Розпорядження начальника Краматорської міської військової адміністрації №1351p від 20.12.2024 “Про бюджет Краматорської міської територіальної громади на 2025 рік (0552400000)“
Розпорядження начальника Краматорської міської військової адміністрації №1351p від 20.12.2024 “Про бюджет Краматорської міської територіальної громади на 2025 рік (0552400000)“
Пояснювальна записка
до бюджету Краматорської міської територіальної громади на 2025 рік
I. Соціально-економічний стан Краматорської МТГ в 2024 році і прогноз розвитку на 2025 рік
Військова агресія з боку російської федерації та продовження воєнного стану на території України має значний вплив на соціально – економічний стан Краматорської міської територіальної громади у 2024 році та прогноз її розвитку у 2025 році.
Війна призвела до суттєвих руйнувань інфраструктури, спровокувала масове переселення мешканців громади до більш безпечних територій та істотних змін відносно функціонування бізнесу.
Але в умовах воєнного стану робота всіх відповідних інституцій в громаді не припинилась. Послуги поліції, ДСНС, лікарень, підприємств житлово-комунального господарства, відділень банків, доступність до необхідних сервісів, як то мобільний зв’язок, інтернет, можливість зняти готівку чи розрахуватися карткою, адміністративних послуг – все це отримують громадяни, які не виїхали з громади.
Господарський комплекс Краматорської міської територіальної громади достатньо диверсифікований за видами економічної діяльності, але промисловість займає важливе місце у місцевій економіці, як з точки зору формування та розвитку ринку праці, так і наповнення бюджетів усіх рівнів шляхом сплати податкових платежів. З початком розгортання бойових дій у країні, промислові підприємства опинились в складній ситуації. Щоб утриматися – вони мусили суттєво переглянути свої витрати, у тому числі – на утримання персоналу. Стандартними шляхами оптимізації стали переведення працівників на зменшену ставку, скорочення кількості робочих годин або оформлення відпустки за власний кошт, скорочення заробітної плати.
Протягом 2022 – 2024 років промислова інфраструктура громади, як адміністративні будівлі так і виробничі будівлі, зазнає пошкоджень та руйнувань внаслідок ракетних обстрілів.
З тих підприємств, що були релоковані, частина поновили діяльність, частина працюють в обмеженому режимі.
З тих підприємств, що на сьогодні не працюють, частина – аналізують та оцінюють можливі перспективи своєї діяльності, частина – не готові робити прогнози, розглядати можливість відновлення своєї діяльності планують лише після закінчення воєнних дій.
Більш гнучким є малий бізнес, він адаптувався до умов війни та з певною стабілізацією безпекової ситуації поступово відновлює свою діяльність. На теперішній час на території громади здійснюють діяльність супермаркети і магазини національних торговельних мереж. У сфері побутового обслуговування населення здійснюють діяльність підприємства з ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів, надання перукарських послуг, ремонту мобільних телефонів, ремонту взуття. У 2025 році очікується подальше відновлення роботи та відкриття нових об’єктів торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування. З метою підвищення ефективності роботи суб’єкти господарювання планують здійснювати реконструкції, модернізації і технічне переоснащення своїх підприємств та оновлювати їх матеріально-технічні бази.
На території громади здійснюють виробничо-господарчу діяльність 19 сільськогосподарських підприємств та фермерських господарств.
Станом на 01.10.2024 заборгованість з виплати заробітної плати на комунальних підприємствах громади відсутня.
Ситуація на ринку праці громади залежить від багатьох факторів, у тому числі демографічної ситуації, міграційних процесів, інвестиційної та фінансової політики, економічного стану підприємств міста, рівня пропонованої заробітної плати, наявності ринків збуту тощо.
Протягом 2023 року на обліку в Краматорському міському центрі зайнятості перебували 2556 осіб, які мали статус безробітного. Прогнозна кількість таких осіб на кінець 2024 року становить 2680, що на 4,8% більше факту 2023 року. При цьому, протягом 2023 року за сприяння служби зайнятості працевлаштовано 1626 осіб, очікувана кількість таких осіб на кінець 2024 року – 2250, що майже у 1,4 рази більше від кількості 2023 року.
Продовження дії воєнного стану в Україні до 08 лютого 2025 року ускладнює прогнозування розвитку Краматорської територіальної громади у 2025 році. Найбільшими проблемами, з якими стикнуться місцеві підприємства після війни, будуть пошкоджена інфраструктура, відтік персоналу, залучення інвестицій, відновлення логістики та пошук нових ринків збуту та нових постачальників, нових локацій діяльності бізнесу, налагодження всіх процесів виробництва.
II. Оцінка надходжень доходів бюджету Краматорської міської територіальної громади на 2025 рік
Бюджет Краматорської міської територіальної громади на 2025 рік сформовано згідно норм Бюджетного та Податкового кодексів України, Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік», інших законодавчих актів, що стосуються місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин, а також з урахуванням основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, які враховують дію правового режиму воєнного стану.
При формуванні дохідної частини бюджету враховано динаміку доходів за минулі роки та стан виконання запланованих показників за 11 місяців 2024року.
В цілому, об’єм доходної частини бюджету міської територіальної громади на 2025 рік прогнозується у сумі 1 757 808,9 тис. грн, у тому числі за рахунок доходів загального фонду в сумі 954 145,7тис грн, доходів спеціального фонду – 5370,3 тис. грн та міжбюджетних трансфертів – 798 292,9 тис грн. Як і в 2024 році сума трансфертів з державного бюджету має вагомість в бюджеті громади на 2025 рік та становить 45,3 %.
Показники дохідної частини розроблені з урахуванням збереження зарахування додаткового нормативу у розмірі 4 відсотків податку на доходи фізичних осіб та застосування чинних ставок оподаткування
1. ЗАГАЛЬНИЙ ФОНД
Доходи загального фонду бюджету Краматорської МТГ на 2025 рік сформовані відповідно до статей 64, 97, 101 Бюджетного Кодексу України та прогнозуються у сумі 1 752 438,6 тис. грн, у тому числі:
– надходжень загальнодержавних податків і зборів та власних доходів – 954 145,7 тис. грн.,
– базової дотації з державного бюджету – 274 780,8 тис. грн;
– додаткової дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації– 363 858,5 тис. грн;
– освітньої субвенції з державного бюджету – 155 298,4 тис. грн;
– дотації з обласного бюджету на утримання центру соціально-психологічної реабілітації дітей – 1 249,6 тис.грн;
– субвенції з обласного бюджету на інклюзивно-ресурсні центри за рахунок коштів освітньої субвенції – 1805,2 тис.грн;
– субвенцій з обласного бюджету за рахунок власних коштів, у т.ч.:
– на компенсацію видатків за надання пільг на оплату ЖКП інвалідам по зору– 217,0 тис. грн,
– на виконання окремих державних програм соціального захисту населення (пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи) – 160,2 тис. грн;
– на надання матеріальної допомоги членам сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України – 575,0 тис.грн;
– на надання матеріальної допомоги постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи – 204,0 тис.грн;
– субвенції на надання освітніх послуг за рахунок власних коштів з бюджету Андріївської сільської ТГ – 144,2 тис. грн.
ККДБ 11010000
«Податок та збір на доходи фізичних осіб»
Основним джерелом надходжень загального фонду є податок на доходи фізичних осіб, що становить 65,3% від показника доходів загального фонду 2025 року. Прогнозний розрахунок суми податку на доходи фізичних осіб здійснений на підставі фондів оплати праці та податку на доходи окремих підприємств громади, очікуваних надходжень податку у 2024 роц, а також із врахуванням поступового зростання ділової активності суб’єктів господарювання, виходячи з можливостей в періоди дії воєнного стану та ліквідації наслідків збройної агресії проти Україниі і становить 623 239,6 тис. грн, що на 4,2% більше очікуваних надходжень 2024 року.
ККДБ 11020000
«Податок на прибуток підприємств»
Надходження по податку на прибуток підприємств комунальної власності на 2025 рік прогнозуються у сумі 21015,0 тис. грн, порівняно з очікуваними надходженнями 2024 року менше на 5600,0 тис грн, або на 21%. Очікувані надходження у 2024 році включають одноразову сплату податку на прибуток підприємств комунальної власності, які гасили заборгованість минулих років та завдяки надання комунальним підприємствам громади фінансової підтримки на покриття недоотриманих коштів від населення за надані послуги та для виконання завдань місцевого органу влади відповідно до їх повноважень.
Розрахунок прогнозу податку на прибуток підприємств здійснено на підставі даних комунальних підприємств громади, динаміки надходжень за попередні роки та впливу воєнного стану.
ККДД 1300000
«Рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів»
Рентна плата за користування іншими природними ресурсами складається з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) та рентної плати за користування надрами для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення. Розрахунковий показник надходжень рентної плати на 2025 рік складає13,4 тис. грн та базується на надходженнях 2024 року.
ККДБ 14040000
«Внутрішні податки на товари та послуги»
Складовими частинами акцизного податку є акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (пальне), акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пальне) та акцизний податок з реалізації виробниками та/або імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, що оподатковується згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1статті 213 Податкового кодексу України (далі – акцизний податок з тютюнових виробів).
Розрахунок акцизного податку з вироблених в Україні та ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пальне) здійснено з урахуванням фактичних надходжень за 11 місяців 2024 року, на які мало вплив зростання цін на пальне з врахуванням поступового наближення ставок акцизного податку на пальне до рівня, передбаченого директивами ЄС, відповідно до прийнятого 18.07.2024 Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації положень актів права Європейського Союзу щодо акцизного податку» та збільшення кількості АЗС, які поновили діяльність на території громади протягом 2024 року. Прогнозна сума надходжень становить 34 800,0 тис. грн, що на 34% більше очікуваної суми 2024 року.
Надходження коштів від акцизного податку з тютюнових виробів визначені по діючому законодавству, що передбачає часткове зарахування надходжень з тютюнових виробів до бюджетів місцевого самоврядування в сумі 45 600,0 тис. грн з урахуванням фактичних надходжень за 11 місяців 2024 року.
ККДБ 18000000
«Місцеві податки і збори»
Прогнозні надходження місцевих податків на 2025 рік розраховані з урахуванням норм Податкового кодексу України, відповідних рішень органу місцевого самоврядування щодо встановлених ставок по місцевим податкам/зборам та наданих по ним пільгам, заплановані в сумі 216 667,5 тис. грн.
До місцевих податків належать податок на майно, єдиний податок та туристичний збір.
Надходження по податку на майно прогнозуються у сумі 62 516,6 тис. грн та
складаються з:
При розрахунку надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, враховано зростання розміру мінімальної заробітної плати з 7100,0 грн станом на 01.01.2024 до 8000,0 грн. – на 01.01.2025 (або на 12,7%) для юридичних осіб та з 6700,0 грн станом на 01.01.2023 до 7100,0 грн. – на 01.01.2024 (або на 5,97%) для фізичних осіб. Від юридичних осіб очікується одержати 11524,5 тис. грн, від фізичних осіб – 2000,0 тис. грн.
При розрахунку надходжень плати за землю враховані незмінність нормативно- грошової оцінки земель, розміри ставок, які були встановлені розпорядженням начальника Краматорської ВА від 29.01.2024 № 100-р «Про встановлення тимчасових ставок та пільг щодо сплати плати за землю на території Краматорської міської територіальної громади» та пільгами, якими користувалися платники протягом 2024 року.
При розрахунку надходжень транспортного податку враховані дані ГУ ДПС у Донецькій області та норми Податкового кодексу України. Об’єктом оподаткування зазначеним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (станом на 01.01.2025 – 3000,0 тис. грн).
Надходження по єдиному податку на 2025 рік прогнозуються в сумі 154 143,9 тис. грн, що більше очікуваних надходжень 2024 року на 6,6% і розраховані з урахуванням зростання розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 3,7% (на 01.01.2024 – 2920,0 грн, на 01.01.2025 – 3028,0 грн) та росту мінімальної заробітної плати на 12,7% (на 01.01.2024 – 7100,0 грн, на 01.01.2025 – 8000,0грн) для платників І та II груп відповідно (у зв’язку з тим, що ставки збору встановлюються від їх розмірів) та збільшення надходжень від платників ІІІ та ІV груп за рахунок інфляційних процесів на рівні 109,5%.
Єдиним місцевим збором на 2025 рік в бюджеті Краматорської МТГ є туристичний збір, надходження якого заплановані в сумі 7,0 тис грн.
ККДБ 21080000 «Інші надходження»
До складу інших надходжень входять: адміністративні штрафи та інші санкції в сумі 129,6 тис. грн, адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів в сумі 132,0 тис. грн та плата за встановлення земельного сервітуту в сумі 49,2 тис. грн.
Адміністративні штрафи та інші санкції розраховані на підставі даних адміністративної комісії при виконкомі Краматорської міської ради, адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів враховані за даними ГУ ДПС у Донецькій області, плата за встановлення земельного сервітуту – за даними управління земельних відносин Краматорської міської ради на підставі діючих договорів земельного сервітуту.
ККДБ 22010000 «Плата за надання адміністративних послуг»
Розрахункові надходження від плати за надання адміністративних послуг складаються з адміністративного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, плати за надання інших адміністративних послуг та адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та складають 10 984,8 тис. грн, що на 5,3 % більше очікуваних надходжень 2024 року.
ККДБ 22080400
«Надходження від орендної плати за користування цілісним
майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності»
Надходження коштів від оренди комунального майна до загального фонду бюджету міської ТГ на 2025 рік прогнозуються у сумі 554,6 тис. грн.
Показники розраховані відповідно до даних структурних підрозділів міської ради, комунальних підприємств громади та очікуваних надходжень у 2024 році .
У 2025 році передбачається оренда комунального майна виключно на конкурсних засадах відповідно до Закону України “Про оренду державного та комунального майна”.
ККДБ 22090000 «Державне мито»
Прогнозний показник державного мита розраховано, виходячи з фактичних надходжень протягом 2024 року. Основну частку надходжень становить мито, що сплачується за місцем розгляду та оформлення документів, у тому числі за оформлення документів на спадщину і дарування ( ККДБ 22090100).
Держмито в цілому заплановано в сумі 360,0 тис. грн.
ККДБ «Інші неподаткові надходження »
До інших неподаткових надходжень входять інші надходження по ККДБ 24060300, на який, у теперішній час, надходять кошти минулих періодів структурних підрозділів Краматорської міської ради. Прогнозна сума таких надходжень на 2025 рік складає 600,0 тис. грн.
2.СПЕЦІАЛЬНИЙ ФОНД
Доходи спеціального фонду бюджету Краматорської МТГ на 2025 рік сформовані відповідно до статей 69¹, 71 Бюджетного Кодексу України та обчислені у сумі 5 370,3 тис. грн, у тому числі:
– доходи бюджету розвитку – 425,9 тис. грн від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення (за даними управління земельних відносин Краматорської міської ради на підставі діючих договорів купівлі – продажу земельних ділянок) ;
– інші доходи спеціального фонду – в сумі 4 944,4 тис. грн.
Інші доходи спеціального фонду складаються з:
– 70% власних надходжень бюджетних установ, які утримуються за рахунок коштів бюджету міської ТГ у сумі 4 010,6 тис. грн,
– 50 % грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища в наслідок господарської та іншої діяльності – 10,0 тис. грн.
– 25% екологічного податку – 923,8 тис. грн (дані надані ГУ ДПС у Донецькій області).
ІІІ. Видатки бюджету Краматорської міської територіальної громади
В умовах продовження дії воєнного стану та черговим суттєвим скороченням фінансового ресурсу для виконання завдань та здійснення функцій місцевого самоврядування при складанні видаткової частини бюджету Краматорської міської територіальної громади на 2025 рік запроваджено жорсткі заходи по оптимізації витрат головних розпорядників, у тому числі шляхом концентрації ресурсів на пріоритетних напрямах діяльності, скорочення непершочергових та виключення неефективних витрат тощо. Формування видаткової частини бюджету здійснювалося з врахуванням призупинення роботи дошкільних закладів освіти, позашкільних закладів освіти (крім мистецьких шкіл та СЮТ), скороченням кількості учнів та класів, продовженням застосування дистанційного навчання в загальноосвітніх школах та відповідним скороченням витрат на оплату комунальних послуг та енергоносіїв, відсутністю витрат на харчування та підвезення учнів, видатки на оплату праці розраховано лише на фактично працюючих працівників.
На виконання статті 77 Бюджетного кодексу України, при розрахунку видатків бюджету міської територіальної громади в першочерговому порядку забезпечена потреба в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ, на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами. Враховуючи значні темпи зростання соціальних стандартів в попередні періоди, що значно випереджало показники інфляції в ці періоди, при складанні видаткової частини бюджету враховані розміри основних соціальних гарантій на рівні поточного року, розміри мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки залишаються на рівні грудня 2024 року.
Загальний обсяг видаткової частини бюджету Краматорської міської територіальної громади на 2025 рік визначено у сумі 1 735 990,7 тис.грн в межах надходжень доходів бюджету з урахуванням міжбюджетних трансфертів, передбачених Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» та затверджених розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 09.12.2024 № 815/5-24 “Про обласний бюджет на 2025 рік”, в тому числі видатки загального фонду заплановані у сумі 1 490 748,1 тис.грн, видатки спеціального фонду у сумі 240 298,2 тис.грн.
1.Загальний фонд
Об’єм видатків загального фонду бюджету Краматорської міської територіальної громади на 2025 рік складає 1 490 748,1 тис.грн або 85,9% від загального об’єму видатків.
До обсягу видатків загального фонду бюджету входять видатки на оплату праці в січні – серпні 2025 року педагогічних працівників загальноосвітніх закладів у сумі 155 298,4 тис.грн та інклюзивно – ресурсних центрів у сумі 1 805,2 тис.грн за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету; надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг інвалідам по зору першої та другої групи а також дітям з інвалідністю по зору у сумі 217,0 тис.грн, виконання окремих державних програм соціального захисту населення у сумі 160,2 тис.грн, виплата матеріальної допомоги постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи у сумі 204,0 тис.грн, надання матеріальної допомоги членам сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України у сумі 575,0 тис.грн за рахунок субвенції з обласного бюджету; на утримання центру соціально – психологічної реабілітації дітей у сумі 1 249,6 тис.грн за рахунок дотації з обласного бюджету; на виконання переданих повноважень з надання освітніх послуг у сумі 144,2 тис.грн за рахунок субвенції з бюджету Андріївської сільської ради.
Найбільшу питому вагу видатків загального фонду бюджету міської територіальної громади складають витрати на утримання закладів соціально-культурної сфери – 553 095,5 тис.грн або 37,1% до загального об’єму видатків. З них витрати на освіту складають 328 240,9 тис.грн, що на 24,1% менше об’єму видатків, передбачених в 2024 році, на охорону здоров′я відповідно до вимог ст. 89 Бюджетного кодексу України заплановано лише видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв та на реалізацію місцевих програм підтримки закладів, що надають медичну допомогу населенню, та складають 49 497,2 тис.грн, що на 1,2% менше об’єму видатків, передбачених в 2024 році, на соціальний захист населення – 117 864,2 тис.грн, що на 4,4% менше об’єму видатків, передбачених в 2024 році, на культуру 41 686,0 тис.грн, що на 2,0% менше відповідних видатків поточного року, на фізичну культуру та спорт 15 807,2 тис.грн, що більше на 9,6% видатків 2024 року, передбачених на утримання відповідної галузі. Витрати на утримання апарату управління складатимуть 224 009,6 тис.грн.
Розрахунок видатків на утримання установ та здійснення заходів у соціально-культурній сфері на 2025 рік проведено, виходячи з потреби у першочергових видатках при застосуванні єдиного підходу при плануванні витрат, а саме:
– видатки на оплату праці розраховано на основі даних про фактично працюючих працівників станом на 01.11.2024 року;
– враховано встановлення розміру мінімальної заробітної плати 8000 грн, та розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки 3 195 грн;
– при плануванні заробітної плати, крім основної заробітної плати, враховано виплати та надбавки обов’язкового характеру, а також стимулюючі виплати (матеріальна допомога на оздоровлення, надбавка за престижність праці педагогів в розмірі від 5 до 30 відсотків від посадового окладу (ставки), надбавка бібліотечним працівникам за особливі умови праці, доплати працівникам, що отримують заробітну плату на рівні мінімальної, а також доплату за складність та напруженість працівникам централізованих бухгалтерій);
– обсяг видатків на оплату бюджетними установами та організаціями комунальних послуг та енергоносіїв забезпечено на 100% і розраховано виходячи з очікуваного фактичного споживання їх у 2024 році та тарифів, які склалися на 1 грудня 2024року.
У зв’язку з тим, що на період воєнного стану в Україні стаття 55 Бюджетного Кодексу України (Захищені видатки) не застосовується, пріоритетність планування видатків з бюджету Краматорської міської територіальної громади здійснювалася враховуючи їх черговість, встановлену постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2021 № 590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» (зі змінами).
В першу чергу у видатковій частині бюджету забезпечена оплата праці та нараху-
вання на заробітну плату працюючих працівників у сумі 524 618,9 тис.грн, що становить 35,2% від об’єму видатків загального фонду на 2024 рік та на 15,3 % менше відповідних планових призначень 2024 року; оплата енергоносіїв та комунальних послуг у сумі 116 481,1 тис.грн, що на 10,0% більше видатків поточного року; видатки на продукти харчування та медикаменти заплановані у сумі 2 795,8 тис.грн; видатки на соціальне забезпечення та інші захищені напрямки видатків визначені у сумі 138 627,0 тис. грн.
Слід зазначити, що в межах видатків, передбачених на утримання галузей соціально-культурної сфери, передбачено видатки на виконання міських галузевих програм, в першу чергу соціального спрямування.
Так, по галузі «Освіта» з метою підвищення інтелектуального потенціалу міста та заохочення учнів загальноосвітніх навчальних закладів передбачено разова премія обдарованим учням в обсязі 200 тис.грн та випускникам, які отримали 200 балів у НМТ, у сумі 250,0 тис.грн; на підвезення випускників шкіл до пунктів здачі НМТ у сумі 200,0 тис.грн, на здійснення протипожежних заходів, а саме оплату послуг протипожежної сигналізації, у сумі 312,0 тис.грн, на підтримку дітей та учнів закладів освіти, що опинилися в складних життєвих обставинах, подарунковими наборами цукерок до Різдва та Новорічних світ у сумі 2 280,0 тис.грн, на оплату навчання студентів згідно Програми підтримки учнів, випускників закладів загальної середньої освіти міста, які вступають до вищих закладів освіти міста, у сумі 3 313,8 тис.грн.
По галузі «Охорона здоров’я» крім видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв передбачено видатки на реалізацію місцевих програм у сфері охорони здоров’я у сумі 49 497,2 тис.грн., в тому числі на забезпечення медикаментами на пільгових умовах у сумі 4 840,1 тис.грн., на забезпечення пільгової категорії громадян слуховими апаратами у сумі 618,8 тис.грн. та зубопротезуванням у сумі 874,1 тис.грн., а також виробами технічного реабілітації (памперси) у сумі 250,8 тис.грн. Окрім того, передбачені видатки на лікувальне харчування хворих на фенілкетонурію та молочні суміші у сумі 258,5 тис. грн. На реалізацію заходів, спрямованих на соціальний захист населення передбачено: надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги у сумі 4 835,4 тис.грн, одноразова матеріальна допомога особам постраждалим внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру під час воєнного стану- 465,0 тис.грн, матеріальна допомога онкохворим громадянам з числа ліквідаторів аварії на ЧАЄС у сумі 80,0 тис.грн., щомісячна муніципальна стипендія особам, яким виповнилося 100 і більше років – 399,6 тис. грн, одноразова допомога на поховання деяких категорій осіб – 740,0 тис. грн, матеріальна допомога мешканцям міста – 550,0 тис. грн, матеріальна допомога сім’ям, у яких виховуються діти з онкологічними захворюваннями – 29,0 тис.грн, надання пільги по безкоштовному користуванню телефоном (абонплата) особам з інвалідністю 1,2 груп по зору – 64,0 тис.грн, виплата матеріальної допомоги постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи у сумі 338,0 тис.грн. На забезпечення на території Краматорської міської териториальної громади реалізації державної ветеранської політики, зокрема щодо соціального захисту ветеранів та членів іх сімей, передбачено 7 227,6 тис.грн. На компенсацію за пільгове перевезення окремих категорій громадян авто-, залізничним та електротранспортом виділено 76 400,0 тис.грн. У сфері культури та мистецтва планується надання разової премії Краматорської міської ради «Обдарованість» за вагомі досягнення та значні успіхи дітям та молоді міста Краматорськ віком від 7 до 18 років та щорічна разова премія Краматорського міського голови «За вагомий внесок у розвиток культури і мистецтва міста Краматорська» на загальну суму 510,0 тис.грн, а також виплата щорічної матеріальної допомоги особам, яким присвоєно звання «Почесний громадянин міста Краматорська» у сумі 50,0 тис. грн. Також передбачена фінансова підтримка КП «Об’єднання парків культури та відпочинку» у сумі 16 636,0 тис. грн. для збереження та підтримання у функціональному стані паркової інфраструктури, утримання зеленого господарства, догляду за водними об’єктами.
По галузі «Фізична культура» для стимулювання обдарованих дітей та молоді передбачена премія міського голови провідним спортсменам міста у сумі 962,9 тис.грн. Також в бюджеті передбачені видатки на участь учнів спортивних шкіл та дитячо-юнацьких спортивних клубів у спортивних змаганнях у сумі 455,9 тис. грн. та надається фінансова підтримка шаховій ДЮСШ у сумі 982,8 тис. грн.
Також, кошти загального фонду бюджету будуть спрямовані на житлово-комунальне господарство, а саме:
– на проведення поточного ремонту, ліквідації вибоїн пневмо-струменевим методом, герметизація асфальтобетонного покриття автодоріг громади та внутрішньоквартальних доріг у сумі 60 000,0 тис.грн;
– на облаштування території Алеї Героїв загиблих військовослужбовців сил безпеки та оборони, придбання та встановлення надмогильних споруд в комплекті (гранітних пам’ятни-ків) у сумі 15 500,0 тис.грн;
– на утримання міських кладовищ, поховання одиноких громадян, померлих військовослужбовців ЗСУ, Національної гвардії, поліції та інших учасників ВФ, встановлення пам’ятників на похованнях померлих військовослужбовців ЗСУ, Національної гвардії, поліції та інших учасників ВФ, транспортування померлих на судмедекспертизу у сумі 7 300,0 тис.грн.;
– на проведення аварійно – відновлювальних робіт, поточних ремонтів житлових багатоквартирних будинків громади, пошкоджених внаслідок збройної агресії РФ у сумі 5 000,0 тис.грн;
– на надання фінансової підтримки комунальним підприємствам, що підпорядковані міській раді та надають комунальні послуги громадянам, у зв’язку з недоотриманням власних коштів, в тому числі й платежів від населення за спожиті енергоносії та комунальні послуги: КВП «Краматорський водоканал» для забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства на оплату води, електричної енергії та заробітної плати у сумі 230 000,0 тис.грн; КАТП 052810 на виплату заробітної плати та нарахувань на неї працівникам у сумі 20 000,0 тис.грн; КВП “Краматорська тепломережа” для виплати заробітної плати, нарахувань, розподіл газу, е/енергії, податки у сумі 45 000,0 тис.грн та на придбання труб та матеріалів у сумі 4 500,0 тис.грн;
– на надання фінансової підтримки комунальним підприємствам, що підпорядковані міській раді та здійснюють відповідні повноваження у сфері житлово-комунального господарства: КП ДРУАС у сумі 80 000,0 тис.грн, КП «Міськсвітло» у сумі 21 980,0 тис.грн, КП МІСТ у сумі 10 000,0 тис.грн, КП «Краматорське трамвайно-тролейбусне управління» у сумі 10,0 тис.грн;
– на утримання, збереження, ремонт майна комунальної власності та прийому в кому-нальну власність безхазяйних об’єктів та відумерлої спадщини, оплату судових зборів у сумі 200,0 тис.грн.
В умовах проведення бойових дій поблизу територіальної громади в бюджеті на 2025 рік передбачені видатки на нарощування обсягів місцевого та об′єктових резервів мате-ріально-технічними засобами у сумі 4 000,0 тис.грн, на укріплення території громади, а саме на придбання матеріалів необхідних для фортифікаційних споруд та їх встановлення у сумі 28 000,0 тис.грн, на грошове заохочення членів ДФТГ № 1 для забезпечення охорони об’єктів та оборони територій в особливий період у сумі 3 600,0 тис.грн, на підтримку підрозділів Збройних Сил України та військових формувань, а також для сприяння діяльності органів державної влади у виконання ними завдань в умовах воєнного стану у сумі 20 800,0 тис.грн.
На реалізацію інших заходів проекту Програми економічного та соціального розвитку територіальної громади на 2025 рік передбачено 61 002,7 тис.грн. Резервний фонд створений у обсязі 20 000,0 тис.грн. Обслуговування місцевого боргу у 2025 році заплановано в об’ємі 4 017,1 тис.грн.
2.Спеціальний фонд
Об’єм видатків спецільного фонду бюджету Краматорської міської територіальної громади на 2025 рік складає 245 242,6 тис.грн, з яких кошти бюджету розвитку дорівнюють 240 298,2 тис.грн.
На реалізацію заходів, передбачених проектом Програми економічного та соціального розвитку територіальної громади на 2025 рік, інших місцевих та регіональних програм за рахунок коштів бюджету розвитку передбачені:
– реконструкція приміщень та Придбання медичного обладнання бактеріологічної лабораторії КНП “Міська лікарня № 2” у сумі 25 000,0 тис.грн,
– придбання ICG камери для відділення онкогінекології КНП “Міська лікарня № 2” у сумі 4 500,0 тис.грн,
– капітальний ремонт (санація) будівлі міської лікарні № 3 у сумі 5 000,0 тис.грн,
капiтальний ремонт примiщень 2-го та 3-го поверху урологічного відділення “Міська лікарня № 2 у сумі 400,0 тис.грн,
– капітальний ремонт внутрішніх підвальних приміщень для облаштування споруд цивільного захисту (укриття) в будівлях закладів освіти та охорони здоровя у сумі 7 945,5 тис.грн,
– аварійно-відновлювальні роботи з ліквідації наслідків бойових дій (збройної агресії Російської Федерації). Капітальний ремонт пошкоджених конструкцій майстерні Крама-торської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №26 у сумі 200,0 тис.грн,
– капітальний ремонт трубопроводів опалення у сумі 40 000,0 тис.грн
– заміна одиниць, вузлів та матеріалів техно-логічного устаткування пасажирських ліфтів в житлових будинках у сумі 1 500,0 тис.грн
– капітальний ремонт нежитлової будівлі, розташованої за адресою: вул.Дружби, 9 у сумі 550,0 тис.грн,
– капітальний ремонт (аварійно-відновлювальні роботи) житлового будинку по вул. Б.Хмельницького , 4 в м. Краматорськ, пошкодженого в результаті воєнних дій у сумі 425,9 тис.грн,
– капітальний ремонт (аварійно-відновлювальні роботи) покрівлі житлового будинку по вул. Паркова, 39 в м. Краматорськ, пошкодженої внаслідок надзвичайної ситуації (поже-жі) у сумі 2 000,0 тис.грн,
– розробка ПКД для встановлення 5 твердопаливних та 2 газових котелень в закладах охорони здоров’я у сумі 3 500,0 тис.грн,
– реконструкція системи киснепроводу з розміщенням резервуару для зберігання кисню (забезпечення киснем хворих на COVID-19) у відділеннях КНП «Міська лікарня №3» у сумі 350,0 тис.грн,
– нове будівництво модульної твердопаливної котельної на території КНП «Міська лікарня № 3» у сумі 2 100,0 тис.грн,
– нове будівництво модульної газової котельні за адресою: Донецька обл., м. Крама-торськ, в районі вул. О. Тихого, 1А у сумі 71 626,8 тис.грн,
– капітальний ремонт шляхопроводу по вул. Академічна через балку Кутову у сумі 18 600,0 тис.грн,
– придбання 2х екскаваторів навантажувачів у сумі 13 400,0 тис.грн,
-на підтримку підрозділів Збройних Сил України та військових формувань, а також для сприяння діяльності органів державної влади у виконання ними завдань в умовах воєн-ного стану у сумі 43 200,0 тис.грн
Надходження коштів до фонду охорони навколишнього природного середовища заплановано у сумі 933,8 тис.грн та направляються на виконання Програми природоохо-ронних заходів на 2025 рік (проект), а саме на утилізацію відходів.
Власні надходження бюджетних установ становлять 4010,6 тис.грн. та складаються з плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх функціональними повноваженнями, та направляються на утримання цих закладів відповідно до вимог Бюджетного Кодексу України.
ІІІ. Міжбюджетні трансферти
Трансферти з бюджету Краматорської міської територіальної громади визначені у сумі 106 150,0 тис.грн, з яких субвенція обласному бюджету запланована у сумі 40 000,0 тис.грн для надання підтримки підприємств теплопостачання, які входять до складу обласного комунального підприємства «Донецьктеплокомуненерго» та надають відповідні послуги в Краматорській територіальній громаді, субвенція державному бюджету для реалізації програм соціально-економічного розвитку територіальної громади на підтримку підрозділів Збройних Сил України та інших військових формувань, а також для сприяння діяльності органів державної влади у виконання ними завдань в умовах воєнного стану у сумі 64 000,0 тис.грн, районному бюджету субвенція на підтримку та інтеграцію внутрішньо переміщених осіб Краматорського району, які тимчасово компактно проживають у більш безпечних регіонах України, у сумі 150,0 тис.грн, дотація на забезпечення належного виконання повноважень Краматорською райдержадміністрацією, районною військовою адміністрацією та її структурними підрозділами в умовах воєнного стану (оплата праці) у сумі 2 000,0 тис.грн.
IV.ФІНАНСУВАННЯ
Загальний обсяг фінансування бюджету Краматорської міської територіальної громади на 2025 рік визначено у сумі 261 690,5 тис.грн., з яких 21 818,2 тис.грн – обсяг щорічного повернення кредиту згідно кредитної угоди на отримання внутрішнього місцевого запозичення до бюджету Краматорської міської територіальної громади шляхом отримання кредиту (позики) від АТ «Укрексімбанк» для фінансування видатків бюджету розвитку, спрямованих на створення, приріст, оновлення об’єктів довгострокового користування та об’єктів, спрямованих на задоволення інтересів мешканців міста, 239 872,3 тис.грн- передача коштів із загального фонду до спеціального фонду (бюджет розвитку).
Обсяг місцевого боргу на кінець 2025 року становить 12 727,3 тис.грн.
Розпорядження начальника Краматорської міської військової адміністрації №1351p вiд 20.12.2025 Про внесення змін до розпорядження начальника міської військової адміністрації від 20.12.2024 № 1351-p «Про бюджет Краматорської міської територіальної громади на 2025 рік»