Надрокористувачі Донеччини поповнили держбюджет на 160 млн гривень
Природно-ресурсний потенціал Донецького регіону мільйони років тому сформувався під впливом великого океану, який залишив карбонатні товщі, рифові вапняки, кварцовий пісок та кам’яновугільні відкладення. Всі ці природні багатства сформували одну з найбільших по Україні мінерально-сировинних баз.
Тому деокупація всієї Донецької області так важлива і є однією з найважливіших передумов відновлення розвитку регіону.
З початку року надходження рентної плати за користування надрами від платників Донецької області до держбюджету склали 160,4 млн грн, що на 13,2 млн грн більше за торішні показники. Податкова служба Донеччини висловлює вдячність платникам, які продовжують працювати і стабільно поповнювати бюджети, наближаючи нашу Перемогу.
Новації заповнення декларації з ПДВ: додаток 2
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує щодо окремих особливостей заповнення додатку 2 до податкової декларації з ПДВ «Розрахунок суми бюджетного відшкодування та суми від’ємного значення, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)» (далі – додаток 2).
Звертаємо увагу платників податку на додану вартість (далі – ПДВ), що у зв’язку із виданням наказу Міністерства фінансів України від 09.08.2024 № 400 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.08.2024 за № 1302/42647, з урахуванням змін, внесених наказом Міністерства фінансів України від 28.08.2024 № 418 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 09 серпня 2024 року № 400», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.09.2024 за № 1343/42688 (далі – наказ № 400), податкові декларації з ПДВ, починаючи зі звітного (податкового) періоду – жовтень 2024 року, складаються виключно за формами, що викладені у новій редакції наказом № 400 (подаються з 01 листопада 2024 року).
Зміни, внесені до форм податкової звітності, обумовлені необхідністю приведення їх у відповідність до вимог Податкового кодексу України (далі – Кодекс) з метою практичної реалізації податкових механізмів, у тому числі у частині забезпечення ефективного адміністрування ПДВ та здійснення автоматизованої перевірки декларування платником суми від’ємного значення.
Зокрема, об’єднано додатки 2 та 3 до декларації в один додаток 2.
У новому додатку 2 передбачено застосування оновленої таблиці 1, в якій структуровано порядок та змінено хронологію відображення платниками податку інформації про розрахунок суми від’ємного значення та суми бюджетного відшкодування, а саме:
– у розрізі звітних (податкових) періодів, у яких виникло від’ємне значення;
– податкових накладних, згрупованих по періодах їх складання окремо по кожному постачальнику товарів/послуг, за яким сформовано таке значення;
– розрахунків коригування, складених на підставі підпункту «в» підпункту 97.4 пункту 97 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, у разі якщо таке коригування призвело до виникнення від’ємного значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 розділу V Кодексу, яка підлягає бюджетному відшкодуванню.
Особливості заповнення додатка 2 викладені в додатку 2 до листа ДПС від 28.10.2024 № 29885/7/99-00-21-03-02-07 (розміщено на вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-dodanu-vartist/listi/2024-rik/79175.html).
Щодоскасування реєстрації РРО
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями.
За наявності підстав для відмови в реєстрації РРО, контролюючий орган не пізніше двох робочих днів з дати надходження документів для проведення реєстрації реєстратора розрахункових операції, може надати суб’єкту господарювання повідомлення про відмову у проведенні реєстрації РРО.
Зокрема, у разі подання заяви про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-РРО. контролюючий орган відмовляє в реєстрації РРО, якщо:
- суб’єктом господарювання подано заяву про скасування реєстрації РРО за формою № 4-РРО;
- вичерпано строк служби РРО, вказаний у реєстрі екземплярів РРО або у паспорті (формулярі) РРО, який не включений до такого реєстру та був зареєстрований у контролюючому органі до створення такого реєстру;
- закінчилися визначені законодавством строки експлуатації РРО;
- РРО застосовується не за сферою застосування, визначеною Державним реєстром РРО;
- виявлено невідповідність модифікації, конструкції та/або версії внутрішнього програмного забезпечення РРО, включених до Державного реєстру РРО;
- установчі документи суб’єкта господарювання згідно із судовим рішенням визнано недійсними;
- наявне судове рішення про ліквідацію суб’єкта господарювання – банкрута;
- наявне судове рішення щодо припинення суб’єкта господарювання, що не пов’язане з банкрутством;
- суб’єкт господарювання – фізична особа – підприємець померла, а також у разі оголошення такої особи померлою, визнання недієздатною або безвісно відсутньою, обмеження її цивільної дієздатності;
- в контролюючих органах наявні відомості з Єдиного державного реєстру юросіб, ФОПів та громадських формувань щодо держреєстрації припинення суб’єкта господарювання;
- викрадено РРО;
- змінено власника РРО;
- щодо господарської одиниці, де використовується РРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ПКУ як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання;
Право на податкову знижку: гранічний термін 31 грудня
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Кодексом.
Заробітна плата – це основна та додаткова винагорода, інші заохочувальні та компенсаційні кошти, які виплачують платнику податку на підставі відносин трудового найму.
Відповідно до п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).
Звертаємо увагу! Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого Кодексом.
Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 Кодексу).
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається до 31 грудня (включно), наступного за звітним, податкового року.
Сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшену з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу, крім випадку, визначеного п.п. 166.4.4 п. 166.4 ст. 166 Кодексу (п.п. 166.4.2 п. 166.4 ст. 166 Кодексу).
Сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, у разі включення до податкової знижки витрат, передбачених п.п. 166.3.10 п. 166.3 ст. 166 Кодексу, розраховується окремо від інших витрат та не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, отриманого у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, що не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу (п.п. 166.4.4 п. 166.4 ст. 166 Кодексу).
Який може бути вплив на податковий ризик?
Корисні посилання:
- комунікаційна платформа dn.ikc@tax.gov.ua;
- контакти та гарячілінії ГУ ДПС у Донецькій області https://dn.tax.gov.ua/kontakti/;
- підписатися на наш фейсбук https://www.facebook.com/tax.donetsk/;
- чат-бот ДПС «StopViolationBot» t.me/StopOverpriceBot;
- мобільний застосунок «Моя податкова»
- Android https://play.google.com/store/apps/details?id=my.tax.gov.ua,