Малий бізнес Донеччини сплатив понад 680 млн грн єдиного податку
Незважаючи на численні випробування, які випали на долю малого бізнесу в Донецькому регіоні за останні кілька років, більшість його представників, усвідомлюючи відповідальність за фінансову безпеку країни, доброчесно сплачує податки.
Так, упродовж десяти місяців 2024 року суб’єкти господарювання, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, спрямували до місцевих скарбниць Донеччини 681,6 млн грн єдиного податку, що вище минулорічного показника на 28,3 %, або 150,4 млн гривень.
Значна частка сплаченого податку це внесок приватних підприємців. За січень – жовтень поточного року вони сплатили 566,0 млн грн єдиного податку.
Натомість юридичні особи-спрощенці перерахували за цей період понад 115,6 млн грн єдиного податку.
Єдиний податок – платіж, який спрямовується в повному обсязі до місцевих скарбниць, тому територіальні громади можуть його використовувати для розвитку своєї інфраструктури.
Податкова служба Донеччини щиро дякує суб’єктам господарювання, які продовжують здійснювати діяльність, створювати нові робочі місця, сплачувати податкові платежі та підтримувати місцеві громади.
Щодо заповнення звітів 1-ВП/ 1-ОП з використанням кодів продукції
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що наказом Міністерства фінансів України від 18.06.2024 № 296 затверджено форми № 1-ВП «Звіт про обсяги виробництва та обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Звіт № 1-ВП), форми № 1-ОП «Звіт про обсяги обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Звіт № 1-ОП), порядки їх заповнення та Коди, одиниць виміру та видів продукції/товару.
При цьому, формами Звіту № 1-ВП та Звіту № 1-ОП передбачено відображення показників у графах «Код продукції/товару» та «Вид продукції/товару» відповідно до Кодів та видів продукції/товару, що затверджені Наказом № 296, а саме:
до коду 37 відноситься вид продукції «Вина виноградні», у тому числі коди 38, 39;
до коду 42 відноситься вид продукції «Виноматеріали виноградні», у тому числі коди 43-46;
до коду 60 відноситься вид продукції «Лікеро-горілчані вироби», у тому числі коди 61-64.
Отже, продукція/товар, яка відноситься до кодів 38, 39, 43-46, 61-64 відображається у Звіті № 1-ВП та звіті № 1-ОП двічі: перший раз як самостійний код та вид продукції/товару (38, 39, 43-46, 61-64) та другий – у складі відповідно коду та виду продукції/товару, до складу якого такий код та вид віднесено (37, 42, 60).
Тобто значення показників продукції:
за кодом 37 «Вина виноградні» повинно дорівнювати або перевищувати сумарне значення показників за кодами 38, 39;
за кодом 42 «Виноматеріали виноградні» повинно дорівнювати або перевищувати сумарне значення показників за кодами 43-46;
за кодом 60 «Лікеро-горілчані вироби» повинно дорівнювати або перевищувати сумарне значення показників за кодами 61 – 64.
Не відображення у відповідних звітах обсягів продукції/товару у графах «Код продукції/товару» та «Вид продукції/товару, у тому числі, по кодам 38, 39, 43-46, 61-64 вважається наданням звіту з недостовірними даними незалежно від заповнення показників по кодам 37, 42, 60.
Особливості продовження термінів проведення документальної перевірки
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що статтею 77 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено порядок проведення документальних планових перевірок, а ст. 78 Кодексу – порядок проведення документальних позапланових перевірок, в яких зазначено, що строки проведення документальних планових та позапланових перевірок встановлені ст. 82 Кодексу.
Відповідно до абзацу другого п. 82.1 ст. 82 Кодексу продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 77 Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків – не більш як на 10 робочих днів.
Згідно з абзацом другим п. 82.2 ст. 82 Кодексу продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків – не більш як на 5 робочих днів.
У разі якщо під час проведення перевірки платник податків надає документи менше ніж за три робочі дні до дня її завершення або якщо надіслані у порядку, передбаченому абзацом першим пункту 44.7 статті 44 розділу I цього Кодексу, документи надійшли до контролюючого органу менше ніж за три робочі дні до дня завершення перевірки, проведення перевірки може бути додатково продовжено до строків, встановлених цим пунктом на строк три робочі дні (абзац дев’ятий п. 82.2 ст. 82 Кодексу).
Порядок продовження строків проведення документальних та фактичних перевірок для контролюючих органів визначено п. 1.2.4 підрозділу 1.2 Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів Державної податкової служби України при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДПС від 04.09.2020 № 470 (далі – Методичні рекомендації № 470).
Відповідно до абзацу другого п. 1.2.4 підрозділу 1.2 Методичних рекомендацій № 470 продовження проведення перевірки розпочинається у перший робочий день за останнім робочим днем здійснення перевірки, зазначеним у направленні на перевірку. Наказ про продовження перевірки видається у процесі проведення перевірки для недопущення перерви між датою закінчення перевірки згідно з першим направленням та датою продовження перевірки, зазначеною у відповідному наказі, на підставі доповідної записки керівника підрозділу територіального органу ДПС / апарату ДПС, який здійснював (очолював) таку перевірку, з викладенням підстав та причин необхідності такого продовження.
Крім того, згідно п.78.9 ст 78. перевірка платника податків з питань повноти нарахування і сплати податків та зборів під час здійснення контрольованих операцій проводиться з урахуванням особливостей, визначених статтею 39 Кодексу.
Нормами п.п. 39.5.2.9 п.п. 39.5.2 ст. 39 Кодексу передбачено, що у разі необхідності отримання інформації від іноземних державних органів, проведення експертизи та/або перекладу на українську мову документів, необхідних для дослідження відповідності умов контрольованої операції принципу “витягнутої руки”, строк проведення перевірки за рішенням керівника (заступника керівника) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може бути продовжений на строк, що не перевищує 12 місяців.
Відповідно до вимог другого абзацу п. 3 розділу ІV «Порядку проведення перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки»», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 10.03.2016 № 344 (далі – Порядок № 344), наказ про продовження перевірки видається у ході проведення перевірки для недопущення перерви між датою закінчення перевірки та датою її продовження.
Згідно з вимогами п. 5 розділу ІV Порядку № 344 копія наказу контролюючого органу про продовження перевірки дотримання принципу “витягнутої руки” не пізніше наступного робочого дня після його оформлення вручається платнику податків чи його уповноваженому представнику під розпис або надсилається платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 глави I розділу II Кодексу, з подальшим поновленням її проведення на невикористаний строк.
До уваги платників податків – набрав чинності Закон України від 10.10.2024 № 4015-ІХ
Головне управління ДПС в Донецькій області повідомляє, що 01.12.2024 року набрав чинностіЗакон України від 10.10.2024 № 4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану» (далі – Закон №4015-ІХ).
На субсайті ГУ ДПС в Донецькій області в розділі «Рахунки для сплати платежів» за покликанням https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv розміщені реквізити рахунків для сплати податків, зокрема:
– авансовий внесок з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується платниками податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним (код класифікації доходів бюджету 11011500);
– військовий збір, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у підпункті 4 підпункту 1.3 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (код класифікації доходів бюджету 11011600);
– військовий збір, що підлягає сплаті фізичними особами-підприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (код класифікації доходів бюджету 11011700);
– військовий збір, що підлягає сплаті юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (ІІІ група) (код класифікації доходів бюджету 11011800);
– авансовий внесок з податку на прибуток підприємств, що сплачуються платниками податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним (код класифікації доходів бюджету 11021800).
Корисні посилання:
- комунікаційна платформа dn.ikc@tax.gov.ua;
- контакти та гарячі лінії ГУ ДПС у Донецькій області https://dn.tax.gov.ua/kontakti/;
- підписатися на наш фейсбук https://www.facebook.com/tax.donetsk/;
- чат-бот ДПС «StopViolationBot» t.me/StopOverpriceBot;
- мобільний застосунок «Моя податкова»
- Android https://play.google.com/store/apps/details?id=my.tax.gov.ua,
- iOS https://t1p.de/lgu5a