Дайджест податкових новин за 13 червня


Податковою службою Донеччини у травні 2025 року надано майже 3,9 тисяч адміністративних послуг

Податковою службою Донеччини у травні 2025 року надано майже 3,9 тисяч адміністративних послуг

Головне управління ДПС у Донецькій області звертає увагу, що сервісне обслуговування платників податків та надання адміністративних послуг є однією з основних функцій податкової служби.

У травні 2025 року до податкових органів Донеччини за отриманням адміністративних послуг звернулось 4 105 платників податків. Суб’єктам звернень надано 3 865 адміністративних послуг, з них в електронному вигляді – 2 166 послуг, що становить 56% від наданих послуг. Відмовлено у наданні адміністративних послуг 164 заявникам у зв’язку з невиконанням відповідних умов для їх отримання.

Найбільш запитуваними є послуги з видачі картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. У травні надано 1 291 таку послугу, що становить понад 33,4% від усіх наданих адміністративних послуг.

Зареєстровано 341 платника єдиного податку, видано 670 витягів з реєстру платників єдиного податку, внесено змін до відомостей, що містяться у реєстрі платників єдиного податку щодо 566 платників, відмовились від застосування спрощеної системи оподаткування 5 платників.

Зареєстровано 205 програмних реєстраторів розрахункових операцій, 57 реєстраторів розрахункових операцій, 63 книги обліку розрахункових операцій та 3 розрахункові книжки.

Видано 105 довідок про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи та 373 відомості про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору.

Включено 6 неприбуткових підприємств до Реєстру неприбуткових установ та організацій, видано 14 витягів з такого реєстру, внесено зміни до відомостей, що містяться у зазначеному реєстрі щодо восьми платників податків.

 Платникам податків видано 9 ліцензій на право зберігання пального, анульовано 1 така ліцензія. Видано 66 ліцензій на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, переоформлено 6 та анульовано 13 таких ліцензій.

Крім того, у травні 2025 року зареєстровано 8 платників податку на додану вартість, видано 19 витягів з реєстру платників ПДВ.

Всього у січні – травні 2025 року ГУ ДПС у Донецькій області надано 18919 адміністративних послуг, з них понад 52% в електронному вигляді.

          Ознайомитись з інформацією про порядок надання адміністративних послуг, сполучення громадського транспорту, під’їзні шляхи, а також отримати бланки заяв на адміністративні послуги можна на субсайті Головного управління ДПС у Донецькій області за посиланням https://dn.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/.


Порядок отримання дитиною до 14 років документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків

Порядок отримання дитиною до 14 років документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків

Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує порядок отримання дитиною до 14 років документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків.

З чого почати?

Подати Облікову картку фізичної особи за формою № 1ДР, яка є одночасно є заявою для реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ДРФО).

Хто подає документи?

Для малолітньої дитини до 14 років Облікову картку за ф. № 1ДР подає один із батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів) або представник за довіреністю.

Які документи потрібні?

Свідоцтво про народження дитини. Якщо свідоцтво видане не українською мовою, необхідно надати засвідчений відповідно до законодавства переклад свідоцтва українською мовою (оригінал повертається після пред’явлення) та його копію.

Документ, що посвідчує особу одного з батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів).

Додаткові документи (за потреби):

– Якщо батьки або один із них на момент народження дитини були іноземцями чи особами без громадянства потрібно надати довідку про реєстрацію особи громадянином України (після пред’явлення повертається).

– Для підтвердження місця проживання (перебування) можна надати: витяг з реєстру територіальної громади, паспорт у вигляді книжечки,  тимчасове посвідчення громадянина України.

– Для підтвердження статусу внутрішньо переміщеної особи надається довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Куди подавати документи?

До будь-якого контролюючого органу особисто або в електронному вигляді через Е-кабінет або мобільний застосунок «Моя податкова».

Як отримати готовий документ?

Документ, що засвідчує реєстрацію дитини у ДРФО (картка платника податків), може бути виданий одному з батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів) або представнику за довіреністю.


Право на податкову знижку та як її отримати?

Право на податкову знижку та як її отримати?

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує громадянам про можливість скористатися податковою знижкою. Це право передбачено для платників податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), які протягом року здійснювали витрати, що підлягають компенсації з бюджету.

З 1 січня по 31 грудня 2025 року можна подавати документи на отримання податкової знижки за витратами 2024 року.

Податкову знижку, згідно зі статтею 166 Податкового кодексу України, можуть отримати фізичні особи – громадяни України, які:

– отримують доходи у вигляді заробітної плати, з яких утримано ПДФО;

– у звітному році фактично понесли певні витрати, визначені Податковим кодексом України.

До витрат, які включаються до податкової знижки, належать:

1. Оплата навчання – за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, якщо кошти сплачені українським закладам освіти.

2. Пожертвування та благодійні внески – у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, але не більше ніж 4 % від загального доходу.

3. Оплата за користування іпотечним житловим кредитом – частина суми процентів за користування кредитом.

4. Страхові платежі та пенсійні внески – за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом.

5. Витрати на допоміжні репродуктивні технології – оплата допоміжних репродуктивних технологій, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік.

6. Оплата державних послуг – вартість державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита.

7. Витрати на будівництво (придбання) доступного житла – суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла.

8. Витрати на оренду житла – для внутрішньо переміщених осіб (за певних умов).

9. Витрати на придбання акцій підприємства Дія Сіті – витрати на придбання акцій, емітентом яких є юридична особа, яка набула статус резидента Дія Сіті.

Для отримання податкової знижки платник податків подає декларацію про майновий стан та доходи до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку. До декларації додаються підтверджувальні документи (копії квитанції, чеків, платіжних доручень, копії договорів про надання послуг, документи про ступінь споріднення тощо), а також паспорт та ідентифікаційний код.

Податкова декларація подається за вибором платника податків в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою в орган ДПС за місцем обліку;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) через Електронний кабінет платника.


Державна податкова служба виявила масштабні порушення на ринку електроніки та техніки

Державна податкова служба виявила масштабні порушення на ринку електроніки та техніки

З початку року вже провели понад 2 тисячі перевірок роздрібної торгівлі технікою та електронікою. Порушення — масштабні. На порушників вже накладено понад 228 млн грн штрафів.

Перевіряємо як великі мережі, так і онлайн-майданчики. Основні порушення — продаж товарів без фіскалізації чеків, обліку залишків товарів та документів, які підтверджують походження товару, використання спеціального програмного забезпечення, яке формує підроблені чеки.

Під час більшості фактичних перевірок здійснювали хронометраж господарських операцій. При цьому виторги на торгових об’єктах зростали в рази.

В одній невеликій відомій мережі електроніки розкрили схему з ухилення від сплати податків.

Вона вже тривалий час під пильною увагою податківців. Торік для ведення діяльності мережу подрібнили на ФОП. Податківці виявили 25 суб’єктів господарювання-платників єдиного податку 2 групи. У 2024 році вже проводили 35 фактичних перевірок, наклали понад 300 тис. грн штрафів. За результатами досліджень матеріали передано до БЕБ. Відповідно до наявних даних, за зазначеними фактами БЕБ розпочато кримінальне провадження за ознаками кримінальних правопорушень.

За оперативною інформацією у 2025 році ця мережа, придбана власниками більшої мережі магазинів електроніки (до речі, нещодавно її також викрито на ухиленні від сплати податків). З травня 2025 року господарські об’єкти перереєстровуються на юридичну особу.

На сьогодні триває 14 фактичних перевірок. Вже фіксуємо продаж товарів без чеків, обліку та документів. Мережа буде оштрафована.

Крім того, у Києві виявили підприємця, який також продає електроніку без РРО/ПРРО у магазині техніки та через Інтернет-магазин, також, без належного обліку товару.

На Рівненщині – в одному з магазинів відомої мережі магазинів техніки також зафіксований продаж побутової техніки без належного обліку товару.

Але штрафи – це не основна мета. Завдання – максимально вивести ринок з тіні. Щоб всі його учасники працювали в рівних умовах та сплачували належні податки.

Корисні посилання:

Головне управління Державної податкової служби у Донецькій області