Дайджест податкових новин за 08 березня


Деклараційна кампанія 2025: ставки податку на доходи фізичних осіб та військового збору

Деклараційна кампанія 2025: ставки податку на доходи фізичних осіб та військового збору

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 01 січня 2025 триває кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами у 2024 році. Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.

        Ставкиподатку, що застосовуються до доходів, отриманих у 2024 році:

  • 18 відсотків від бази оподаткування – щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пунктах 167.2 – 167.5 ст. 167 Кодексу) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами (п. 167.1 ст. 167 Кодексу);
  • 18 відсотків – для пасивних доходів, крім зазначених у п.п. 167.5.2 та 167.5.4 п. 167.5 ст. 167 Кодексу (п.п. 167.5.1 п. 167.5 ст. 167 Кодексу);
  • 5 та 0 відсотків бази оподаткування у випадках, прямо визначених   розділом IV ПКУ, зокрема при операціях з успадкування (дарування) та операціях з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна (п.п. 167.2 та 167.3         ст. 167 Кодексу);
  • 9 відсотків – для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток (п.п. 167.5.4                     п. 167.5 ст. 167 Кодексу).

Ставки військового збору, що застосовуються до доходів, отриманих у 2024 році:

  • 1,5 відсотказ доходів платників, визначених п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), що включаються до складу загального річного оподатковуваного доходу за 2024 звітний (податковий) рік та остаточний розрахунок податкових зобов’язань щодо яких проводиться в поданій річній податковій декларації про майновий стан і доходи, у тому числі з іноземних доходів (п. 1.16 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу);
  • 5 відсотків – з доходів від операцій з майном, доходів у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна, що підлягають оподаткуванню згідно з положеннями розділу IV Кодексу, отримані платником податків після набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану» (абзац третій п. 1.16 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

Руслан Кравченко: ДПС анулювала дві ліцензії на оптову торгівлю алкоголем ТОВ «Українська торгова дистрибуційна компанія», засновником якого є ГЛОБАЛ СПІРІТС АМГ ЄВРОПА ЛТД

Руслан Кравченко: ДПС анулювала дві ліцензії на оптову торгівлю алкоголем ТОВ «Українська торгова дистрибуційна компанія», засновником якого є ГЛОБАЛ СПІРІТС АМГ ЄВРОПА ЛТД

Державна податкова служба України анулювала дві ліцензії на оптову торгівлю алкоголем ТОВ «Українська торгова дистрибуційна компанія», засновником якого є ГЛОБАЛ СПІРІТС АМГ ЄВРОПА ЛТД. Рішення ухвалене за результатами проведення фактичної податкової перевірки.

Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко.

Він зазначив, що встановлені факти, які можуть свідчити про ухилення від сплати податків орієнтовно на суму понад 700 млн грн, та реалізацію алкоголю без ліцензій. Остаточна сума буде встановлена після проведення додаткових заходів контролю.

Голова ДПС навів один із фактів порушень. Зокрема, тільки протягом січня 2025 року ТОВ продало алкоголю на суму 48 млн грн субʼєкту господарської діяльності в Житомирі, який раніше був позбавлений ліцензії на роздрібну торгівлю через фактичну відсутність магазину. За адресою, куди за документами відвантажувалися 2-3 фури алкогольних напоїв на день,  розташований молитовний дім. Товариство оштрафоване на 97 млн грн за безліцензійну роздрібну торгівлю.

Загалом за такою схемою було продано понад 37 млн пляшок товару без належного обліку та сплати податків.

Крім цього, товариство втратило ліцензію на оптову торгівлю алкоголем. Її дія припинена через відсутність у ТОВ одного із місць зберігання, яке значиться у Єдиному державному реєстрі. 

Через ці порушення розглядається питання щодо відповідності суб’єкта критеріям ризиковості. Відповідні матеріали вже направлені до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Далі на підприємство чекає повна документальна перевірка. Крім того, наразі готуються документи про виявлені порушення і передача їх правоохоронним органам.

«Схеми з отримання надприбутків через несплату податків обертаються проти тих, хто намагається обдурити державу. ДПС послідовно бореться з тіньовим ринком. Відповідальність для тих, хто маніпулює – неминуча. Ринок має працювати прозоро, а бюджет отримувати належні платежі!» – підкреслив Руслан Кравченко.


Можливості програмного забезпечення «ПРРО ДПС»: встановлення знижки на товари (послуги)

Можливості програмного забезпечення «ПРРО ДПС»: встановлення знижки на товари (послуги)

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що програмне забезпечення (ПЗ) «ПРРО ДПС» надає можливість проведення операцій з продажу товарів (послуг) з використанням знижки та/або заокругленої надбавки як на суму окремих товарів у чеку так і на всю суму розрахункового документа. Можливо застосування знижки на суму або відсоткової знижки.

Щоб встановити знижку для всіх товарів/послуг у чеку, суб’єкту господарювання необхідно виконати наступні операції:

– натиснути кнопку «Знижка на чек» у області «Кошик»;

– у вікні, що відкриється, обрати тип знижки: «Знижка на суму» – для введення знижки у гривнях або обрати вкладку «Відсоткова знижка» – для введення розміру знижки у відсотках;

– ввести розмір знижки та натиснути «Продовжити».

Сума знижки «Знижка на суму» розподіляється між позиціями у чеку. При застосуванні знижки «Відсоткова знижка» введений розмір відсотка знижки застосовується до кожної позиції у «Кошику».


Які обов’язкові реквізити фіскального чеку з 01.03.2025

Які обов’язкові реквізити фіскального чеку з 01.03.2025

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що відповідно до п. 1 розд. ІІ Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.11.2024 № 601, далі – Положення № 13) фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі – фіскальний чек) – розрахунковий документ/електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ), реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО) або програмним РРО (далі – ПРРО) при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Форма № ФКЧ-1 фіскального касового чека на товари (послуги) наведена у додатку 1 до Положення № 13.

Пунктом 2 розд. ІІ Положення № 13 визначено, що фіскальний чек має містити такі обов’язкові реквізити:

найменування суб’єкта господарювання (далі – СГ) (рядок 1);

назва господарської одиниці – найменування, яке зазначене в документі на право власності або користування господарською одиницею і відповідає довіднику «Типи об’єктів оподаткування» та повідомлене ДПС у заяві про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП (далі – Заява за ф. № 20-ОПП) (рядок 2);

адреса господарської одиниці – адреса, яка зазначена в документі на право власності чи користування господарською одиницею (назва населеного пункту, назва вулиці, номер будинку/офісу/квартири) та повідомлена ДПС у Заяві за ф. № 20-ОПП (рядок 3);

для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, – індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі – ПКУ); перед номером друкуються великі літери «ПН» (рядок 4);

для СГ, що не є платниками ПДВ, – податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті), перед яким друкуються великі літери «ІД» (рядок 5);

якщо кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, – кількість, вартість одиниці виміру придбаного товару (отриманої послуги) (рядок 6);

код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 7);

цифрове значення штрихового коду товару (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством, а у разі непередбачення – за бажанням платника) (рядок 8);

цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) на алкогольні напої або унікальний ідентифікатор електронної марки акцизного податку, або серійний номер електронної марки акцизного податку (зазначаються у випадках, передбачених законодавством) (рядок 9);

вага одиниці тютюнового виробу (зазначається для сигарил, тютюну та тютюнових виробів, що реалізуються в наборі) та кількість тютюнових виробів в одиниці товару (пачці), міцність алкогольних напоїв та об’єм (у літрах) одиниці товару (пляшки) (для алкогольних напоїв) (зазначаються магазинами безмитної торгівлі при продажу тютюнових виробів та/або алкогольних напоїв) (рядок 10);

назва товару (послуги)/спрощена назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ (рядок 11);

ідентифікатор еквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати (рядок 12);

ідентифікатор платіжного пристрою (рядок 13);

сума комісійної винагороди еквайра (у разі наявності) (рядок 14);

вид операції (рядок 15);

реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки) у форматі, що дозволений правилами безпеки емітента або платіжної системи (для електронних платіжних засобів, що використовуються для здійснення операцій у платіжній системі), перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ» (рядок 16);

напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду) (рядок 17);

позначення форми оплати («ГОТІВКА», «БЕЗГОТІВКОВА», «ІНШЕ»), суму коштів за цією формою оплати та валюту операції (рядок 18);

        засоби оплати (вид платіжного інструменту, талон, жетон тощо) (рядок 19);

загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово «СУМА» або «УСЬОГО» (рядок 20);

для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, – окремим рядком літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкуються великі літери «ПДВ» (рядок 21);

для СГ роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку (СГ, що зареєстровані платниками іншого податку, крім ПДВ), – окремим рядком літерне позначення, розмір ставки такого податку, загальна сума такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкується назва такого податку (рядок 22).

У реквізиті «Акцизний податок» його назва наводиться згідно з ПКУ. За потреби дозволяється використовувати скорочення;

     заокруглення (рядок 23);

     до сплати валюта (рядок 24);

     решта, валюта (зазначається у разі здійснення оплати в готівковій формі) (рядок 25);

     фіскальний номер фіскального чека/фіскальний номер електронного фіскального чека, перед яким друкується назва «ЧЕК №» (рядок 26);

     дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина, секунда) проведення розрахункової операції (рядок 27);

     реквізити паспортного документа покупця: серія (за наявності) та номер, країна видачі паспортного документа, перед якими друкуються великі літери «РПД» (зазначаються магазинами безмитної торгівлі при продажу тютюнових виробів та/або алкогольних напоїв) (рядок 28);

     QR-код, який містить у собі пошуковий запит до Системи обліку даних реєстраторів розрахункових операцій (далі – СОД РРО) в такому форматі:

         https://cabinet.tax.gov.ua/cashregs/check?mac=ABCD…&date=yyyyMMdd& time=HHmm&id=NNNN…&sm=» «&fn=1234567890, де:

ABCD… – MAС (hash) зазначається лише для чеків, створених ПРРО в режимі офлайн;

yyyyMMdd – дата чека;

HHmmss – час;

NNNN… – фіскальний номер розрахункового документа;

sm – сума розрахункової операції (роздільник «.»);

1234567890 – фіскальний номер РРО/ПРРО, яким створено чек (рядок 29);

для фіскального чека, що створюється РРО:

     код автентифікації повідомлення (МАС) чека (рядок 30);

     для фіскального чека, що створюється ПРРО:

     позначку щодо режиму роботи (офлайн/онлайн), в якому створений фіскальний чек програмним ПРРО (рядок 31), контрольне число, сформоване в режимі офлайн (рядок 32);

     заводський номер РРО, перед яким друкуються великі літери «ЗН». Заводський номер для ПРРО не зазначається (рядок 33);

фіскальний номер РРО, перед яким друкуються великі літери «ФН» або фіскальний номер ПРРО, перед яким друкуються великі літери «ФН ПРРО» (рядок 34);

напис «ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК» та графічне зображення найменування або логотипу виробника (рядок 35).

Згідно з п. 3 розд. ІІ Положення № 13 рядки 6 – 11 фіскального чека повторюються відповідно до кількості різних найменувань товарів (послуг), які оплачені за одним фіскальним чеком.

Якщо кількість придбаного товару (отриманої послуги) дорівнює одиниці виміру, відомості про товар (послугу) можна друкувати в одному рядку.

Якщо РРО працює з цінами (тарифами), що включають ПДВ, в фіскальному чеку друкується вартість кожного товару (послуги) з урахуванням ПДВ, інакше – вартість без урахування ПДВ.

Спрощена назва товару зазначається у випадку, визначеному абзацом другим п. 2 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Рядки 12 – 17 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО/ПРРО (п. 4 розд. ІІ Положення № 13).

Рядки 16, 17 фіскального чека повторюються відповідно до кількості електронних платіжних засобів, з використанням яких здійснюється оплата (п. 5 розд. ІІ Положення № 13).

Рядок 18 фіскального чека повторюється відповідно до кількості різних форм оплати (п. 6 розд. ІІ Положення № 13).

Рядок 19 фіскального чека повторюється для кожної форми оплати відповідно до кількості використаних засобів оплати. Для форми оплати «ГОТІВКА» рядок 18 не друкується (п. 7 розд. ІІ Положення № 13).

Рядки 20, 21 фіскального чека повторюються відповідно до кількості податкових груп за різними ставками ПДВ та акцизного податку. Дозволяється не друкувати рядки за податковими групами, якщо сума ПДВ або акцизного податку дорівнює нулю (п. 8 розд. ІІ Положення № 13).

У разі якщо загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) не кратна найменшому номіналу грошових знаків національної валюти, встановленому Національним банком України в якості засобу платежу, результат заокруглення суми оплати у готівковій формі, виконаний відповідно до вимог Національного банку України щодо оптимізації обігу монет дрібних номіналів, друкується після рядка 21 з написом «Заокруглення». Наступним рядком друкується «До сплати» і сума після заокруглення (п. 9 розд. ІІ Положення № 13).


Податковою службою Донеччини у лютому 2025 року надано понад 3,2 тисячі адміністративних послуг

Податковою службою Донеччини у лютому 2025 року надано понад 3,2 тисячі адміністративних послуг

Головне управління ДПС у Донецькій області звертає увагу, що однією з основних функцій податкової служби є сервісне обслуговування платників податків та надання адміністративних послуг.

У лютому 2025 року до податкових органів Донеччини за отриманням адміністративних послуг звернулось 3 456 платників податків. Всього суб’єктам звернень надано 3 213 адміністративних послуг, з них в електронному вигляді – 1 556 послуг, що становить 48% від наданих послуг. Відмовлено у наданні адміністративних послуг 161 заявнику у зв’язку з невиконанням відповідних умов для їх отримання.

Найбільш запитуваними є послуги з видачі картки платника податків,  внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. У лютому надано 1 336 таких послуг, що становить майже 42% від усіх наданих адміністративних послуг.

Зареєстровано 253 платника єдиного податку, видано 539 витягів з реєстру платників єдиного податку, внесено змін до відомостей, що містяться у реєстрі платників єдиного податку щодо 118 платників, відмовились від застосування спрощеної системи оподаткування 6 платників.

Зареєстровано 215 програмних реєстраторів розрахункових операцій, 35 реєстраторів розрахункових операцій, 54 книги обліку розрахункових операцій та 4 розрахункові книжки.

Видано 166 довідок про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, 250 відомостей про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору.

Включено 3 неприбуткових підприємства до Реєстру неприбуткових установ та організацій, видано 22 витягу з такого реєстру, внесено зміни до відомостей, що містяться у зазначеному реєстрі щодо одного платника податків.

Видано 30 ліцензій на право зберігання пального. Платникам видано 62 ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, переоформлено 1 та анульовано 17 таких ліцензій.

Крім того, у лютому 2025 року зареєстровано 10 платників податку на додану вартість, видано 28 витягів з реєстру платників ПДВ.

         Ознайомитись з інформацією про порядок надання адміністративних послуг, наявність сполучення громадського транспорту, під’їзні шляхи, а також отримати бланки заяв на адміністративні послуги можна на субсайті Головного управління ДПС у Донецькій області за наступним посиланням https://dn.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/.

Корисні посилання:

Головне управління Державної податкової служби у Донецькій області