Дайджест податкових новин за 20 листопада


Податкова служба Донеччини отримала за 10 місяців поточного року 300 звернень громадян

Податкова служба Донеччини отримала за 10 місяців поточного року 300 звернень громадян

Податкова служба Донеччини нагадує, що звернення громадян є важливою складовою податкової системи будь-якої країни. Ця практика грає значущу роль у забезпеченні дотримання податкового законодавства, допомагає виявляти порушення, надавати допомогу громадянам та сприяє розв’язанню конфліктів, що в підсумку забезпечує фінансову стабільність та довіру до державних органів.  

Так, протягом січня – жовтня 2024 року Головне управління ДПС у Донецькій області отримало 300 звернень громадян, які підпадають під дію Закону України «Про звернення громадян».

Серед загальної кількості звернень переважають індивідуальні – 296        (98,7%), колективні – 1 (0,3%), також надійшло 3 анонімних.

За тематикою питань найбільша кількість звернень стосується загальнодержавних та місцевих податків (91 звернень), проведення контрольно-перевірочних заходів (30 звернень), реєстрація та обліку платників податків та реєстраційних номерів облікових карток платників податків (48 звернень), податкової звітності (14 звернень), інформування про ухилення від сплати податків (5 звернень), з єдиного соціального внеску (15 звернень).

Всі звернення вчасно розглянуті та заявникам надані змістовні відповіді.

За результатами розгляду звернень посадовими особами ГУ ДПС вирішено позитивно 52 звернення, дано роз’яснення на 224 звернення, не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» – 8 звернень, 3 звернення повернуто авторові відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян», 13 звернень знаходиться на виконанні (термін виконання по них не настав).

Нагадуємо – надсилати електронні звернення потрібно у вигляді сканокопій чи фотокопій з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання (реєстрації) на електронну пошту dn.zvernennya@tax.gov.ua та за допомогою сервісу «Електронний кабінет платника податків» з використанням кваліфікованого електронного підпису.  Також звертаємо увагу, що на виконання статей 22, 23 ЗУ «Про звернення громадян» в Головному управлінні ДПС у Донецькій області передбачено проведення особистого прийому громадян керівниками ГУ ДПС та керівниками структурних підрозділів ГУ ДПС. Прийом громадян проводиться відповідно до затвердженого графіку, не рідше двох разів на місяць.


Платники з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства: новостворені підприємства

Платники з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства: новостворені підприємства

Шановні платники! Головне управління ДПС в Донецькій області інформує, що платники податків, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), можуть бути включені до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік) з першого числа місяця, що настає за податковим (звітним) кварталом, але не раніше одного календарного року з дати взяття такого платника на облік у контролюючому органі.

Нагадуємо, що наказом Міністерством фінансів України від 07.10.2024 року № 495 (далі – наказ МФУ) затверджено Порядок формування та оприлюднення переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.

Відповідний наказ МФУ ухвалено на виконання Закону України від 18.06.2024 № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства».

Наказом МФУ визначено порядок розрахунку критеріїв для включення платників до переліку платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.

Платники, які увійдуть до Переліку, отримуватимуть низку переваг у податковому адмініструванні на час воєнного стану. Це, зокрема, мораторій на проведення документальних перевірок, окрім деяких їх видів, скорочення строків камеральних та документальних перевірок при отриманні бюджетного відшкодування, строків надання індивідуальних податкових консультацій тощо.

Для таких платників також спрощується механізм взаємодії з податковою службою, оскільки за кожним з них буде закріплений комплаєнс-менеджер з метою підвищення якості обслуговування.

Для забезпечення порядку взаємодії комплаєнс-менеджера з платниками, включеними до Переліку, ДПС видано наказ від 31 жовтня 2024 року № 788 «Про організацію діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (далі – наказ ДПС).

Наказом ДПС затверджено порядок організації діяльності комплаєнс-менеджера, особливості його взаємодії з платником та відповідальність, а також чітко визначені способи комунікацій платника з комплаєнс-менеджером та порядок проведення онлайн-комунікації в режимі відеоконференції.


Як правильно заповнити платнику податків реквізит «Призначення платежу» платіжної інструкції у разі погашення податкового боргу

Як правильно заповнити платнику податків реквізит «Призначення платежу» платіжної інструкції у разі погашення податкового боргу

Шановні платники! Головне управління ДПС в Донецькій області нагадує, що у разі самостійного погашення платниками податків заборгованості, заповнення реквізитів «Призначення платежу» платіжних інструкцій здійснюється відповідно до Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 №148 (далі – Порядок №148).

Під час заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції платники заповнюють такі поля:

  • «Код виду сплати»;
  • «Додаткова інформація запису».

У полі «Код виду сплати» при сплаті коштів платниками у рахунок погашення податкового боргу / заборгованості необхідно зазначити код сплати 140.

У полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі.

Наприклад:

Код виду сплати: 140

Додаткова інформація: сплата податкового боргу по податку на прибуток. 

Звертаємо увагу, якщо платником не зазначено або зазначено код виду сплати, який відсутній у додатку 1 до Порядку №148, вважається, що платник сплатив грошове зобов’язання за кодом виду сплати 101.


Нові вимоги та порядок подання звітності № 1-ВП та № 1-ОП

Нові вимоги та порядок подання звітності № 1-ВП та № 1-ОП

Шановні платники! Головне управління ДПС в Донецькій області інформує, що форма № 1-ВП «Звіт про обсяги виробництва та обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Звіт № 1-ВП) і Порядок заповнення форми № 1-ВП «Звіт про обсяги виробництва та обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Порядок заповнення Звіту № 1-ВП) та форма «Звіт про обсяги обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Звіт № 1-ОП) та Порядок заповнення форми № 1-ОП «Звіт про обсяги обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Порядок заповнення Звіту № 1-ОП) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 18.06.2024 № 296» із змінами і доповненнями.

З набранням 27.07.2024 чинності Законом України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817), визначено нові вимоги та порядок подання звітності ліцензіатами (ст. 72 Закону № 3817).

Зокрема, ліцензіати, які мають одночасно ліцензії на право виробництва та на право оптової торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, подають лише звіт, передбачений для виробників таких товарів (продукції).

Згідно з п. 1 Порядку заповнення Звіту № 1-ВП Звіт № 1-ВП подають:

суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на виробництво спирту етилового (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах;

малі виробництва дистилятів, які мають ліцензію на виробництво спиртових дистилятів, ліцензію на виробництво алкогольних напоїв та ліцензію на оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями;

малі виробництва виноробної продукції, які отримали ліцензії на виробництво та оптову торгівлю алкогольними напоями без додавання спирту (винами виноградними, винами плодово-ягідними, напоями медовими).

Відповідно до п. 1 Порядку заповнення Звіту № 1-ОП Звіт № 1-ОП подають суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на оптову торгівлю спиртом (у тому числі біоетанолом), спиртовими дистилятами, алкогольними напоями і тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, крім виробників зазначеної продукції/товару.

У Законі № 3817 (зокрема ст. 72) та у Порядках заповнення Звіту № 1-ВП та Звіту № 1-ОП відсутні норми щодо неподання суб’єктами господарювання, які зобов’язані подавати відповідні звіти згідно зі статтею 72 Закону № 3817, зазначених звітів, в тому числі у разі, якщо протягом звітного періоду ними не здійснювалась діяльність та за відсутності кількісних показників для відображення, в т. ч. залишків продукції.

Згідно зі ст. 73 Закону № 3817 за неподання до органу ліцензування або несвоєчасне подання відповідного звіту (передбаченого ст. 72 Закону № 3817), або подання звіту з недостовірними відомостями – до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу.

Корисні посилання: