Дайджест податкових новин за 7 травня


Щодо звільнення від сплати військового збору ФОП – платників єдиного податку

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує,

що від сплати військового збору звільняються:

  • фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої груп, податкова адреса яких знаходиться на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України станом на дату початку бойових дій або тимчасової окупації, – за період з першого числа місяця, в якому почалися бойові дії на відповідній території, виникла можливість бойових дій або почалася тимчасова окупація такої території, до останнього числа місяця, в якому було завершено такі активні бойові дії, припинено можливість бойових дій або завершено тимчасову окупацію;
  • фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої груп, які не використовують працю найманих осіб, – протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, яка триває 30 і більше календарних днів, що підтверджується витягом з Електронного реєстру листків непрацездатності;
  • самозайняті особи (фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність), які призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації, – на весь період їх військової служби.

Отримати інформацію про податковий борг можна в Електронному кабінеті

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що фізична особа громадянин, інформацію про наявність (відсутність) у неї податкового боргу (заборгованості) може отримати, скориставшись електронним сервісом Електронний кабінет aбo мобільним застосунком «Моя податкова».

Платники податків, які є користувачами Електронного кабінету, мають доступ до своїх інтегрованих карток зі сплати податків, зборів та інших платежів, у тому числі інформації про свій податковий борг (заборгованість).

Доступ до приватної частини Електронного кабінету (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою вебсторінкою користувача, надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будьякого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації id.gov.ua (MobileID та BanklD), за допомогою Дія Підпис a6o «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.

Увійшовши до приватної частині Електронного кабінету користувач може переглянути в меню «Стан розрахунків з бюджетом» інформацію про стан розрахунків з бюджетом та/або фондами загальнообов’язкового державного соціального i пенсійного страхування за платежами, контроль за справлянням яких покладено на податкові органі.

Меню «Стаи розрахунків з бюджетом» відображає зведену інформацію щодо кожного виду платежу, зокрема, залишок несплаченої пені, податковий борг (заборгованість) у розрізі проведення операцій.

Крім цього, у разі наявності у платника податків податкового боргу (заборгованості), такому платнику у режимі «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» доступні інформаційні повідомлення про податковий борг (заборгованість) із реквізитами для сплати.

Повідомлення про виникнення податкового боргу надсилаються платникам податків у Електронний кабінет(вкладка Повідомлення меню Вхідні документи).

Також за допомогою чат-боту lnfoTAX у месенджері є можливість отримувати повідомлення про наявний податковий борг та доступ до іншої актуальної інформації про себе.

Сервіси мобільного застосунку «Моя податкова» надають платникам податків (фізичним особам) доступ до електронних сервісів податкової служби, у тому числі до інформації про стан розрахунків з бюджетом та податковий борг у розділі «Moï дані».

Функціонал мобільного застосунку забезпечує отримання платниками податків повідомлень про наявність податкового боргу та повідомлень про наявність узгодженого податкового зобов’язання. Для зручності платники податків мають можливість його сплатити із використанням QR-кoдy aбo будь якої із запропонованих платіжних систем. Також ДПС забезпечено можливість реалізації інструменту інформування платникі про заборгованість (податковий борг) банківськими установами: розроблено API для банків та його опис розміщено в Електронному кабінеті. Сервіс передбачає надання інформації про борг із наданням реквізитів iї сплати на запит банківської установи по платнику, який надав згоду на передачу банківській установі інформації про податковий борг.

Як отримати податковий номер для неповнолітньої дитини

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що для включення до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, особа зобов’язана особисто або через представника подати до контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання (за наявності), громадянство).

Облікові картки за ф. № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (прийомних батьків, батьків-вихователів, усиновителем, опікуном) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (прийомних батьків, батьків-вихователів, усиновителя, опікуна).

Якщо свідоцтво про народження дитини видане іноземною мовою, необхідно подати засвідчений в установленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою та його копію.

У разі, коли батьки чи один із батьків малолітньої особи на дату її народження були іноземцями або особами без громадянства, для підтвердження факту належності такої особи до громадянства України подається довідка про реєстрацію особи громадянином України.

Для підтвердження інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особа подає один з таких документів: витяг з реєстру територіальної громади; паспорт, виготовлений у формі книжечки; тимчасове посвідчення громадянина України; довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщеної особи).

Громадяни України можуть подати документи до будь-якого контролюючого органу особисто або в електронному вигляді через Е-кабінет або мобільний застосунок «Моя податкова».

Реєстрація особи у ДРФО здійснюється впродовж 3 робочих днів після звернення.

Готовий документ може бути виданий одному з батьків або представнику дитини за наявності документа, що посвідчує особу, а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку (для довіреного).

Припинення підприємницької діяльності ФОП: термін проведення перевірки

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що відповідно до підпунктів 65.10.1 і 65.10.2 п. 65.10 ст. 65 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) внесення до Державного реєстру запису про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи здійснюється у разі:

  • внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця – з дати державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця;
  • припинення або зупинення незалежної професійної діяльності або зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної (індивідуальної) на іншу – з дати прийняття уповноваженим органом відповідного рішення або іншої дати, визначеної законом, що регулює реєстрацію відповідної незалежної професійної діяльності, датою припинення, зупинення або зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної (індивідуальної) на іншу.

Підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є інформація органів державної реєстрації (п.п. 66.1.1 п. 66.1 ст. 66 ПКУ).

Порядок зняття з обліку самозайнятих фізичних осіб як платників податків у контролюючих органах визначено п. 11.18 розд. ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462) зі змінами та доповненнями.

Підставою для зняття фізичної особи – підприємця з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості з ЄДР про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем за її рішенням, або за судовим рішенням, або у разі її смерті, або оголошення її померлою, або визнання її безвісно відсутньою (абзац перший п.п. 1 п. 11.18 розд. XI Порядку № 1588).

Згідно з п.п. 2 п. 11.18 розд. XI Порядку № 1588 фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, знімаються з обліку після припинення або зупинення незалежної професійної діяльності або зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної (індивідуальної) на іншу, за наявності документально підтвердженої інформації відповідного реєстру чи уповноваженого органу, що реєструє таку діяльність або видає документи про право на заняття такою діяльністю (свідоцтва, дозволи, сертифікати тощо), та поданих до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви за формою № 8-ОПП, дата якої фіксується в журналі за формою № 6-ОПП.

Підтвердженням припинення незалежної професійної діяльності є відомості (витяг) відповідного реєстру, до якого вноситься інформація про державну реєстрацію такої діяльності, щодо припинення, або зупинення, або зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної (індивідуальної) на іншу.

Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа – платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності (абзац перший п.п. 6 п. 11.18 розд. XI Порядку № 1588).

Відповідно до п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПКУ документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема коли розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені ПКУ, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення такого платника податків (абзац перший п. 78.2 ст. 78 ПКУ).

Слід зазначити, що ПКУ та нормативно-правовими актами з питань проведення документальних перевірок органами ДПС не встановлено терміну щодо призначення документальної перевірки у разі внесення до ЄДР запису про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця або подання до контролюючого органу заяви за формою № 8-ОПП фізичною особою, яка припинила незалежну професійну діяльність.

Разом з тим, документальна позапланова перевірка фізичної особи, яка припинила підприємницьку діяльність фізичної особи – підприємця або незалежну професійну діяльність, призначається за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке оформлюється наказом, за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених ПКУ.

Руслан Кравченко: ДПС працює над удосконаленням підходів до розрахунку податкового навантаження

Про умови ведення бізнесу, податкове навантаження та ветеранську політику говорили сьогодні Голова ДПС Руслан Кравченко та представники понад 60 підприємств та бізнес-асоціацій Івано-Франківщини. До діалогу також долучився народний депутат Марʼян Заблоцький. 

Як відзначив Голова ДПС, наразі в регіоні на обліку понад 93 тис. суб’єктів господарювання. Їх кількість порівняно з минулим роком зросла на понад 3,3 тисячі. 

Учасники обговорили стандартні питання від бізнесу – блокування податкових накладних, виконання судових рішень, віднесення до ризикових. Тут ДПС вже має напрацьований алгоритм, який дозволяє оперативно вирішувати питання. 

Ще одне важливе питання – істотна різниця в податковому навантаженні між регіонами в межах однієї галузі.

«На жаль, до сьогодні не існувало уніфікованих підходів до розрахунку податкового навантаження по регіонах. Команда ДПС вже працює над розробкою справедливих підходів, які враховуватимуть особливості ведення господарської діяльності в різних регіонах. До кінця травня плануємо вже вийти з конкретними пропозиціями, щоб обговорити їх з бізнесом. Бо саме це – про довіру та партнерство між податковою та бізнесом», – зазначив Голова ДПС. 

Він також акцентував увагу на ветеранській політиці, зазначивши, що це – одне з пріоритетних питань і закликав всю команду ДПС особливо уважно ставитися до усіх звернень наших захисників, адже людяність – основа кожної комунікації. 

«Під час зустрічі один із наших захисників, який має бізнес, порушив питання щодо податкових перевірок для тих, хто проходить службу по мобілізації. Цілком погоджуюсь, що тим, хто на передовій, не до того, аби займатися питаннями перевірки. Тому тут має бути вкрай зважений підхід. Як зі сторони податківців, так і з боку законодавців», – сказав Руслан Кравченко. 

Він нагадав, що в кожному регіоні працюють спеціальні «гарячі лінії», де наші захисники та ветерани можуть отримати фахові консультації з податкових питань. 

Говорили також про перегляд критеріїв роботи «Клубу білого бізнесу».  «Для мене весь бізнес, який працює чесно – білий. На це завжди налаштовую і працівників податкової. Поки зміни офіційно не затверджені, податкова вже рухається вперед. На практиці ми вже визнаємо відповідальний бізнес – доброчесним, незалежно від його членства в клубі чи формального статусу. З усіма проблемними питаннями також завжди можна звернутися до консультаційних центрів в регіонах», – додав Руслан Кравченко.

Корисні посилання:

За матеріалами Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області