• Президент України
  • Верховна рада
  • Урядовий портал
  • Урядова телефонна
  • урядова лінія слух
  • енергоефективність
  • Мінрегіон
  • Донецька ОДА
  • Донецкий областной совет
  • Донецький обласний контактний центр
  • Національної дитячої «гарячої лінії»
  • Асоціація міст України
  • Донецька обласна служба зайнятості
  • Державний реєстр виборців
  • Веб-портал електронних послуг
  • проект ExportUA

Оновлено 06.05.2019 11:36

ПРАВИЛА
користування міським електричним транспортом у м. Краматорськ
(затверджені рішенням виконавчого комітету від 21.11.2018 № 804)



I.Загальні положення


1.1. Правила користування міським електричним транспортом у м. Краматорськ (далі – Правила) розроблені відповідно до ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про міський електричний транспорт», Правил надання послуг міським електричним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2004 року № 1735, та інших нормативно-правових актів України.


1.2. Правила визначають порядок проїзду і його оплати, права та обов'язки пасажирів, а також взаємовідносини перевізника і пасажирів під час надання транспортних послуг.


1.3. Правила обов'язкові для виконання усіма працівниками перевізника, який надає послуги з перевезення пасажирів та їх багажу міським електричним транспортом (тролейбусами), а також пасажирами.


1.4. Замовником транспортних послуг з перевезень пасажирів та їх багажу міським електричним транспортом (тролейбусами) в м. Краматорськ є виконавчий комітет Краматорської міської ради (далі – організатор перевезень).



II. Терміни та їх визначення


У цих Правилах терміни вживаються в такому значенні:


автоматизована система обліку оплати проїзду (АСОП) – програмно-технічний комплекс, призначений для здійснення обліку наданих транспортних послуг за допомогою електронного квитка;


багаж (ручна поклажа) - вантаж розміром більше 60 х 40 х 20 см або вагою понад 30 кг, а також довгомірні предмети завдовжки більше 150 см та діаметром понад 10 см (крім лиж), які перевозяться пасажиром;


валідатор мобільний (у кондуктора) та стаціонарний (в салоні транспортного засобу) - електронний пристрій, призначений для фіксації оплати проїзду, друку проїзних документів та прийому/передачі інформації до центральної бази даних і має унікальний ідентифікатор (номер);


диспетчер - особа, яка регулює рух транспорту;


електронний квиток – вид проїзного документа встановленої форми, який після реєстрації в автоматизованій системі оплати проїзду дає право пасажиру на одержання транспортних послуг;


картка краматорчанина – це персоніфікована багатофункціональна електронна пластикова картка, яка є матеріальним носієм персональних даних утримувача картки і підтримує додатки та/або функції, пов’язані з наданням і обліком заходів соціальної підтримки та інших інформаційних сервісів і послуг;


кондуктор - особа, яка збирає плату за проїзд у тролейбусі, та видає разовий квиток або здійснює продаж проїзних квитків тривалого користування пасажирові, перевіряє наявність документів на право проїзду;


контролер - особа, яка здійснює контроль за оплатою проїзду пасажира і провезення багажу;


проїзний квиток тривалого користування – вид спеціального документа на проїзд міським електротранспортом із зазначенням категорії громадян та календарного періоду його дії;


разовий квиток – вид документа, який дає право пасажиру на одну поїздку в тролейбусі за умови наявності на ньому спеціальної відмітки – «погашення» (кондуктор надриває разовий квиток);


рейс - рух тролейбуса від початкової до кінцевої зупинки маршруту;


розклад руху - графік (таблиця), що містить відомості про час, місце, послідовність виконання рейсів;


термінал контролера - транспортний термінал для перевірки контролером оплати проїзду за карткою.


Інші терміни, що використовуються у цих Правилах, вживаються у значенні, установленому ст. 1 Закону України "Про міський електричний транспорт" та п. 5 Правил надання послуг міським електричним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2004 № 1735.



III. Порядок проїзду і його оплати


3.1. Місцезнаходження, телефон організатора перевезень, витяги з Правил у частині прав, обов'язків та відповідальності пасажирів і працівників перевізника, які безпосередньо контактують з пасажирами, місцезнаходження та телефони підприємства, а також інша візуальна інформація, повинні розміщуватись у салонах тролейбуса на видному та зручному для пасажирів місці.


3.2. Право на проїзд у тролейбусі надають:

- придбаний разовий квиток;

- проїзний квиток тривалого користування;

- документ, що дає право на пільговий проїзд відповідно до чинного законодавства;

- електронний квиток.


Оплата вартості проїзду та перевезення багажу здійснюється незалежно від відстані проїзду та ваги багажу згідно з установленим тарифом.


«Погашений» разовий квиток дає право на одну поїздку в межах кінцевих зупинок маршруту в одному напрямку.


Разові квитки, проїзні квитки тривалого користування та електронні квитки дають право на проїзд у відповідному рухомому складі лише в межах міста Краматорськ.


Проїзний квиток тривалого користування та документ, що дає право на пільговий проїзд у тролейбусі, не дають права на безоплатне провезення багажу.


Пільгові проїзні квитки тривалого користування (студентські, учнівські тощо) дають право на проїзд тільки за наявності у пасажира студентського (учнівського) квитка.


3.3. Тарифи на транспортні послуги встановлюються відповідно до чинного законодавства.


3.4. Інформаційне забезпечення пасажирів повинно здійснюватись українською мовою з дотриманням вимог законодавства про мови.


3.5. Спірні питання, які виникають між працівниками підприємства і пасажирами в рухомому складі, вирішуються на місці або адміністрацією підприємства. У разі непогодження пасажира з рішенням адміністрації підприємства пасажир може звернутися до Краматорської міської ради, органів державної влади, а також до суду в установленому порядку.



IV. Обов'язки, права та відповідальність працівників міського електротранспорту


4.1. Працівники перевізника зобов'язані забезпечувати якісне обслуговування пасажирів, які перебувають у рухомому складі, створювати для них необхідні зручності, вживати всіх заходів для запобігання нещасному випадку з ними або дорожньо-транспортній пригоді, надавати допомогу особам з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення, які користуються міським електротранспортом, бути акуратно одягненими, ввічливими у спілкуванні з пасажирами та одночасно вимагати від них неухильного виконання цих Правил.


4.2. Під час виконання службових обов'язків працівники підприємства зобов'язані дотримуватися вимог цих Правил та інших нормативно-правових актів, що регламентують роботу міського електричного транспорту.


4.3. У разі загрози безпеці руху працівники міського електротранспорту зобов'язані здійснити термінові заходи щодо зниження швидкості руху або зупинки тролейбуса.


4.4. Підприємство несе відповідальність за шкоду, заподіяну здоров'ю і майну пасажирів, а також довкіллю, згідно з чинним законодавством.


4.5. У разі виходу рухомого складу з ладу під час роботи на маршруті (лінії) пасажири, що оплатили вартість транспортної послуги, при пересадці на іншу одиницю рухомого складу повторно вартість проїзду не сплачують.


При цьому вартість сплаченого проїзду пасажиру перевізником не повертається.


4.6. Водій тролейбуса під час роботи на лінії зобов'язаний:


- мати відповідне посвідчення водія тролейбуса;


- керуватися в своїй діяльності посадовою інструкцією, інструкцією з охорони праці та розпорядженнями робітників підприємства згідно підпорядкування (диспетчера тощо) під час виконання своїх посадових обов’язків;


- перед виїздом на маршрут пройти медичний огляд, дотримуватися визначеного режиму праці та відпочинку;


- перевіряти технічний стан рухомого складу перед початком та в процесі роботи на відповідність до вимог Правил експлуатації трамвая та тролейбуса, затверджених наказом Державного комітету України по житлово-комунальному господарству від 10.12.1996 №103;


- під час роботи на маршруті дотримуватися вимог Правил дорожнього руху (із змінами), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, цих Правил;


- суворо дотримуватись визначеного маршруту та розкладу руху, забезпечувати безпечний та регулярний рух;


- зупинятися на кожній визначеній розкладом руху зупинці, у тому числі при виїзді з депо на маршрут та заїзді в депо при роботі в звичайному режимі;


- здійснювати регулювання освітлення та опалювання тролейбуса;


- сприяти посадці (висадці) в тролейбусах, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, пасажирам, які користуються інвалідними візками, дотримуючись вимог пункту 1.7 Правил дорожнього руху (із змінами), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306.


4.7. Водію тролейбуса забороняється:


- порушувати маршрут, інтервал та розклад руху за виключенням виникнення непередбачених дорожніх умов;


- під час руху тролейбусу користуватися засобами зв’язку, тримаючи їх у руці, розмовляти з пасажирами, їсти, пити, палити, слухати радіоприймачі та інші засоби відтворення музики;


- перевозити у кабіні сторонніх осіб.


4.8. Водій має право:

- вимагати від пасажирів виконання обов'язків, передбачених цими Правилами, а також норм поведінки в громадських місцях;

- вимагати від пасажирів звільнення салону при порушенні ними даних Правил;

- звертатися до працівників поліції у разі порушення пасажирами громадського порядку;

- користуватися засобами зв’язку з допомогою блютуз-гарнітури.


4.9. Кондуктор зобов'язаний:

- мати при собі службове посвідчення, мобільний валідатор (після впровадження АСОП), бейдж з зазначенням прізвища та імені, маршрутний та квитково-обліковий листи, разові квитки, проїзні квитки тривалого користування, а також готівкові кошти для видачі решти;

- продавати пасажирам разові квитки або проїзні квитки тривалого користування;

- після впровадження АСОП приймати оплату за проїзд від пасажирів лише з використанням мобільного валідатора;

- надавати пасажирам довідки з питань роботи підприємства й оплати за проїзд.


4.10. Кондуктору забороняється:

- повторно продавати разові квитки;

- приймати оплату за проїзд від пасажирів без видачі проїзного квитка;

- відволікати водія від керування транспортним засобом.


4.11. Кондуктор має право:

- перевіряти у пасажирів наявність документів, які підтверджують право на проїзд. У випадках їх відсутності запропонувати пасажиру сплатити вартість проїзду, а у разі відмови від сплати висадити пасажира на наступній зупинці;

- звертатися до посадових осіб підприємства та поліції у разі порушення пасажирами цих Правил.


4.12. Контролер зобов'язаний:

- мати службове посвідчення, термінал контролера (після впровадження АСОП), квитанції встановленого зразка, а також засоби, необхідні для вимірювання ваги та лінійних розмірів багажу;

- на першу вимогу пасажира пред'явити своє службове посвідчення, повідомити про місце роботи, телефон та місцезнаходження підприємства;

- після впровадження АСОП здійснювати перевірку оплати за проїзд за допомогою терміналу контролера;

- зробити відмітку про проведений контроль у відповідній дорожній документації.


4.13. Контролер має право:

- поза чергою входити в салон тролейбуса;

- перевіряти додержання вимог цих Правил пасажирами та кондуктором.


4.14. Недійсними проїзними документами вважаються:

- «непогашений» або придбаний в іншому транспортному засобі разовий квиток;

- проїзні квитки тривалого користування та документи, що підтверджують право на пільговий проїзд по закінченню їх терміну дії;

- електронний квиток, яким не здійснено оплату поїздки за допомогою пристроїв автоматизованої системи оплати проїзду встановлених у транспортному засобі.


4.15. Відповідальність за виконання зобов'язань щодо перевезення пасажирів згідно із договором про організацію надання транспортних послуг, відшкодування збитків заподіяних здоров'ю і майну пасажирів та довкіллю, надання інформації про фактичні обсяги транспортних послуг - покладається на перевізника згідно з Законом України "Про міський електричний транспорт".



V. Обов'язки та права пасажирів


5.1. Пасажири повинні поважати роботу працівників підприємства, сприяти їм у виконанні службових обов'язків, підтримувати громадський порядок на зупинках та в салонах тролейбусів.


5.2. Посадка (висадка) пасажирів здійснюється лише на встановлених зупинках та після повної зупинки транспортного засобу.


Посадка (висадка) пасажирів здійснюється через усі двері тролейбуса.


Входити в салон тролейбуса дозволяється після закінчення виходу пасажирів.


При вході пасажири повинні дотримуватись черги, а після оголошення про зачинення дверей - припинити посадку.


5.3. Розміщення пасажирів на зупинці тролейбуса має бути не ближче ніж 0,5 м до краю тротуару.


5.4. Пасажири зобов'язані:

- оплатити свій проїзд за допомогою електронного білету або картки краматорчанина, або придбавши разовий квиток у кондуктора, або мати при собі дійсний проїзний квиток тривалого користування;

- зберігати разові квитки до кінця поїздки;

- сплачувати за перевезення кожного місця багажу;

- після прибуття на кінцеву зупинку маршруту звільнити салон тролейбуса;

- пред'являти для перевірки документи, що засвідчують право проїзду на вимогу кондукторів та контролерів;

- дбайливо ставитись до обладнання та майна, дотримуватись громадського порядку та чистоти в салоні та на зупинках;

- за можливості не затримуватися біля дверей салону та не загороджувати багажем підходи до них;

- не заважати входу і виходу пасажирів, а також відчиненню і зачиненню дверей;

- під час руху тролейбуса зберігати особисту безпеку: за можливості стояти обличчям у напрямку руху, триматись за поручні або сидіння;

- бути взаємоввічливими, поступатися місцем особам з інвалідністю, громадянам похилого віку, пасажирам з дітьми та вагітним жінкам;

- завчасно готуватися до виходу при під'їзді до зупинки призначення;

- припинити висадку після оголошення водія про зачинення дверей;

- надавати можливість безперешкодного доступу в салон транспортного засобу особам з обмеженими фізичними можливостями, в т.ч. на інвалідних візках;

- у разі виявлення у салоні тролейбуса забутих речей, документів, грошей або інших цінностей здати їх кондуктору, водію або диспетчеру на кінцевій зупинці маршруту.


5.5. Пасажири пільгових категорій зобов’язані:

- мати при собі посвідчення, що дає право на безоплатний проїзд згідно діючого законодавства;

- пред’являти посвідчення кондуктору або контролеру у розгорнутому вигляді;

- після запровадження АСОП проводити реєстрацію права на проїзд на мобільному валідаторі у кондуктора або на стаціонарному валідаторі (після їх встановлення у салонах транспортних засобів) за допомогою картки краматорчанина.


5.6. Пасажирам (в т.ч. пільгових категорій) забороняється:

- відволікати увагу водіїв під час руху розмовами та іншими діями;

- перебувати в кабіні водія;

- провозити: вибухонебезпечні, легкозаймисті, отруйні, їдкі речовини з різким запахом та наркотичні речовини; колючі, ріжучі предмети без належної упаковки; вогнепальну зброю без чохлів та дозволів на носіння та зберігання; громіздкий багаж розміром більше ніж 100х50х30 см або вагою понад 40 кг, речі довші за 190 см та діаметром більше 30 см (крім дитячих та інвалідних візків, велосипедів в складеному вигляді та лиж), тварин (крім дрібних звірів і птахів у клітках, собак у намордниках за наявності повідків, котів з пред'явленням відповідних документів на них);

- проїжджати в одязі та провозити багаж, що забруднюють одяг пасажирів, обшивку салону та сидіння;

- перебувати в салоні в нетверезому стані, палити, умикати голосно музику, висовуватись з вікон;

- ставити дітей, багаж (ручну поклажу) на сидіння;

- входити в салон тролейбуса з морозивом, відкритими напоями;

- користуватись аварійним обладнанням без потреби, приводити в дію систему екстреного гальмування та відчинення дверей, а також сигналізацію екстреної зупинки;

- відчиняти двері під час руху і навмисно заважати їх відчиненню або зачиненню на зупинках, крім потреби запобігання нещасному випадку;

- смітити в салоні, псувати салон та його обладнання, викидати з вікон на проїжджу частину сміття та інші предмети;

- порушувати громадський порядок.


5.7. Пасажир має право:

- на безпечний, своєчасний і якісний проїзд до місця призначення;

- на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про умови і порядок руху та надання транспортних послуг, відшкодування завданої йому шкоди;

- на безоплатне перевезення дітей віком до 7 років;

- на безоплатне перевезення ручної поклажі, однієї пари лиж, дитячих візків, санок, велосипедів в складеному вигляді, дрібних звірів і птахів у клітці, собак в намордниках з коротким повідком, котів, дрібного садового інвентарю у відповідній упаковці;

- на вирішення спірних питань щодо надання транспортних послуг у судовому порядку.



VI. Відповідальність пасажирів


6.1. Перевірка наявності проїзних документів у пасажирів проводиться під час руху транспортного засобу.


6.2. Порушення даних Правил (безквитковий проїзд, а також безоплатне провезення пасажиром дитини віком від 7 до 16 років або неоплаченого багажу) тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу згідно з чинним законодавством.


Крім штрафу, пасажир повинен сплатити вартість проїзду.


6.3. Штрафи за порушення даних Правил накладаються керівником перевізника, його заступниками та контролерами і стягуються на місці відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення.


6.4. При стягненні штрафів порушникам видаються штрафні квитанції.


У разі відмови пасажира сплатити штраф він може бути висаджений на найближчій зупинці, а у разі злісної непокори - доставлений до поліції для вжиття заходів відповідно до чинного законодавства.


6.5. Пасажир з багажем, забороненим для перевезення, підлягає висадці на найближчій зупинці.


6.6. За псування тролейбуса або його устаткування пасажири несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.




Керуючий справами

/А.М. Давискиба/



Начальник відділу транспорту,

зв’язку та енергетики

/О.В. Бахметьєва/

427 переглядів

Print

Пошук на сайтi


Подiї тижня

  • 16.07.2019

    9-00
    Робоча апаратна нарада:
    «Про хід виконання міських заходів з профілактики та боротьби з онкологічними захворюваннями у м.Краматорськ на період 2017-2019 роки, затверджених рішенням міської ради від 14.12.2016 №17-VII-538»
    Доповідач:
    Начальник відділу охорони здоров’я - Мельник В.П.
    зала засідань виконкому,4 поверх
    керуючий справами виконкому Давискиба А.М.

  • 17.07.2019

    10-00
    ВИКОНКОМ МІСЬКОЇ РАДИ:
    «Про стан роботи по забезпеченню та реалізації конституційного права громадян на звернення за I півріччя 2019 року (спільне засідання виконкому міської ради та Ясногірської селищної ради)»
    Порядок денний
    зала засідань виконкому, 3 поверх
    керуючий справами виконкому Давискиба А.М.

  • 17.07.2019

    10-00
    Засідання міської комісії з питань призначення державної допомоги малозабезпеченим сім`ям
    Порядок денний
    Управління праці та соціального захисту населення
    В.о.начальника управління Гришичева П.В

  • 17.07.2019

    11-00
    Цикл лялькових вистав «Що буває, коли книга оживає»
    ДЦБ ім. О.С. Пушкіна
    начальник управління з гуманітарних питань Гореславець А.М.

  • 17.07.2019

    14-00
    Засідання міської комісії по розгляду питань, пов`язаних з наданням житлових субсидій
    Порядок денний
    Управління праці та соціального захисту населення
    в.о. начальника управління Гришичева П.В.

Всі подiї


Календар новин


Підписатися на новини


  • інвест паспорт_ua
  • інвест паспорт_eng
  • Контакт центр
  • КРАМАТОРСЬКА МІСЬКА РАДА ОТРИМАЛА ВІД ГО «ІНСТИТУТ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ» ВІДЗНАКУ «РАДА ДРУЖНЯ ДО МЕДІА»
  • СБУ Інформує
  • Петиції
  • ОСББ
  • бджет-візуалізація
  • Громадський бюджет
  • Комунальна медична установа 'Міська лікарня №1'
  • Фондсоц страхування
  • police
  • Я маю право
  • Програм
  • Портал відкритих даних
  • Центр допомоги учасникам АТО
  • Пільги учасникам АТО_2
  • Проект підтримки внутрішньо переміщених осіб
  • Реєстрація документів на субсідію
  • Розрахунок субсідій
  • Пільги учасникам АТО
  • Інформанція для переселенців
  • Сайт «Teplo.gov.ua»: як отримати субсидію?