Дайджест податкових новин за 10 липня


Особливості відображення назви товару в розрахункових документах РРО/ПРРО

Шановні платники! Головне управління ДПС в Донецькій області нагадує, що з 01.08.2023 Законом України від 30.06.2023 № 3219 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» були внесені зміни в пункт 2 статті 3 Закону від 06.07.1995 № 265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами) (далі – Закон № 265) щодо спрощення фіскального чеку.

Зазначений пункт було доповнено абзацом другим, відповідно до якого фізичні особи – підприємці, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, при продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або наданні послуг мають право в розрахунковому документі зазначати назву товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність такого товару (послуги) до товарної групи чи послуги.

Завдяки зазначеним змінам чітко визначені категорії продавців при продажу товару або наданні послуг мають право в розрахунковому документі зазначати назву товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність такого товару (послуги) до товарної групи чи послуги.

Як має виглядати такий спрощений чек? Як зазначати правильно групу товарів? Де брати її назву, якщо виникають сумніви?

Повідомляємо, що при зазначенні назви товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність товару (послуги) до товарної групи чи послуги, у випадку виникнення сумнівів щодо правильності віднесення певних товарів до певних груп рекомендуємо використовувати Державний класифікатор продукції та послуг (наказ Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457 (із змінам)) в редакції наказу Міністерства економіки від 16.02.2017 № 211 та зазначати товар (послугу), який класифікується за назвою «Групи» замість відображення конкретної позиції.

Така можливість встановлена прямою нормою Закону № 265 та не потребує створення нової форми фіскального касового чеку.

При цьому форма такого фіскального касового чека визначена в додатку 1 до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 21.01.2016 № 13 (із змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350.

При зазначенні назви товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність товару (послуги) до товарної групи чи послуги, який класифікується за назвою «Групи», замість відображення конкретної позиції можна, наприклад, зазначати:

– «постільна білизна» замість «наволочка», «простирадло», «ковдра» і т.д.;

– «випічка» замість «пиріжок з маковою начинкою», «пиріжок з вишнею», «пиріжок з повидлом» і т. д.;

– «напої» замість «лимонад», «сітро», «дюшес», «тархун» і т. д.


Щодо розміщення реквізитів рахунків для сплати податків, зборів, єдиного внеску та інших платежів до бюджету

Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що своєчасне доведення платникам податків реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та платежів, відкритих Державною казначейською службою України, відбувається шляхом їх розміщення в Центрах обслуговування платників податків, на офіційному вебпорталі відповідного територіального органу ДПС або на вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Рахунки для сплати платежів (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/). Одночасно, за принципами, визначеними п. 42 прим. 1.1 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) функціонує електронний кабінет, який забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема, автоматизованого визначення рахунків для сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на поточну дату конкретного платника податків.


Податковою службою Донеччини у поточному році надано більше 32 тис. адмінпослуг

Однією з основних функцій податкової служби є сервісне обслуговування платників податків та надання адміністративних послуг.

Так, у червні 2024 року до податкових органів Донеччини за отриманням адміністративних послуг звернулось 5056 платників податків. Всього суб’єктам звернень  надано  4,7 тис. адміністративних послуг, з них в електронному вигляді 2,5 тис., або 53,5% від наданих послуг. Відмовлено у наданні таких послуг 222 заявникам у зв’язку з недотриманням вимог щодо їх надання. Всього з початку 2024 року суб’єктам звернень надано 32,3 тис. адміністративних послуг. 

Найбільш запитуваними є послуги з видачі картки платника податків,  внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, у червні їх отримали 1,9 тис. фізичних осіб. Видано 229 відомостей про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору.

У червні 2024 року зареєстровано 474 платника єдиного податку, надано 830 витягів з реєстру платників єдиного податку та 17 витягів з реєстру неприбуткових установ та організацій,

Також зареєстровано 197 програмних реєстраторів розрахункових операцій, 28 реєстраторів розрахункових операцій, 85 книг обліку розрахункових  операцій та 15 розрахункових книжок.

Платникам податків видано 91 ліцензію на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, анульовано 18 ліцензій.

Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, також актуальні для платників податків, видано 103 такі довідки.

Крім того, за звітний період зареєстровано 18 платників податку на додану вартість, сформовано та видано 14 витягів з реєстру платників ПДВ.

Ознайомитись з інформацією про порядок надання адміністративних послуг, наявність сполучення громадського транспорту, під’їзні шляхи, а також отримати бланки заяв на адміністративні послуги можна на субсайті Головного управління ДПС у Донецькій області за наступним посиланням https://dn.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/.

Корисні посилання:

ГУ ДПС у Донецькій області