Дайджест податкових новин за 18 листопада


Щодо повернення коштів єдиного внеску

Щодо повернення коштів єдиного внеску

Шановні платники! Головне управління ДПС в Донецькій області області нагадує, що повернення коштів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) визначено Порядком зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.07.2021 № 417 (далі – Порядок).

Повернення коштів єдиного внеску здійснюється на підставі Заяви платника про повернення коштів, яка подається до територіально органу ДПС за місцем обліку надміру та/або помилково сплачених коштів за формою, визначеною у додатку 1 до цього Порядку. Таку Заяву також можливо надати в розділі «Листування з ДПС» безкоштовного сервісу «Електронний кабінет платника податків».

До Заяви платник обов’язково додає копію розрахункового документа (платіжної інструкції, квитанції), що підтверджує сплату коштів єдиного внеску (до Заяви в електронній формі – електронну копію розрахункового документа). Копія розрахункового документа завіряється платником особисто.

Звертаємо увагу, що формою Заяви, визначеною у Додатку 1 до Порядку, передбачено, що до Заяви додається лише одна копія одного розрахункового документа, тобто на кожну платіжну інструкцію заповнюється окрема Заява.

Згідно п.10 Порядку, Заява залишається без задоволення у таких випадках:

– невідповідність Заяви формі, визначеній у Додатку 1 до Порядку

– недостовірність викладеної у Заяві інформації;

– подання Заяви не за місцем обліку надміру та/або помилково сплачених сум єдиного внеску;

– наявність у платника заборгованості зі сплати єдиного внеску та/або фінансових санкцій;

– ненадання документа, що додається до Заяви згідно з пунктом 6 цього Порядку. Якщо за результатами розгляду Заяви встановлено правомірність повернення коштів, орган ДПС формує Висновок про повернення коштів та розрахунковий документ на повернення коштів з відповідного небюджетного рахунку за субрахунком 3556 «Рахунки для зарахування єдиного соціального внеску», на який їх було сплачено, та подає його на виконання до відповідного головного управління Державної казначейської служби України.


На допомогу платникам податків! Податковий календар на 19 листопада 2024 року

Податковий календар на 19 листопада 2024 року

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що 19 листопада, вівторок, останній день сплати:

  • рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за ІІІ квартал 2024 року;
  • рентної плати за спеціальне використання води за ІІІ квартал 2024 року;
  • рентної плати за користування надрами без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за ІІІ квартал 2024 року;
  • екологічного податку за ІІІ квартал 2024 року.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки: нерухомість пошкоджена або знищена

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки: нерухомість пошкоджена або знищена

Шановні платники! Головне управління ДПС в Донецькій області області нагадує, що порядок нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (податок), визначено ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у порядку визначеному п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ.

Підпунктом «б» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ визначено, що за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ та відповідної ставки податку.

За наявності у власності платника податку об’єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється, виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до п.п. «в» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, та відповідної ставки податку.

Сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів «б» і «в» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об’єктів житлової нерухомості (п.п. «г» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).

Відповідно до положень п. 2 п.п. 69.22 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ тимчасово, на період дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується та не сплачується зокрема за знищені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, за 2021 рік та наступні податкові (звітні) періоди – за об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних осіб, дані про знищення яких внесені до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією рф проти України (далі – Реєстр пошкодженого та знищеного майна).

Порядок ведення Реєстру пошкодженого та знищеного майна затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2023 року № 624.

Підставою для обчислення податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб, що були пошкоджені або знищені, є відомості, визначені ст. 266 ПКУ, дані Реєстру пошкодженого та знищеного майна та дані Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 із змінами та доповненнями.

Враховуючи зазначене, об’єкти житлової нерухомості, дані про знищення яких внесені до Реєстру пошкодженого та знищеного майна, враховуються при обчисленні бази оподаткування об’єктів житлової нерухомості, (їх часток), що перебувають у власності фізичної особи, при цьому податок не нараховується та не сплачується за такі об’єкти житлової нерухомості.


Щодо видів діяльності, які не дають права на застосування спрощеної системи оподаткування

Щодо видів діяльності, які не дають права на застосування спрощеної системи оподаткування

Шановні платники! Головне управління ДПС в Донецькій області області нагадує, що спрощена система оподаткування, обліку та звітності – це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених главою 1 розділу ХIV Кодексу, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

Пунктом 291.5 статті 291 Кодексу визначено перелік видів діяльності, здійснення яких не дає права суб’єкту господарювання на застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.

Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв’язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв’язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв’язку з використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв’язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) телефонного зв’язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв’язку, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж.

Тобто суб’єкти господарювання – платники податків, які обрали види діяльності згідно з Класифікацією видів економічної діяльності (КВЕД-2010):

61.10 – «Діяльність у сфері проводового електрозв’язку»,

61.20 – «Діяльність у сфері безпроводового електрозв’язку»,

61.30 – «Діяльність у сфері супутникового електрозв’язку»,

61.90 – «Інша діяльність у сфері електрозв’язку»

та надають електронні комунікаційні послуги, не мають права застосовувати спрощену систему оподаткування.

У разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених Кодексом, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.

Випадки та строки, протягом яких платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених Кодексом, встановлені п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Кодексу.


Заяву для повернення помилково або надміру сплачених коштів через Електронний кабінет

Заяву для повернення помилково або надміру сплачених коштів – через Електронний кабінет

Шановні платники! Головне управління ДПС в Донецькій області області нагадує, що за допомогою приватної частини Електронного кабінету в режимі «Введення звітності» реалізовано можливість створити податкову, фінансову, статистичну звітність, звітність з ЄСВ, а також заяву про повернення помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов’язань та пенi, та подати її до контролюючого органу.

Створюючи таку Заяву в режимі «Введення звітності» платнику потрібно самостійно встановити фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми», зокрема «J(F)13 Запити». З переліку електронних форм обрати необхідну форму Заяви J/F 1302001 – «Заява про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені».

Причому юрособи використовують код електронної форми Заяви J1302001, а фізособи – F1302001.

Після натискання на поле «Заява про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені» система відкриває вікно, в якому потрібно в полі «Код ДПІ» зазначити територіальний орган ДПС, до якого платник подає заяву, після чого натиснути кнопку «Створити» для відкриття форми.

Системою автоматично заповнюються поля:

«Код органу ДПС, куди подається заява»;

«Назва органу ДПС, куди подається заява»;

«Податковий номер платника або серія (за наявності) та номер    паспорта фізичної особи – платника податків»;

«Найменування або прізвище, ім’я, по батькові (для фізичних осіб) платника податків»;

«Поштова адреса».

Інші поля електронної Заяви платнику потрібно заповнити самостійно.

Вибираючи напрям перерахування коштів (позначка “v”) платнику потрібно заповнити один з чотирьох напрямів перерахування коштів і реквізити для цього.

Також до Заяви можна приєднати додатки через форму J/F1360102 – Документ довільного формату (копії платіжних інструкцій, тощо).

Для цього у вкладці «Додатки» необхідно обрати опцію «Додати» документ довільного формату (F/J 1360102) та заповнити обов’язкові поля форми.

У разі повернення помилково або надміру сплачених сум грошових зобов’язань або пені, за кількома платіжними документами, платнику потрібно подати окремі Заяви за кожною платіжкою. Бо у полі «Дата сплати до бюджету» Заяви вказують інформацію лише щодо одного платіжного документа.

Після заповнення форми Заяви платнику слід натиснути на кнопку «Перевірити» і система перевірить повноту заповнення реквізитів.

За наявності незаповнених обов’язкових полів система видає відповідне повідомлення, а при проходженні перевірки – повідомлення «ОК».

Після цього платнику потрібно натиснути на кнопку «Зберегти» і система в «Електронному кабінеті» збереже чернетку Заяви. Збережену та підписану за допомогою КЕП (або ЕЦП) Заяву система надсилає до органу ДПС для опрацювання.

Для платника буде сформовано квитанцію № 1 щодо отримання контролерами заяви про повернення. А також у розділі «Вхідні/вихідні документи» Заяву можна переглянути та роздрукувати, та ознайомитись з квитанцією № 2 за результатом перевірки Заяви контролерами.


До уваги платників! Анонси гарячих ліній податкової Донеччини на 18 – 22 листопада 2024 року

До уваги платників! Анонси гарячих ліній податкової Донеччини 
на 18 – 22 листопада 2024 року

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує:

  • 19 листопада 2024 року Маріупольський відділ податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осібГУ ДПС у Донецькій області запрошує платників Донецької області на сеанс «гарячої лінії», який відбудеться з 11:00 до 12:00 за телефоном (050) 578-95-71  на тему: «Податок на прибуток»;
  • 19 листопада 2024 року СхіднаДПІ ГУ ДПС у Донецькій області запрошує платників Донецької області на сеанс «гарячої лінії», який відбудеться з 11:00 до 12:00 за телефоном (032) 297-30-47 на тему: «Про дотримання норм законодавства при проведенні розрахункових операцій»;
  • 20 листопада 2024 року ПокровськаДПІ ГУ ДПС у Донецькій області запрошує платників Донецької області на сеанс «гарячої лінії», який відбудеться з 10:00 до 11:00 за телефоном (066-480-11-83 на тему: «Що потрібно знати про автоматичне скасування ПРРО»;
  • 20 листопада 2024 року ОлександрівськаДПІ ГУ ДПС у Донецькій області запрошує платників Донеччини на сеанс «гарячої лінії», який відбудеться з 11:00 до 12:00 за телефоном (095) 058-04-89 на тему: «Ефективне використання сервісів ДПС»;
  • 21 листопада 2024 року МирноградськаДПІ ГУ ДПС у Донецькій області запрошує платників Донецької області на сеанс «гарячої лінії», який відбудеться з 11:00 до 12:00 за телефоном (095) 047-97-31 на тему: «Як подати податкову декларацію про майновий стан і доходи та які документи потрібні для отримання податкової знижки?»;
  • 21 листопада 2024 року ДружківськаДПІ ГУ ДПС у Донецькій області запрошує платників Донецької області на сеанс «гарячої лінії», який відбудеться з 11:00 до 12:00 за телефоном (066) 318-91-47 на тему: «Електронні сервіси ДПС»;
  • 21 листопада 2024 року ДобропільськаДПІ ГУ ДПС у Донецькій області запрошує платників Донецької області на сеанс «гарячої лінії», який відбудеться з 14:00 до 15:00 за телефоном (097) 670-52-06 на тему: «Як ФОП – платнику єдиного податку відмовитись від застосування спрощеної системи оподаткування та у яких випадках така відмова є обов’язковою?»;
  • 22 листопада 2024 року ВолноваськаДПІ ГУ ДПС у Донецькій області запрошує платників Донеччини на сеанс «гарячої лінії», який відбудеться з 11:00 до 12:00 за телефоном (099) 772-69-26 на тему: «Електронні сервіси».

У 2024 році до ГУ ДПС у Донецькій області надійшло 85 запитів на отримання публічної інформації

У 2024 році до ГУ ДПС у Донецькій області надійшло 85 запитів на отримання публічної інформації

Публічна інформація грає важливу роль у підтримці ефективної податкової системи і сприяє стабільності та соціальному розвитку суспільства. 

Протягом січня – жовтня 2024 року до податкової служби Донеччини надійшло 85 запитів на отримання публічної інформації. З них: 

70 запитів надійшло від фізичних осіб (82% від загальної кількості запитів); 12 запитів – від юридичних осіб (14% від загалу)  та 3 запити – від представників медіа.

Запитувачів цікавила інформація про кількість відкритих дисциплінарних проваджень, зверталися з проханням надати копії документів, про реквізити для сплати податків і зборів, про кількість представників малого та середнього бізнесу, інформація про кількість повідомлень про корупцію, про голів Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних, інша податкова інформація.

За всіма запитами, що надійшли до Головного управління ДПС у Донецькій області, надано відповіді запитувачам у встановлені Законом України № 2939-VI строки.

Нагадуємо, для покращення інформаційного обміну з платниками податків при Головному управлінні ДПС у Донецькій області працює електронна поштова скринька dn.publicinfo@tax.gov.ua.

Корисні посилання: