До відома суб’єктів господарювання сфер торговельного та побутового обслуговування усіх форм власності та споживачів Краматорської територіальної громади!


Про застосування державної мови при обслуговуванні споживачів

Згідно із статтею 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» з 16 січня 2021 року фізичні особи-підприємці, організації та підприємства всіх форм власності, у тому числі інтернет-магазини, повинні обслуговувати споживачів та надавати інформацію про товари й послуги державною мовою.

Також виробники (виконавці та продавці) зобов’язані, відповідно до Закону, надавати споживачам інформацію про свої вироби (товари), роботи чи послуги державною мовою.

Державною мовою має подаватися інформація на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, меню тощо.

Контроль за виконанням цих норм покладено на Уповноваженого із захисту держаної мови.

У разі виявлення порушень Уповноважений або його представник складає акт про результати здійснення контролю за застосуванням державної мови, оголошує такому суб’єкту попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів.

За повторне протягом року порушення Уповноважений (його представник) накладає на суб’єкта господарювання штраф у розмірі від трьохсот до чотирьохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Також, Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1585-р затверджено план заходів з реалізації першого етапу (до 2022 року) Стратегії популяризації української мови до 2030 року «Сильна мова – успішна держава», який передбачає моніторинг розвитку української мови.

Ознайомитись з розпорядженням можна за посиланням:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1585-2020-%D1%80#Text .

Алгоритм дій споживача у разі порушення його мовних прав,

запропонований Уповноваженим із захисту держаної мови(офіційний сайт Уповноваженого (mova-ombudsman.gov.ua), розділ «Головне»)

Як діяти, якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене:

Спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою.

У разі відмови працівника, звернутись до керівництва закладу або на «гарячу лінію» установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки, тощо.

У разі відмови або не забезпечення надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб’єкта господарювання (назву, місце знаходження, контакти суб’єкта).

Подати скаргу до Уповноваженого на поштову адресу:

01001, м. Київ, провулок Музейний, 12 або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого www.mova-ombudsman.gov.ua .

У скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб’єкт/працівник суб’єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. Рекомендуємо також додати докази на підтвердження.

Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.

Скарги подаються Уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення.