Коментар міського голови Андрія Панкова з приводу капітального ремонту автодороги по вулиці Олекси Тихого

17.04.2020, 15:41, 51,

 На вулиці Олекси Тихого, яка є частиною національної траси Н-20 Слов’янськ-Донецьк-Маріуполь, триває капітальний ремонт дорожнього покриття. Станом на 16 квітня на ділянці від ТЦ «Амстор» до вул. Дружби йде укладка нижнього шару асфальтобетону та шарів з органо-мінеральних сумішей. У зв’язку з великою інтенсивністю дорожнього руху транспорту в денний час на цій ділянці, роботи виконуються вночі при відключеному електричному живленні тролейбусної контактної мережі. Під час виконання робіт рух транспорту організовано по одній полосі.

Вулиця Олекси Тихого – найбільш навантажена транспортна магістраль міста. За своїм масштабом ремонтні роботи, що зараз там тривають, для Краматорська без перебільшення є «будівництвом віку». Починаючи з 1980-х років наше місто не бачило ще дорожніх робіт, масштаб та складність яких можна було б порівняти з нинішніми.

    Роботи йдуть на ділянці вулиці протяжністю 6 км. Завершення планують на кінець жовтня. Гарантійний термін функціонування нового дорожнього покриття до першого ремонту – від 5 до 10 років. Сумарна вартість проекту складає 265 млн грн. за умови співфінансування з обласного (192 млн грн.) та міського бюджетів (решта).

  Ми вдячні голові Донецької обласної державної адміністрації Павлу Кириленко за ту підтримку, яку він надає нашому місту. Не дивлячись на складну ситуацію у державі та області, Павло Олександрович знайшов можливість виділити кошти для реалізації цього проекту. Без його підтримки Краматорськ не зміг би сам відремонтувати на чинному рівні цю дорогу.

    Велике прохання до водіїв бути максимально обережними на дорозі, звертати увагу на тимчасові дорожні знаки, дотримуватися правил дорожнього руху та виконувати вказівки регулювальників.

З чого все починалось

На брифінгу, що відбувся 17 жовтня 2019 року, Павло Кириленко оголосив старт капітального ремонту дороги. Він підкреслив, що вулиця Олекси Тихого – це «обличчя Краматорська». Також він зробив наголос на необхідності благоустрою зупинок громадського транспорту, тротуарів та велодоріжок одночасно з ремонтом дороги.

    Фактично компанія-підрядник розпочала довгоочікуваний краматорцями ремонт автодороги 13 листопада 2019 року. До кінця 2019 року відбулось фрезерування застарілого дорожнього покриття вулиці починаючи від в’їзду в Краматорськ зі сторони Слов’янська в сторону заводу КЗВВ.

    Також були виконані роботи з устрою трубопроводу водовідвідної каналізації під автодорогою та укладці нижнього шару асфальтобетону на ділянці довжиною 2,1 км. Розпочаті роботи з укладання другого вирівнюючого шару дорожнього покриття.

Експертиза, яку було проведено перед початком робіт, виявила, що близько 50% існуючої дороги потребує підсилення додатковими шарами органо-мінеральної суміші зі спеціальними добавками. Фактично на цих ділянках існуюча основа дороги не відповідала технічним вимогам, які пред’являються до автомагістралей. Тому старе дорожнє покриття на цих ділянках постійно виходило з ладу та потребувало щорічних ремонтів.

    На інших ділянках, де основа дороги відповідає технічним вимогам, буде укладатися тільки асфальтобетон, без підсилення основи дороги.

 Виходячи з того, що топографічна зйомка дороги не проводилася на протязі останніх 20 років а існуюча документація була неповна та неточна, проектантам довелося все робити з нуля. На ділянці довжиною 6 км було проведено топозйомку по глибинах залягання всіх комунікацій, опрацьовані профілі глибин на всій довжині. Результат експертизи показав, що на дорозі існують ділянки, дуже складні з точки зору проведення ремонтних робіт.

    Під час проведення капітального ремонту дороги буде остаточно та системно вирішено існуючу проблему відводу стічних вод. Раніше відвід води з дорожнього покриття був хаотичним – десь об’єкти заливало водою, десь ні. Існуюча каналізація знаходилася у неробочому стані.

    Нову дорогу буде виконано у двоскатному виконанні – дощова вода буде відводитися с кожної зі сторін полотна окремо. Під частиною узбіччя, де раніше було прокладено трамвайну лінію, буде створено ливневу каналізацію на всій протяжності 6 км ділянки дороги. З іншої сторони дороги ливневі води будуть відводитися в цю каналізацію через труби, прокладені під дорожнім полотном. Це ті самі поперечні канави, що зараз так дратують краматорських водіїв. Фактичні глибина деяких з них сягає 8 метрів. Це дійсно незручно, але необхідно – альтернативою може бути тільки повне перекриття дороги для руху транспорту.

Магістральна ливнева каналізація буде складатися з труби діаметром від 300 до 800 мм. Перед тим, як бути скинутими в Торець, ливневі води будуть проходити спеціальну обробку в трьох локальних очисних спорудах, що також створюються в рамкам проекту ремонту дороги. В цих спорудах встановлять уловлювачі оливи, мастил та нафтопродуктів. Пісок та інші шкідливі для екосистеми речовини також будуть відділятися з води в цих спорудах. Вода з магістралі буде потрапляти в річку максимально очищена від шкідливих сполук.

    Буде повністю відновлено та гармонізовано з’їзди та примикання всіх інших доріг з урахуванням необхідних уклонів. Відвід води з дорожнього полотна нарешті буде вирішено повністю та системно.

 На перехресті Новий Світ буде демонтовано трамвайні рейки з одночасним видаленням грунту до рівня плит підземного переходу. Після цього буде виконано гідроізоляцію цих плит, та проведено заміну дорожнього покриття.

    Після завершення всіх робіт на дорозі буде нанесено дорожню розмітку, на зупинках громадського транспорту будуть збудовані нові павільони.

    Ремонт тротуарів та створення велодоріжок цим проектом не передбачені. Їх включено до іншого проекту, фінансування якого поки що не передбачено. Вартість цього іншого проекту з велодоріжками складатиме біля 54 млн грн..

Чому не відбувається заміна старого бортового (бордюрний) каменю на новий

 Проект не передбачав повної заміни бортового каменю на новий. Термін експлуатації існуючого наразі гранітного бортового каменю в рази перевищує термін експлуатації бетонного бортового каменю. На цей час термін експлуатації гранітного бортового каменю ще не вийшов, більшість із «старих» бортових каменів мають мінімальне зношення та цілком придатні для повторного багаторічного використання. А ось «нові» бортові камені з бетону мають гарантій термін експлуатації до 10 років, після чого підлягають заміні. Завдяки повторному використанню «старого» бортового каменю вартість проекту було зменшено приблизно на 5-10 млн. грн.

    На в’їздах та виїздах вулиці Олекси Тихого буде встановлено бетонний бортовий камень. Також бетонний бортовий камінь буде використано на тих ділянках, на які не вистачить кількості демонтованого гранітного каменю. Весь демонтований камень буде використано повторно.

Також при укладанні нових шарів покриття дороги є нагальна необхідність підйому рівня бортового каменю відповідно новому рівню дорожнього полотна. На цій же рівень буде піднято грунт узбічч. Поміж узбіччям та грунтом буде створено технічний тротуар.

    Окремо хочу звернутися до водіїв – прошу віднестися з розумінням до тих тимчасових незручностей, які ви наразі відчуваєте. Дійсно, коли ваш автомобіль на деяких ділянках вулиці Олекси Тихого важко долає канави що йдуть поперек вулиці, коли ви стоїте в тягучці біля ТЦ «Амстор», це неприємно та незручно. Але це необхідно.

    Ремонту дороги на вулиці Олекси Тихого наше місто потребує давно та гостро. Так, зараз всім незручно, всім важко, але це приємні клопоти. Ті незручності які ви будете відчувати декілька місяців – це тимчасові незручності. Треба трохи потерпіти зараз, щоб потім ви та ваші діти мали можливість багато років користуватися дорогою справжнього європейського рівня.

    Хочу ще раз звернутися до автомобілістів Краматорська. Велике прохання, будьте максимально обережними на дорозі, звертайте увагу на тимчасові дорожні знаки, дотримуйтесь правил дорожнього руху та виконуйте вказівки регулювальників.

Міський голова

Андрій Панков