Інформація по управлінню праці та соціального захисту населення за січень 2022 року


Надходження  та витрати грошових коштів за січень 2022 року

Фінансування з Державного бюджету.

Надійшло 31984032,85 грн., в тому числі перераховано:

–  на виконання програми і Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС» -130445,91 грн.(харчування І,П категорії, додаткова відпустка, дитячі, оздоровлення, придбання санаторно-курортних путівок, регрес);

– щомісячна адресна допомога  внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання – 8558433,40 грн.;

– матеріальна допомога військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби –  59921,16 грн.;

– соціальні стипендії студентам (курсантам) вищих навчальних закладів – 530156,78 грн.

– державна допомога на дітей – 22705075,60 грн. 

Фінансування з місцевого бюджету.

Надійшло  всього – 209705,14 грн., в тому числі перераховано:

–  компенсація особам, які надають соціальні послуги згідно постанови КМУ № 558, 859 –   209705,14 грн.

Відділом соціальних допомог і компенсацій протягом січня здійснено виплату усіх видів державної допомоги по виплатним відомостям для 9944 одержувачів державних допомог сім’ям з дітьми, особам з інвалідністю та особам, які надають послуги з догляду.

Опрацьовано протягом січня 3560 особових рахунків для здійснення виплати одержувачам всіх видів державної допомоги.

Діючих субсидій на 31.01.2022 року  – 19529.

Згідно постанови КМУ №1180 від 25.11.2020 «Деякі питання надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» за наданням грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка», для дітей, які народилися у 2020 – 2022 році, до управління протягом січня надали заяву 38 батьків. У січні (на 09.01.2022) до реєстру отримувачів грошової компенсації внесені з початку року 40 заяв для 40 дітей (з урахуванням заяв з грудня 2021).

За звітний місяць:

сектор прийому громадян прийняв 1542 заяви для призначення соціальних виплат:

571 заяву з призначення державних допомог, 419 заяв щодо призначення субсидії та прийнято 402 повідомлення, що впливають на призначення субсидії, 39 заяв для надання компенсації за пакунок малюка, 51 довідку про подовження інвалідності, в тому числі 13 медвисновків на дітей з інвалідністю;

сектор прийняття рішень протягом місяця опрацював загалом 1581 звернення, з них:

337 розрахована житлова субсидія та 47 – відмови, 402 заяви з інформацією про зміни, здійснено призначення усіх видів державної допомоги по 704 заявам; опрацьовано 40 заяв на матеріальну допомогу «пакунок малюка» для дітей 2021 – 2022р.н., поновлена виплата допомог для осіб з інвалідністю – 51 справа.

Прийнято наростаючим підсумком з початку року та зареєстровано 1288 дзвінків на телефонну «гарячу лінію» управління (за січень – 1288). Видано за місяць 328 повідомлень про розміри призначених державних виплат та доходи.

Виїзні прийоми населення «Мобільним офісом» здійснювались згідно карантинних заходів, за місяць за графіком 3 виїзди та на дому – 1, загалом на прийомі «Мобільним офісом» надані послуги 22 особам.

З метою своєчасного призначення державних допомог відділ спрямував 157 запитів до інших установ з метою одержання інформації для проведення призначення соціальних виплат(ПФУ, ІОЦ (Центральне сховище), інші управління).

За звітний період для призначення всіх видів соціальних виплат складено 43 акти обстеження матеріально-побутових умов сім’ї, з яких:

  • 43   акти для призначення субсидій на житлово-комунальні послуги та державної соціальної допомоги.

Підготовлені подання щодо прийняття рішення призначення (відновлення) соціальних виплат  538 внутрішньо переміщеним особам.

Відділом по роботі з внутрішньо переміщеними особами протягом січня прийнято та видано довідки про взяття на облік як внутрішньо переміщених осіб 115 особам, призначено адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі  на оплату житлово-комунальних послуг 622 сім’ям.

Відділом праці на постійній основі проводиться повідомна реєстрація колективних договорів підприємств, установ, організацій відповідно до норм діючого законодавства.

Протягом січня 2022 року зареєстровано 8 колективних договорів, змін та доповнень до них. Направлені листи з рекомендаціями по укладанню колективного договору на 4 підприємства.

20 січня 2022 року відбулось засідання тимчасової міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, на які запрошено 30 суб’єктів господарювання. На засідання комісії запрошувалися суб’єкти господарювання, які мають заборгованість перед бюджетом Пенсійного фонду. Заслухана доповідь 7 суб’єктів господарювання.

Взято участь у 2 засіданнях по спеціальних розслідуваннях нещасних випадків на виробництві на двох підприємствах.

Розглянуті матеріали атестації робочих місць за умовами праці на відповідність нормативним актам на 4 підприємствах.

Надано 45 консультацій з питань трудового законодавства.

Розміщено на офіційному веб – сайті міської ради один інформаційний матеріал на тему «Безпека громадян в зимовий період».

Взято участь у вебінарі на платформі Zoom, який відбувся 28.01.2022 на тему «Оплата праці – 2022», запропонований ТОВ «Комплексні бюджетні системи» для представників бюджетних та комунальних установ.

Розповсюджено серед суб’єктів господарювання:

– 12 пам`яток на тему «Порядок та строки виплати заробітної плати, відповідальність за несвоєчасність її виплати»;

– 10 пам’яток на тему «Забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків у трудових відносинах»;

– 10 пам’яток на тему «Повідомна реєстрація колективних договорів».

З метою прийняття оперативних рішень щодо вирішення проблеми заборгованості із заробітної плати, керівникам підприємств, установ та організацій, які здійснюють господарську діяльність на території Краматорської територіальної громади та належать до сфери її управління, повідомлено листами стосовно реєстрації на Порталі електронних сервісів Мінекономіки та подання інформації про заборгованість із заробітної плати.

З метою інформування керівників підприємств, установ та організацій незалежно від форми  власності,  на  офіційному  сайті  Краматорської  міської ради  розміщена інформація

щодо створення інформаційної платформи для оперативного інформування про стан заборгованості із заробітної плати.

Сектор контролю за додержанням законодавства  про працю

20.01.2022 проведено засідання робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати, зайнятості населення та заборгованості по сплаті платежів до бюджету. На засідання було запрошено 31 суб’єкт господарювання, серед яких 6 суб’єктів господарювання запрошено за результатами моніторингу стану дотримання законодавства про працю, а саме під час інформаційно-роз’яснювальної роботи.

З метою впорядкування підприємницької діяльності на території  Краматорської територіальної громади  та моніторингу стану додержання законодавства про працю в частині легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення направлено 45 запитів суб’єктам господарювання, які здійснюють підприємницьку діяльність у галузі роздрібної торгівлі, за результатами засідання робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати, зайнятості населення та заборгованості по сплаті платежів до бюджету та комунальним підприємствам Краматорської міської ради.        

Отримано від суб’єктів господарювання 36 відповідей стосовно своєчасної та у повному обсязі оплати праці, дотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці та оформлення трудових відносин.

Встановлено заключення 21 трудового договору з найманими працівниками у суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у галузі роздрібної торгівлі.

З метою інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства з питань оформлення трудових відносин, моніторингу стану його додержання інспекторами праці відвідано 18 суб’єктів господарювання.

Через засоби телефонного зв’язку, електронною поштою та за особистим зверненням  надано 22 консультації суб’єктам господарювання.

Прийнято участь в онлайн-вебінарі на тему «Зарплата + Відпустки + Лікарняні – Податки = 2022» в частині «Оплата праці-2022».

Розглянуто звернення працівника щодо виконання рішення суду про порушення вимог законодавства про працю.

Надано звіт на 8 суб’єктів господарювання стосовно виконання рішень виконавчого комітету Краматорської міської ради про надання згоди на розміщення об’єктів торгівлі ялинками до Новорічних свят, розміщення ігрових майданчиків та об’єктів виїзної торгівлі для провадження підприємницької діяльності, відносно надання копій трудових договорів з найманими працівниками.

Проведено перевірку комунальної установи «Ситуаційний центр міста Краматорська» стосовно додержання законодавства про працю.

Проведено моніторинг та надано звіт щодо оцінки стану дотримання вимог законодавства про працю та заходів щодо врегулювання соціально-трудових відносин на 21 комунальному підприємстві Краматорської міської ради за друге півріччя 2021 року.

На виконання делегованих повноважень щодо здійснення контролю за додержанням законодавства про працю направлено для розгляду та вжиття заходів до Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці 14 пропозицій щодо фактів використання незадекларованої праці у суб’єктів господарювання.

Відділом по нагляду за правильністю призначення та виплати пенсій у ході здійснення нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій управлінням Пенсійного фонду України у м. Краматорську перевірено 600 пенсійних  справ, 197 разових доручень для виплати допомоги на поховання та недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера.

Під час перевірки встановлено 15 порушень пенсійного законодавства, які призвели до 1 переплати пенсії на суму 3162,81грн. та 3-х недоплат пенсії на суму 2332,43 грн.

Відділом персоніфікованого обліку і обслуговування пільгових категорій громадян  протягом січня 2022р. прийнято осіб з різних питань соціальної підтримки:

– на особистих прийомах надано 1263 консультації особам пільгових категорій;

– надано консультацій за телефоном «гарячої» лінії відділу – 129 особам.

З використанням програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» прийнято та опрацьовано 83 заяви від пільговиків та 34 заяви щодо виплати компенсацій та допомог.

Поставлено на облік для отримання безоплатного санаторно-курортного лікування – 9 осіб з інвалідністю загального захворювання, 3 особи з інвалідністю внаслідок війни з числа учасників АТО/ООС;

– прийнято 115 поновлених документів для перебування на обліку по забезпеченню  санаторно-курортним лікуванням;

– видано 8 путівок до санаторіїв Мінсоцполітики;

– поставлено на облік 14 осіб для забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації.

Прийнято 427 заяв від батьків (або осіб, які їх замінюють) дітей, які потребують особливої уваги та підтримки, для включення до банку даних дітей щодо оздоровлення їх в 2022 році.

Відповідно до постанови КМУ від 05.04.2012 №321 «Про затвердження порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні засоби реабілітації, переліків таких засобів» до Фонду соціального захисту інвалідів (м. Маріуполь) передано 48 справ осіб з інвалідністю щодо забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації;

– направлено до Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) 28 одиноких пенсіонерів;

– надано 182 довідки громадянам щодо внесення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги;

– видано 9 посвідчень «ветеран праці», 27 посвідчень «особа з інвалідністю»; 1 – посвідчення «учасник війни»;

– прийнято 14 заяв для виплати за рахунок міського бюджету допомоги на поховання незастрахованих у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування громадян.

Згідно засідання комісії щодо прийняття рішення про надання одноразової матеріальної допомоги непрацюючим малозабезпеченим особам, особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю призначено матеріальну допомогу 6 особам.

Прийнято 143 зави про надання одноразової матеріальної допомоги непрацюючим малозабезпеченим особам, особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю.

Надано 109 запитів до реєстру головного сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України.

Відповідно до постанови КМУ від 31.07.2007 №80 до Центру комплексної реабілітації «Донбас» направлено 3 особи з інвалідністю та 11 дітей з інвалідністю.

Відповідно до постанови КМУ №309 прийнято заяв на реабілітацію від 21 законного представника дитини з інвалідністю

Відповідно до постанови КМУ від 31.03.2015 №179 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів із соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції (крім військовослужбовців, звільнених у запас або відставку)» прийнято 6 заяв від учасників АТО/ООС для проходження професійної адаптації.

З метою отримання послуг із психологічної реабілітаціїзгідно Порядку проведення психологічної реабілітації постраждалих учасників антитерористичної операції та постраждалих учасників Революції Гідності, затвердженого постановою КМУ від 27 грудня 2017 року №1057,  прийнято 7 заяв від учасників АТО та/або ООС.

Прийнято 38 заяв про надання матеріальної допомоги батькам, у сім’ях яких виховуються діти з інвалідністю, відповідно до Положення про комісію з питання надання матеріальної допомоги сім’ям, у яких виховуються діти з інвалідністю та діти з онкологічними захворюваннями.

Відповідно до постанови КМУ №1045 виплачено соціальну стипендію 295 студентам. 

Надано відповіді на 89 заяв та адвокатські  запити з приводу здійснення перерахунку та виплати разової грошової допомоги до 5 травня у 2020 – 2021 роках учасникам бойових дій у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком.

Прийнято 2 заяви для здійснення перерахунку та виплати разової грошової допомоги до 5 травня  за рішенням суду.         

Здійснено виплату матеріальної допомоги  військовослужбовцям звільненим з контракту – 6 особам.

Проведено виплату компенсації постраждалим на ЧАЕС.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 №373 «Про деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі» проведено розрахунок суми пільг на житлово-комунальні послуги у грошовій безготівковій формі та грошовій готівковій формі по 4783 особам, які мають право на пільги відповідно до чинного законодавства.

Призначено виплату матеріальної допомоги 12 військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби, затвердженого постановою КМУ від 08.04.2015 № 185.

Оброблено та підготовлено відомості на виплату грошової допомоги особам, яким виповнилося 100 років, за січень-лютий 2022р. для  8 осіб.

Оброблено 12 звернень громадян на виплату одноразової матеріальної допомоги малозабезпеченим особам та особам з інвалідністю.

Призначено одноразову матеріальну допомогу малозабезпеченим особам та особам з інвалідністю: 6 особам.

25.01.2022  проведено засідання комісії щодо розгляду заяв деяких категорій осіб та учасників Революції Гідності про  виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення з порядком денним:

1. Перегляд рішення про призначення грошової компенсації за нововиявленими обставинами, а саме у разі зміни  показників опосередкованої вартості спорудження житла відповідно до  Постанови Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 № 280 (зі змінами).                                                  

2. Перерахунок грошової компенсації за нововиявленими обставинами, відповідно до їх заяв.

26.01.2022 на сесії Краматорської міської ради прийняті рішення:

– «Про призначення на 2022 рік щомісячної муніципальної стипендії особам, яким виповнилося сто і більше років»,

– «Про призначення на 2022 рік щомісячної муніципальної (міської) стипендії здобувачам освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти, закладів фахової передвищої освіти, закладів вищої освіти з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа». 28.01.2022 проведено засідання комісії з надання одноразової матеріальної допомоги мешканцям територіальної громади та внутрішньо переміщеним особам – учасникам бойових дій, які зареєстровані у м. Краматорськ. Матеріальна допомога призначена 2 заявникам військовослужбовцям зі статусом учасника бойових дій.