Дайджест податкових новин за 8 жовтня


Щодо скасування реєстрації РРО

Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що відповідно до наказу Міністерства фінансів України “Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій” від 14.06.2016 р. № 547, реєстрація РРО діє до дати її скасування, а саме:  

• суб’єктом господарювання подано заяву про скасування реєстрації РРО за формою № 4-РРО;

• вичерпано строк служби РРО, вказаний у реєстрі екземплярів РРО або у паспорті (формулярі) РРО, який не включений до такого реєстру та був зареєстрований у контролюючому органі до створення такого реєстру;

• закінчилися визначені законодавством строки експлуатації РРО;

• РРО застосовується не за сферою застосування, визначеною Державним реєстром РРО;

• виявлено невідповідність модифікації, конструкції та/або версії внутрішнього програмного забезпечення РРО, включених до Державного реєстру РРО;

• установчі документи суб’єкта господарювання згідно із судовим рішенням визнано недійсними;

• наявне судове рішення про ліквідацію суб’єкта господарювання – банкрута;

• наявне судове рішення щодо припинення суб’єкта господарювання, що не пов’язане з банкрутством;

• суб’єкт господарювання – фізична особа – підприємець померла, а також у разі оголошення такої особи померлою, визнання недієздатною або безвісно відсутньою, обмеження її цивільної дієздатності;

• в контролюючих органах наявні відомості з Єдиного державного реєстру юросіб, ФОПів та громадських формувань щодо держреєстрації припинення суб’єкта господарювання;

• викрадено РРО;

• змінено власника РРО;

• щодо господарської одиниці, де використовується РРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ПКУ як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання;

• суб’єкт господарювання у зв’язку із застосовуванням програмного РРО вирішив відмовитись від застосування РРО, строк служби якого не закінчився.


Щодо повернення помилково сплачених грошових зобов’язань

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що платник податків може надіслати заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пенi (далі – Заява) в режимі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету за формою J/F1302002. 

У запропонованій формі необхідно заповнити відповідні поля електронного документа, підписати та надіслати Заяву, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично. До Заяви платник може подати копію одного платіжного документа. Заява подається платником до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою:http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС. Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації –id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія. Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.

Режим «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету забезпечує можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зокрема, заяви про повернення помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов’язань та пенi (далі – Заява), і подання її до контролюючих органів.

При створенні Заяви в режимі «Введення звітності» платник самостійно встановлює фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми», зокрема «J(F)13 Запити». З переліку електронних форм обирає необхідну форму Заяви (J/F 1302002), а потім відповідний територіальний орган ДПС: «регіон», «район» (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації). У запропонованій формі необхідно заповнити відповідні поля електронного документа, підписати та надіслати Заяву, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.

До Заяви платник може подати копію одного платіжного документа. Для цього у вкладці «Додатки» необхідно обрати опцію «Додати» документ довільного формату (F/J 1360102) та заповнити обов’язкові поля форми.

Оскільки у полі «Дата сплати до бюджету» Заяви вказується інформація щодо одного платіжного документа відповідно до якого була помилково або надміру сплачена сума грошових зобов’язань або пені, то з метою повернення таких сум за кількома платіжними документами, платник подає окремі Заяви за кожним платіжним документом.

Заява подається платником до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми.


Щодо оподаткування ПДФО іноземних доходів

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що відповідно до п. 170.11 ст. 170 розд. IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ), у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставкою, визначеною в п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 відс.).

У разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.

У разі відсутності в платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до ст. 13 ПКУ, такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену ПКУ та іншими законами.

Не зараховуються у зменшення суми річного податкового зобов’язання платника податку:

        а) податки на капітал (приріст капіталу), податки на майно;

        б) поштові податки;

        в) податки на реалізацію (продаж);

        г) інші непрямі податки незалежно від того, чи належать вони до категорії прибуткових податків або вважаються окремими податками згідно із законодавством іноземних держав.

Сума податку з іноземного доходу платника податку – резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.


Податковою службою Донеччини за 9 місяців 2024 року надано понад 49 тис. адміністративних послуг

Однією з основних функцій податкової служби є сервісне обслуговування платників податків та надання адміністративних послуг. Адмінпослуги є ключовим компонентом у забезпеченні ефективного функціонування податкової системи. Вони допомагають громадянам та підприємствам усвідомити їх права та обов’язки, спрощують виконання законодавчих вимог та сприяють розвитку цивілізованих відносин між державою та суспільством.

У вересні 2024 року до податкових органів Донеччини за отриманням адміністративних послуг звернулось 6,5 тис. платників податків. Всього суб’єктам звернень  надано  6 050 адмін послуг, з них в електронному вигляді 3668 або 60,6% від усіх наданих послуг. Відмовлено у наданні адміністративних послуг 262 заявникам у зв’язку з недотриманням вимог щодо їх надання.

Всього з початку 2024 року суб’єктам звернень надано 49,3 тис. адміністративних послуг. 

Найбільш запитуваними є послуги з видачі картки платника податків,  внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, у вересні їх отримали 1, 9 тис. фізичних осіб. Видано 408 відомостей про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору.

У звітному місяці п.р. зареєстровано 519 платників єдиного податку, надано 1 037 витягів з реєстру платників єдиного податку та 9 витягів з реєстру неприбуткових установ та організацій,

Також зареєстровано 246 програмних реєстраторів розрахункових операцій, 38 реєстраторів розрахункових операцій, 36 книг обліку розрахункових  операцій та 11 розрахункових книжок.

Платникам податків видано 62 ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, анульовано 19 ліцензій.

Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, також актуальні для платників податків, видано 422 такі довідки.

Крім того, за звітний період зареєстровано 14 платників податку на додану вартість, сформовано та видано 15 витягів з реєстру платників ПДВ.

Ознайомитись з інформацією про порядок надання адміністративних послуг, наявність сполучення громадського транспорту, під’їзні шляхи, а також отримати бланки заяв на адміністративні послуги можна на субсайті Головного управління ДПС у Донецькій області за наступним посиланням https://dn.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/.


Увага! Комунікаційна податкова платформа працює!

Шановні платники! ГУ ДПС у Донецькій області інформує, що задля якісної та оперативної комунікації з бізнес-спільнотою і громадськістю в Головному управлінні працює Комунікаційна податкова платформа.

Нагадуємо, представники бізнесу та громадськості можуть звернутись на електронну скриньку Комунікаційної податкової платформи ГУ ДПС у Донецькій області за адресою dn.ikc@tax.gov.ua. з нагальними питаннями стосовно податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС, а також з пропозиціями щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою.

Для зручності спілкування рекомендуємо вказувати: назву суб’єкта господарювання (код ЄДРПОУ), адресу, контактний номер телефону, питання по суті. Тож, запрошуємо платників податків Донеччини до спілкування за допомогою Комунікаційної податкової платформи.

Корисні посилання:

ГУ ДПС у Донецькій області