Андрій Панков: «Надання якісних медичних послуг – один із ключових пріоритетів для міського самоврядування»

19.08.2020, 18:02, 144,

Міський голова разом із керівниками медичних відділень Краматорська обговорив проблему медичної реформи у нашому місті.

«Нещодавно  я побував з робочою поїздкою в дитячій поліклініці, оскільки отримав величезну кількість скарг від батьків на те, що вони не можуть потрапити на прийом до вузьких спеціалістів. З’ясувалося, що критика була справедливою, проблема організації прийому дітей лікарями-фахівцями справді існує. Також періодично надходять скарги і на інші медичні підрозділи. Міська влада постійно надає підтримку установам охорони здоров’я – за останні кілька років були капітально відремонтовані міські амбулаторії, хірургічне відділення, йдуть ремонти в міській лікарні № 3, травматології, закуповується необхідне обладнання, якого, часом, не має жодне інше місто на півночі Донецької області. Звичайно ж, за кілька років неможливо повністю оновити усі установи, але ми робимо все можливе, щоб по максимуму відповісти на потреби краматорчан в якісному і сучасному медичному обслуговуванні, і вцьому нас підтримує також і голова Донецької ОДА Павло Кириленко – підкреслив Андрій Панков.  –

Крім того, з огляду на непрості умови, в яких зараз опинилися деякі лікувальні заклади в ході всеукраїнської реформи системи охорони здоров’я, місцеве самоврядування не залишає без уваги «слабкі місця» – і надає підтримку тим структурам, які поки що залишилися без достатнього фінансування НСЗУ. Як, наприклад, фізіотерпавтеческая служба, або робота медичної комісії в міському військовому комісаріаті. Ми також купуємо медикаменти, покращуємо матеріально-технічну базу, крім того, міська рада взяла на себе витрати по оплаті стоматологічної допомоги пільговим категоріям населення. Але, зауважу, що саме організація надання медичної допомоги – це обов’язок менеджменту комунальних підприємств, якими зараз стали лікарні. Кожна з них має налагодити ефективне управління в нових умовах».

Про практичний досвід роботи в умовах втілення реформи охорони здоров’я розповіли завідувачі основних відділень медичних установ Краматорська: Олег Андрєєв (завідувач опікового відділення КНП «Міська лікарня №3»), Ігор Комісаренко (завідувач урологічного відділення КНП «Міська лікарня №2»),  Віктор Криклій (завідувач хірургічного відділення №1КНП «Міська лікарня №1»), Дмитро Яковенко (завідувач інфекційного відділення №2 КНП «Дитяче територіальне медичне об’єднання»), Олександр Власенко (головний лікар КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги №1»),  Петро Кондратенко (ректор Донецького національного медичного університету), Володимир Іванов (старший статистик відділу охорони здоров’я).

Місто зацікавлене в підготовці нових медичних кадрів

Дмитро Яковенко зазначив, що наразі рівень захворюваності серед дітей знизився, що в свою чергу є позитивним показником, але враховуючи нові умови, будь-якій  установі, аби отримати фінансування, потрібно пролікувати найбільшу кількість пацієнтів. Крім того, за існуючим порядком, лікарю, аби отримати мінімальну заробітну плату, потрібно здійснювати 50 прийомів громадян щоденно. Звісно, ця цифра відірвана від реальності. Тому зараз існує проблема – лікарі вторинної медичної ланки отримують низькі заробітні плати, через що місто втрачає вузьких фахівців.

Міський голова Андрій Панков доручив начальнику відділу охорону здоворв’я Валерії Мельник розглянути можливості  у рамках діючого законодавства здійснювати підтримку та заохочення таких лікарів.

Крім того, із Петром Кондратенком було погоджено ініціативу укладення тристоронніх договорів з підготовки молодих спеціалістів – місто буде здійснювати оплату за навчання, після чого новий лікар повинен буде певний проміжок часу працювати у міських медичних установах за своїм напрямком.

Нові умови сприятливі для конкуренції і висококласних фахівців

Олександр Власенко розповів про роботу КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги №1». На його думку, наразі кожна установа, аби ефективно працювати, повинна скласти власний фінансовий план та визначити джерела можливого фінансування. «У деякому сенсі зараз стане працювати легше – тепер пацієнти не прив’язані до міста реєстрації, а можуть звернутися до будь-якого лікаря за бажанням. Тобто гроші ходять за пацієнтом, що створює конкуренцію та можливості успішного розвитку. Відтепер за добрим спеціалістом будуть йти громадяни, навіть із інших міст, це дасть можливість заробляти більше», – висловив думку керівник закладу. Він також розповів про позитивний досвід організації кол-центру, який зараз працює у тестовому режимі: «Наша основна мета – це відсутність пропущених дзвінків. Також ми розглядаємо можливість залучення психолога – адже майже 20 % усіх звернень наразі пов’язані з пандемією і деякою панікою пацієнтів».

Також у амбулаторіях ЦПМСД встановлені термінали, за допомогою яких також можна записатися на прийом до сімейного лікаря. Ще один варіант – запис через мережу інтернет. Цим способом, до речі, вже користується  30 % населення – навіть у селищах.

«Ми намагаємося охопити усі можливості для комфортного створення запису на прийом до лікарів первинної ланки, і це працює», – розповів Олександр Власенко.

Медичний персонал – це головна складова якісного медичного обслуговування

У цьому певен Олег Андрєєв: «Не тільки лікарі, але й середній та молодший медичний персонал у вторинній ланці потребує гідної заробітної плати та соціального захисту. Коли почнеться оптимізація кожного закладу та за відсутності умови дотримання штатного розкладу, відбудеться скорочення співробітників. А це означає що той же самий об’єм роботи повинні будуть виконувати менша кількість людей, що може призвести до зниження якості обслуговування. У цьому сенсі місто може підтримати установи створенням міських програм».

Медичній раді – бути

Крім того, присутні висловили ідею та необхідність створення медичної ради при міському голові, у яку увійдуть керівники медичних закладів, ВИШу, завідувачі відділень та представники профспілки.

Андрій Панков висловив згоду очолити цю раду для більш ефективної та інтенсивної роботи і підтримав ініціативу : «Добре, що сьогодні за круглим столом зібралися професіонали своєї справи, які не перший рік є керівниками в цій галузі, і діалог та обмін думками виявився конструктивним. Створення якісних медичних послуг  для усіх краматорців – це одне із головних завдань міської ради».  

За результатами круглого столу міський голова надав доручення відповідним службам розробити Програму стратегічного розвитку медичної галузі м. Краматорська з метою поліпшення якості медичних послуг та покращення умов роботи медперсоналу.