Нові форми бланків Заяви про призначення та надання житлової субсидії та Декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії


Шановні мешканці міста!

19.05.2021 Урядом прийнято постанову № 505 «Деякі питання призначення житлових субсидій», яка уточнює зміни до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (далі – Положення).

Згідно з зазначеною постановою КМУ призначення субсидій на наступний період для більшості отримувачів буде здійснено автоматично, без особистого звернення. І тільки деяким категоріям домогосподарств необхідно буде, для її отримання, надати нові заяву про призначення житлової субсидії та декларацію, а саме:

  • домогосподарствам, яким житлова субсидія надавалася у грошовій безготівковій формі (перерахування коштів субсидії здійснювалося АТ «Ощадбанк» на комунальні підприємства). Громадянам необхідно надати дані для виплати коштів у готівковій формі;
  • домогосподарствам, яким житлова субсидія була призначена за фактичним місцем проживання осіб (орендарі житлових приміщень, внутрішньо переміщені особи). Таким громадянам необхідно підтвердити місце фактичного проживання;
  • домогосподарствам, яким житлова субсидія була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні, які не проживають за місцем реєстрації (необхідно актуалізувати відомості щодо непроживання окремих осіб за місцем реєстрації).

Рішення про призначення житлових субсидій домогосподарствам без звернень громадян буде прийматися на підставі інформації Міністерства фінансів за результатами проведеної верифікації даних щодо одержувачів житлових субсидій (наявність у власності житлових приміщень, транспортних засобів, депозитних рахунків та інше).

Крім цього постановою передбачено:

– збільшити до 100 тис. грн. суму коштів на депозитному рахунку, перевищення якої позбавляє права на отримання субсидії (попередня редакція Положення передбачала перевищення 25-кратного розміру прожиткового мінімуму встановленого для працездатних осіб на 1 січня року, з якого призначається субсидія. Тобто у 2021 році це 56 750 грн.);

– не враховувати житлові приміщення, які перебувають у спільній частковій або сумісній власності (переважно це приватизація), а також ті, які розташовані в сільській місцевості;

– не враховувати доходи від розміщення депозитів.

У зв’язку із внесеними змінами змінилася і форма бланків, які відтепер є додатками до Положення.

Категорії громадян, яким необхідно надати нові заяву і декларацію для призначення субсидії на новий період, можуть звернутися особисто, надіслати заповнені бланки поштою або надати їх в електронній формі через Портал Дія, офіційний веб-сайт Мінсоцполітики (https://www.msp.gov.ua/news/16214.html ) або інтегровані з ними інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також інформаційні системи Мінсоцполітики (з накладенням кваліфікованого електронного підпису).

Нагадуємо, що для призначення житлової субсидії громадянам необхідно подавати:

– заяву про призначення та надання житлової субсидії

– декларацію;

– довідки про доходи – у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;

– копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності);

– договір наймання (оренди) житла (у разі наявності);

– інші документи, які не передбачені Положенням, але необхідні для розгляду питання по суті (у разі потреби). Такі документи громадянин має право надавати як за власним бажанням, так і за рекомендацією спеціаліста.

Крім зазначених документів отримувачі субсидій, які отримували в попередньому опалювальному періоді субсидію через відділення поштового зв’язку, або у безготівковій формі, а також ті домогосподарства, які не отримували субсидію у попередньому опалювальному періоді, до звернення за призначенням субсидії отримують в уповноваженому банку картку для соціальних виплат та довідку з номером рахунку, яку надають управлінню разом з заявою про призначення субсидій.

Також заявнику необхідно мати оригінали паспортів або посвідок на проживання, для дітей до 14 років – свідоцтв про народження, довідок з ІПН, документів на житлові приміщення та транспортні засоби, що перебувають у власності всіх членів домогосподарства та членів їх сімей (чоловік/дружина, неповнолітні діти), які зареєстровані за іншими адресами.

Бланки заяви та декларації.

Зразок заповнення заяви та декларації.

Управління праціта соціального захисту населення Краматорської міської ради