Наміри про розбудову велоінфраструктури у Краматорську звучать вже давно. Зокрема, мешканці міста писали петиції про організацію велодоріжки на місці колишніх трамвайних колій, брали участь в обговоренні комплексної схеми організації дорожнього руху, де особливу увагу звертали саме на велоскладову, а також активно обговорювали ці питання у соціальних мережах та місцевих ЗМІ.


Сьогодні міський голова Краматорська Олександр Гончаренко провів зустріч із активістами громадської організації «Укрвелодор» та народним депутатом України Максимом Єфімовим, який вже не одноразово запевняв, що тематика розбудови велоінфраструктури у нашому місті також його хвилює.
«Велоінфраструктура – це щось нове, до чого ще, звісно, не звикло наше суспільство, але те, як її розвивають закордоном і у деяких містах України показує, що велосипед – доволі популярна альтернатива автомобілям. Крім того, цей вид транспорту не спричиняє шкідливих викидів в атмосферу, – наголошує міський голова. – Сьогодні ми ставимо собі за мету зробити усе можливе, аби у найкоротші терміни розробити проєкт будівництва на місці трамвайних колій сучасної велодоріжки. Це має бути гарний проєкт, який може стати показовим для усієї України, особливо у частині підвищення безпеки дорожнього руху та інвестиційної привабливості Краматорська для малого та середнього бізнесу. Упевнений, що великі оператори популярних сервісів оренди велосипедів та електроскутерів не забаряться».
Олександр Гончаренко переконаний, що розробити такий проєкт місто здатне вже до кінця цього літа. Що стосовно його реалізації – на це потрібні значні кошти, і таку суму міський бюджет навряд чи потягне, каже народний депутат України Максим Єфімов.
«Фінансування проєкту – серйозне питання, але я вже бачу шляхи його вирішення. Краматорськ має позитивний досвід залучення коштів Європейського Інвестиційного Банку для реалізації інфраструктурних проєктів, а саме у цьому році стартує друга фаза Надзвичайної кредитної програми для відновлення України – значить, мусимо зробити так, аби цей проєкт став гідним кандидатом для реалізації у її рамках».

Кінцеві точки майбутньої відокремленої велоінфраструктури можуть стати початком локальних велотуристичних маршрутів, таких як Біленьке-Василівська Пустош, Старе місто-РЛП «Краматорський», Веселий-Білокузьминівські скелі та інші.
«Створення велоінфраструктури – це не тільки про «покататись на велосипеді», – каже засновник «Укрвелодору» Сергій Пироженко, – ми наголошуємо саме на створенні відокремлених велодоріжок, аби у майбутньому уникнути конфліктів між велосипедистами, пішоходами та автомобілістами. Ми говоримо про культуру поваги один до одного усіх учасників дорожнього руху. Радий, що багаторічне лобіювання цього питання громадськістю зрушило з мертвої точки».

Домовленості, досягнуті у ході зустрічі, учасники закріпили, підписавши тристоронній меморандум між Краматорською міською радою, Агенцією розвитку та інновацій «Наш Краматорськ» та ініціаторами зустрічі – громадською організацією «Укрвелодор».

