде приємно жити і пишатися тим, що ти – житель чудового Старого міста.

 Далі – про те, що зроблено …

Дороги – транспортні артерії міста

Якою б дорогою ви сьогодні не намагалися проїхати в Старе місто, всі вони капітально відремонтовані. Вулиця Волгодонська на Шабельківці після капітального ремонту рівна, як ніколи до цього. Вулиця яка з’єднує селища Шабельківка і Ясну Поляну з вулицею Староміський в Старому місті, вул. Волгівська зараз у відмінному стані. Вулиця Стороміська – перша капітально відремонтована і після закінчення декількох минулих років має якісне асфальтове покриття.

Вулиця що йде від Ясногірки крізь мальовничий зелений тунель через Доменні до вулиці Д. Мазура (раніше М. Тореза), вулиця Ясногорівська, також капітально відремонтована. Її ділянка між Доменними і вул. Д. Мазура (об’їзд навколо військової частини) був побудований заново. Вулиця Елеваторна, яка веде на Іванівку і Малотаранівку, багато років була радше напрямком, а не дорогою. Сьогодні вона теж капітально відремонтована, як і вулиці Сіверська, Комерційна, Велика Садова, Д. Мазура, а також що не знала ремонту десятиліттями вул. Перша гірська (раніше Косіора) і ряд інших вулиць.

Капітально відремонтована Привокзальна площа, яка зустрічає гостей міста.

Капітально відремонтовані всі три мости через річку Маячка – на вулицях Волгодонськїй, Волгівскій, Д. Мазура.

Не залишилися без уваги і жителі селищ. На Іванівці поточним ремонтом відремонтовано вул. М. Петренко (кол. Вул. Героїв Союзу). Влітку 2019 року після ремонту дороги на Іванівці з’явився лежачий поліцейський. Відремонтовано і головні вулиці Ясногірки, Бєлєнької, Малотаранівки, частково відремонтована дорога на Камишуваху.

Особливим головним болем для жителів Старого міста і всіх, хто в’їжджав в Краматорськ з боку Добропілля, була вулиця Шкільна. Напівзруйновані плити на підйомі, розбите і в глибоких ямах дорожнє полотно решти вулиці, аж до виїзду з міста біля заводу «Кондиціонер». Ті, що йдуть уздовж дороги тротуари були в напівзруйнованому стані. Лівнева каналізація на спуску теж була зруйнована.

Такий ми пам’ятаємо вулицю Шкільну аж до 8 липня 2019 року – в цей день почався її капітальний ремонт. У грудні 2019 р відремонтована вулиця була відкрита для транспорту і пішоходів.

«Жителі міста знають: останнім часом вулиця була практично не проїзна. Тому залишки старого покриття зняли повністю. На підйомі дорожники демонтували старі залізобетонні плити, а для того, щоб нове покриття не сповзало, поклали георешітку, зробили нову посилену основу. Іншу ділянку дороги (ту, яка була покрита асфальтом) відфрезеровали, встановили бордюри і поклали кілька шарів асфальтобетону», – коментував в 2019 р ремонт вулиці Шкільної глава Донецької обласної державної адміністрації Павло Кириленко.

На всьому протязі вулиці облаштовані сучасні тротуари. На підйомі відновлена система відведення зливових вод і встановлено захисну огорожу для пішоходів, де це було необхідно – побудували сходи.

На ремонт Шкільної пішло 32 млн. 731 тис. грн., з яких 90% було профінансовано з обласного бюджету, і 10% – профінансувало місто.

Такі масштабні зміни відбуваються вперше за довгі десятиліття, і вони вже помітно змінили життя Старого міста. Ще кілька років, і з такими темпами проведення робіт самі розбиті дороги залишаться лише в пам’яті жителів Старого міста або на старих фотографіях.

Ремонт Проїзний буде завершено до кінця року

Триває грандіозний капітальний ремонт вулиці Проїзний. Вартість проекту майже 30 млн. грн., Загальна площа ремонтних робіт – 26700 м2. Фінансування здійснюється за рахунок обласного (27, 3 млн грн.) і міського (2,3 млн грн) бюджетів.

Ця транспортна магістраль служить для багатьох водіїв другим спуском від мікрорайону «Кондиціонер» в Старе місто. Тут розташовані десятки багатоповерхових і приватних будинків. В останні роки на вулиці проводився тільки ямковий ремонт. Через великий трафік проїжджаючого по вулиці транспорту дорожнє полотно стало непридатним.

Під час ремонту замінять 22500 м2 дорожнього полотна. На ньому буде облаштовано покриття з гарячих асфальтобетонних сумішей товщиною 4 см. Будуть відремонтовані каналізаційні люки, вирубані аварійні дерева, а також засіяно понад 5 тис.м2 газонів. Уздовж вулиці облаштують 4200 м2 тротуарів, їх покриють дрібнозернистої асфальтобетонної сумішшю товщиною 3 см. Буде встановлено 5550 м бетонних бортових каменів (бордюр). Уздовж тротуарів встановлять 1280 м. малих бетонних бордюр. Дорожня розмітка на проїжджій частині маркувальними машинами буде нанесена пластиком холодного нанесення.

Контроль ремонту вул.Проїздної і зустріч з жителями м-ну «Кондиціонер»

В ході виконання ремонтних робіт вул. Проїзній у людей з’явилося багато питань і зауважень. Андрій Панков зустрівся з людьми на місці подій, щоб вислухати і обговорити всі, що їх хвилює.

Жителі просили розширити ділянку вулиці яка йде через район багатоповерхових будинків ще на 1,5 метра, щоб дві зустрічні фури могли роз’їхатися, узаконити в районі автобусну зупинку, поставити зупинний павільйон ближче до проїжджої частини і виконати в цьому місці «кишеню» для автобуса, знизити рівень бордюр в місцях, де люди переходять вулицю. До прохань «дорожньої тематики» також додалися і «культурно-побутові»: замінити каналізаційні труби в підвалах будинків, забрати у власність міста квартири, порожні вже не один рік, відкрити в мікрорайоні молодіжний центр і аптеку, відновити роботу другого продуктового магазину.

Міський голова довго спілкувався з людьми. Кожен зміг поставити йому запитання і отримати на нього відповідь. Дорогу розширити на 1,5 метра неможливо, тому що це не передбачено проектом і додаткові чималі кошти навряд чи знайдуться для таких глобальних завдань. Зустрічні потоки вантажівок можна розвести по вулицях Шкільній та Проїзний, встановити необхідні дорожні знаки, і тоді важкі машини не будуть йти по зустрічних напрямках на цій ділянці вулиці.

Зупинку автобуса буде внесено у список зупинок маршруту №5. Зупинний павільйон можна перенести ближче до дороги, тому що між ним і проїжджою частиною на невеликій глибині прокладений високовольтний кабель. З цієї ж причини в цьому місці не можна облаштовувати «кишеню» для автобуса. Запропоновано компромісне рішення – проїжджа частина і існуючий зупинний павільйон будуть з’єднані вирівнює їх рівні пішохідної майданчиком.

Звичні для місцевих жителів місця переходу через дорогу будуть занижені при облаштуванні уздовж цієї ділянки нових тротуарів.

Також жителі попросили зв’язати цей район з центром міста маршрутом комунального автобуса. Всі комунальні автобуси експлуатує комунальне підприємство «Краматорське трамвайно-тролейбусне управління». Пустити комунальний автобус на «Кондиціонер» стане можливим після придбання в 2021 році нових автобусів для КТТУ. Також зараз ведуться роботи з підготовки нової схеми організації в Краматорську дорожнього руху. Після реорганізації мережі громадського транспорту міста це питання буде закрите.

«Культурно-побутові питання» мікрорайону мер «взяв на олівець», і вони обов’язково будуть вирішені.

Нові тротуари і сквер – дітвора радіє більше за інших

На вулицях В. Садова, Сіверська, Шкільна, Проїзна, Алейна, Староміська в 2020 році з’явилися нові тротуари, а біля магазину АТБ на місці колишнього трамвайного кільця з’явився новий сквер.

Ідеально рівні поверхні тротуарів тут же полюбила і освоїла дітвора. Проїхатися на роликах, скейтах, самокатах, велосипедах, – суцільне задоволення для дітей. Зручно і мамам з колясками, і людям похилого віку – всім подобається, всі задоволені. За великим рахунком – хороший тротуар, – це норма життя міського середовища. І, нарешті, це норма прийшла і в Старе місто.

У новому сквері біля АТБ багато зелені і крамничок. Вечірньої пори тут багато молоді, людей похилого віку, батьків з дітьми.

З скверу прекрасно видно вулицю Тріумфальну. Її теж капітально відремонтували. Тепер це візитна картка Старого міста, яка гідно представляє місто його гостям, які прибувають на залізничний вокзал. Оновлені фасади будинків, нове покриття вулиці та тротуарів, красиві квітники і газони, а в темний час доби – сучасне вуличне освітлення. День чи ніч – не важливо, вулиця завжди красива. У новорічні та різдвяні свята вперше в історії сучасного Краматорська була організована святкова пішохідна зона з яскравою святковою ілюмінацією.

Для зручності жителів Старого міста поруч з новим сквером встановили перший в місті антивандальний автоматичний туалет на три кабінки. В даний час йде узгодження з енергопостачальною компанією (ДТЕК). Йде вже не перший місяць. Процес цей затягнувся не з вини міста. Після виконання всіх формальностей туалет відразу почне приймати відвідувачів.

Неподалік від нового скверу вже багато років діє один з перших в Краматорську сучасних дитячих майданчиків. Два покоління краматорчан виросли, катаючись на її гойдалках. Зовсім скоро поруч з цією дитячим майданчиком з ініціативи Андрія Панкова буде встановлена ще один. Він буде більше і сучасніше, ніж його попередник. Ділянка перетвориться на справжнє дитяче містечко розваг.

Зливові води розділили на кілька потоків

Тривалий час Старе місто страждало від зливових вод. При кожному мало-мальськи сильному дощі Привокзальна площа і центральна автобусна зупинка перетворювалися в озеро, страждав від потоків води і ринок. Тепер це все в минулому – відновлено побудовану ще в 1930-і роки систему відведення зливових вод.

Ця система з самого початку не тільки збирала основні потоки зливових вод, вона їх ділила на три частини, відводячи в річку Казенний Торець і Маячку. Коли система перебувала в зруйнованому стані, всі потоки дощової води по вулицях стікали в саму нижню частину міста – на Привокзальну площу. Розташований на площі каналізаційний колектор не справлявся з об’ємом води що в нього надходить, тому площа під напором стихії затоплялася зливовими водами.

Протягом 2020 р комунальне підприємство УРСАС повністю відновило систему. Ефективність цієї роботи мешканці Старого міста могли спостерігати під час злив вже в цьому році.

Замість епілогу

У кожного з нас є особливе місце, яке ми любимо найбільше і до якого належимо по-особливому. Для одних це невеликий дворик, де пройшли найкращі дитячі роки або вулиця, по якій ходив з друзями в школу. Для інших берег річки або шматочок рідної природи, який радував око і дарував відчуття наповненості і спокою. Для кось – заводська прохідна, куди вперше пішов працювати або квітучий сад рідної домівки … Це все ми називаємо малою батьківщиною. І у кожного – вона своя.